دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

پاورپوینت روشهای دستیابی به توسعه اقتصادی



دانلود پاورپوینت با موضوع روشهای دستیابی به توسعه اقتصادی، در قالب ppt و در 62 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، نظریه رشد متعادل اقتصادی، تعریف رشد متعادل اقتصادی، نقطه عطف نظریه رشد متعادل اقتصادی، انتقادات وارد بر نظریه رشد متعادل اقتصادی، نظریه رشد متعادل اقتصادی روزن اشتاین رودن، نظریه رشد متعادل اقتصادی روزن اشتاین رودن، فرضیات مدل اقتصادی روزن اشتاین رودن


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم817 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپایان نامه و مقالات رشته اقتصاد

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت با موضوع روشهای دستیابی به توسعه اقتصادی، در قالب ppt و در 62 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

نظریه رشد متعادل اقتصادی

تعریف رشد متعادل اقتصادی

نقطه عطف نظریه رشد متعادل اقتصادی

انتقادات وارد بر نظریه رشد متعادل اقتصادی

نظریه رشد متعادل اقتصادی روزن اشتاین رودن

نظریه رشد متعادل اقتصادی روزن اشتاین رودن

فرضیات مدل اقتصادی روزن اشتاین رودن

نظریه رشد متعادل یا فشار  بزرگ

اقدامات لازم برای برای توسعه اقتصادی

تأمین مخارج سرمایه گذاری از دید رودن

  تقسیم ناپذیری های اقتصاد

نظریه توسعه اقتصادی  راگنار نورکس

فرضیات نظریه توسعه اقتصادی  راگنار نورکس

کاربرد نظریه توسعه اقتصادی  راگنار نورکس

انتقادات وارد بر نظریه نورکس

رویکردهای قدیمی و نو توسعه

تقسیم بندی کلی رویکردهای توسعه

رویکرد نوسازی

پنج الگوی کاربردی نوسازی

الگوی نوسازی اقتصادی

الگوی نوسازی سیاسی

تعریف جهانی شدن

نقش جهانی شدن در سیاست داخلی

الگوی نوسازی اجتماعی

الگوی نوسازی فرهنگی

الگوی نوسازی روانی

رویکرد وابستگی

الگوهای جدید رویکرد وابستگی

الگوی توسعه متوازن

الگوی توسعه بر مبنای خود اتکایی

الگوی توسعه وابسته

الگوی توسعه جدید

تقسیم کار بین‌المللی

رویکرد توسعه همه جانبه

الگوی توسعه پایدار

الگوی توسعه یکپارچه

الگوی توسعه انسانی

استراتژیهای عملی

استراتژی پولی

استراتژی اقتصاد باز

استراتژی صنعتی شدن

استراتژی جایگزینی واردات

استراتژی انقلاب سبز

استراتژی های توزیع مجدد

استراتژیهای  سوسیالیستی توسعه

 

قسمتی از متن:

نظریه رشد متعادل اقتصادی به طور خلاصه عبارتست از فراهم نمودن حداقل سرمایه گذاری در  تمامی  فعالیتهای اقتصادی و بخشهای مختلف تولیدی برای اینکه بخشهای اقتصادی بتوانند از یکدیگر حمایت نمایند چون بخش ها با یکدیگر مرتبط بوده به یکدیگر کالا عرضه می کنند و از یکدیگر کالا تقاضا می کنند و موجب  هم افزایی یکدیگر میشوند.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " روشهای دستیابی به توسعه اقتصادی" می باشد که در حجم 62 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی توسط دانشجویان رشته  اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پروپوزال تاب آوری و احساس تنهایی



پروپوزال پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی با موضوع اثربخشی آموزش تاب آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان پسرسال سوم راهنمایی شهررشت می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات44
حجم88 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

پژوهش حاضر یک تحقیق بالینی و جزء طرحهای آزمایشی است که با هدف بررسی اثربخشی آموزش تاب آوری گروهی برپرخاشگری  و احساس تنهایی دانش آموزان مقطع راهنمایی تنظیم گردیده است. این پژوهش روی 30 دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی انجام شده است. 

 

 

 


داده‌ها به کمک دو پرسشنامه مقیاس احساس تنهایی ( آشر ، هایمل ،رنشاو 1984) و پرخاشگری (باس و پری ،1992) استفاده شده است. در این فصل با استفاده از دا ده های آماری وجداول فصل چهارم ، اطلاعات بدست آمده مورد  تجزیه و تحلیل قرار گرفته و براساس یافته های پژوهش در رابطه با ﺳﺌوال تحقیق ، نتیجه گیری لازم ارایه گردیده است . به محدودیت هایی که محقق با آن رو به رو بوده اشاره شده وبه پیشنهادهای کاربردی مرتبط با موضوع نیزپرداخته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل: کلیات پژوهش
چکیده  پژوهش.  1
بیان مسأله  6
اهمیت و ضرورت پژوهش  9
هدفهای پژوهش  10
فرضیه های پژوهش  10
تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش  11
تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش  11
تعریف متغیر کنترل  12

فرایند پژوهش  96
مقدمه  97
جامعه آماری  97
نمونه آماری  98
روش جمع آوری اطلاعات  97
روش و طرح پژوهش  98
ابزارهای اندازه گیری  98
پایایی وروایی مقیاس تنهایی  98
پایایی وروایی مقیاس پرخاشگری  99
خلاصه پکیج آموزش تاب اوری  100
روش تجزیه و تحلیل داده ها  101

 

 

 

منابع


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

فصل سوم پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی



فصل سوم پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی در این فصل به معرفی جامعه آماری،نمونه آماری،شیوه نمونه گیری ،ابزار های اندازه گیری متغیر ها،شیوه جمع آوری داده ها و روش های تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است.


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم88 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

پژوهش حاضر با توجه به ماهیت،هدف و فرضیه های آن به صورت آزمایشی انجام شده است.دراین موقعیت پژوهشی ،ابتدا آزمودنی ها به روش نمونه گیری تصادفی از جامعه آماری تعریف شده انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه گمارده شدند.آنگاه ارزیابی پیش از مداخله آزمایشی یا پیش آزمون از آزمودنی های هر دو گروه به عمل آمد.سپس گروه های آزمایشی و کنترل به طور تصادفی مشخص و همتا سازی شده و بعد از آن برنامه آموزش تاب اوری به عنوان عامل آزمایشی یا متغیر مستقل ،طی 10 جلسه و در طول دو ماه ونیم،بر گروه آزمایشی اعمال شد.بعد از مداخله آموزشی،ارزیابی و یا پس آزمون برای اعضای هر دو گروه انجام گرفت و در نهایت بر اساس فرضیه های پژوهش و ماهیت داده های جمع آوری شده ،از روش های آماری مناسب برای تلخیص و تحلیل داده ها استفاده شد.

 

 

 


در این فصل به معرفی جامعه آماری،نمونه آماری،شیوه نمونه گیری ،ابزار های اندازه گیری متغیر ها،شیوه جمع آوری داده ها و روش های تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل سوّم: فرایند پژوهش  96
مقدمه  97
جامعه آماری  97
نمونه آماری  98
روش جمع آوری اطلاعات  97
روش و طرح پژوهش  98
ابزارهای اندازه گیری  98
پایایی وروایی مقیاس تنهایی  98
پایایی وروایی مقیاس پرخاشگری  99
خلاصه پکیج آموزش تاب اوری  100
روش تجزیه و تحلیل داده ها  101

 


منابع  


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

فصل دوم پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی



فصل دوم پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی با موضوع اثربخشی آموزش تاب آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان پسرسال سوم راهنمایی شهررشت می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات109
حجم194 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

واژه تاب آوری را می توان به صورت توانایی بیرون آمدن از شرایط سخت یا تعدیل آن تعریف نمود. در واقع تاب آوری ظرفیت افراد برای سالم ماندن و مقاومت و تحمل در شرایط سخت و پر خطر است که فرد نه تنها بر آن شرایط دشوار فائق می شود بلکه طی آن و با وجود آن قوی تر نیز می گردد. پس تاب آوری به معنای توان موفق بودن، زندگی کردن و خود را رشد دادن در شرایط دشوار با وجود عوامل خطر است. این فرایند خود به خود ایجاد نمی شوند مگر اینکه فرد در موقعیت دشوار و ناخوشایندی قرار گیرد تا برای رهایی از آن یا صدمه پذیری کمتر و حداکثر تلاش را برای کشف و بهره گیری از عوامل محافظت کننده فردی ومحیطی در درون و بیرون خود که همواره به صورت بالقوه وجود دارد بکار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احساس تنهایی ، احساس منفی و بازدارنده که در خلوت و در جمع آن را احساس می کنیم در خانواده بودن و تنها بودن. در اجتماع بودن و تنها بودن. در کلاس بودن و تنها بودن. در دانشگاه بودن و تنها بودن. خود را در همه حال تنها و بی کس حس می کنیم. آرزو می کنیم که حامی داشته باشیم بتوانیم به کسی تکیه کنیم. احساس خطر می کنیم. احساس ناامنی می کنیم. احساس ترس می کنیم همه اینها بصورت عوامل بازدارنده درمی آیند تا نتوانیم با دیگران رابطه معقول و مطلوب برقرار کنیم و در ثانی استعدادهای نهفته خود را شکوفا کنیم همواره می خواهیم که از این احساس خلاص  بشویم یا با آن کنار بیا ییم. خود را خواستنی نمی بینیم. تصویر ذهنی کج و معوجی از خود داریم. نقایصی در خود سراغ می گیریم که بیشتر ما را در انزوا و تنهایی نگه می دارد. نمی توانیم علت این احساس را درست بفهمیم. خیال می کنیم که عیبهایی با ماست که باید به اجبار تنها بمانیم. احساس تقصیر و احساس گناه می کنیم. خود را سرزنش می کنیم یا اینکه خود را مستحق سرزنش و ملامت می دانیم. وجود خود را کوچک و حقیر می شماریم این فرآیند ذهنی ، فکر ما را مدام به خود مشغول می کند. بطوریکه همواره احساس خستگی و دلمردگی می کنیم. شور و شوق ما برای بازی و درس خواندن و تفریح کردن رفته رفته کم می شود. و از همه کناره می گیریم. تنها از سر نیازهای غریزی است که ممکن است که قدمی به سوی دیگران حتی اعضای خانواده خود برداریم. در برخی از وضعیت ها احساس تنهایی و نفرت از دیگران نیز بشدت وجود دارد ولی ما این احساس را به دیگران فرافکنی می کنیم ، تا توجیهی برای تنها ماندن خود داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق  13
مقدمه  14
نوجوانی  14
خصوصیات دوره  نوجوانی  14
رشد فردی واجتماعی دوران نوجوانی  19
هویت وهویت یابی دردوره نوجوانی  16
تاب آوری  17
تعریف تاب آوری  17
ظهورتاب آوری  20
تاب آوری و آسیب پذیر  20
ارتباط بین تاب آوری، مراحل رشد روانی، شناختی، اجتماعی و سلامت روان  22
الگوی تاب آوری و آسیب پذیری  23
ویژگیهای افراد تاب آور  24
وجوه تاب آوری  26
ویژگیهای دخیل درتاب آوری  27
سخت‌رویی کلیدی برای تاب آوری  29
مؤلفه های تاب آوری  29
پژوهشهای انجام شده در این زمینه  31
پرخاشگری  23
تعریف پرخاشگری  24
پرخاشگری،خشم،خصومت  37
تاریخچه پرخاشگری  38
نظریه های مربوط به پرخاشگری  49
شالوده زیستی پرخاشگری  52
علل و عوامل پرخاشگری  53
انواع رفتارهای پرخاشگرانه  55
زیانهای پرخاشگری  58
پرخاشگری در نوجوانان  59
احساس تنهایی  61
تعریف احساس تنهایی  63
شناخت احساس تنهایی  67
دربرابراحساس تنهایی چه میکنیم  67
انواع احساس تنهایی  67
رابطه احساس تنهایی با ترس واضطراب  69
با احساس تنهایی چگونه برخورد می کنیم  70
چند توصیه برای رفع احساس تنهایی  70
طبقه بندی ویس از احساس تنهایی  73
ارتباط احساس تنهایی با کودک آسیب دیده درون  73
تفاوت احساس تنهایی با کمرویی و افسردگی  74
احساس تنهایی درروان شناسی  75
ریشه های احساس تنهایی  76
رابطه بین ترس و احساس تنهایی  77
رابطه احساس تنهایی با شخصیت خود محور  78
روش ازبین بردن احساس تنهایی  78
ایا درمان قطعی برای احساس تنهایی وجود دارد؟  79
اثرات احساس تنهایی در دوره نوجوانی  82
نظریه های مربوط به احساس تنهایی  83

 


منابع  
چکیده انگلیسی  

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی



پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی با موضوع اثربخشی آموزش تاب آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان پسرسال سوم راهنمایی شهررشت می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات159
حجم332 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی با موضوع اثربخشی آموزش تاب آوری برمیزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان پسرسال سوم راهنمایی شهررشت  می باشد. برنامه آموزشی  تاب اوری و مولفه های آن ، نسل جوان را برای برخورد موثر با نیازها و چالش های زندگی روزمره به ویزه در زمینه اجتماعی توانمند می سازد. و در زمینه کاهش اضطراب ، افسردگی ،احساس تنهایی و انزوا و ... موثر واقع می شود. این برنامه یک موقعیت مناسبی را جهت کسب مهارت های ارتباطی و تعامل با دیگران فراهم می نماید. در واقع کسب مهارت های لازم ، موجب افزایش توانایی و اثربخشی افراد در رفتارهای بین فردی می شود. در نتیجه مهارت های بین فردی و گروهی را افزایش داده و فرد را به آینده امیدوارتر می کند. آموزش تاب آوری گروهی منجر به شکل گیری روابط مثبت می شود و این آموزشها در طول مداخله منجر به افزایش تاب آوری و بهزیستی روانشناختی نوجوانان می شود که از این رهگذر آنها مهارتهای برقراری رابطه با دیگران را می آموزند و به کار می گیرند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

رایکمن (1959 به نقل از حاجتی ، 1386) بر این باورند که احساس تنهایی ، با نیاز انسانی به صمیمیت در روابط میان فردی مرتبط است و از آگاهی دردناک از احساس دسترسی نداشتن به مناسبات نزدیک مطلوب با دیگران ناشی می شود. در نظر سالیوان ( 1953) نوجوانی نخستین مرحله در رشد انسانی است که در آن احساس تنهایی به عنوان پدیده ای حاد و قابل تشخیص احساس می شود. یافته های تانر ( 1973 به نقل از ویلیامز، 1983) بیانگر آن است که نوجوانان احساس تنهایی را به صورت کناره گیری ، افسردگی ، مصرف مواد، بزهکاری ، شکست تحصیلی و خودکشی نشان می دهند( حاجتی ، 1386).محققان در بررسی های خود به این نتایج دست یافته اند که به دلیل ویژگی ها و نیازهای خاص روانی و اجتماعی نوجوانان ، ظهور پدیده تنهایی و احساس تنهایی در بین آنها به طور فوق العاده ای بیشتر از شیوع این احساس در میان بزرگسالان است. 

 

 

 

 

 

 

 

بنابراین احساس تنهایی ممکن است کاملا گذرا و موقتی باشد و فرد دوباره نشاط زندگی و تمایل به فعالیت اجتماعی را باز یابد. اما هرگاه چنین احساسی به علل گوناگون از جمله ناکامی های مکرر ، اضطراب و نگرانی شدید، رفتار تبعیض آمیز و بی عدالتی ، فشارهای خانوادگی و اجتماعی ، سرخوردگی و توسعه نگرش و بازخورد منفی نسبت به رفتار ناخوشایند و واکنش های منفی اطرافیان ، فقر انگیزشی و قطع امید از پیوندهای عاطفی عزیزان تقویت گردد و فرد مبتلا عمیقا احساس تنهایی خواهد کرد. ، نه تنها مانند افراد کمرو دچار ناتوانی و معلولیت اجتماعی می شود بلکه اضطراب و احساس تنهایی زمینه های افسردگی جدی را در وی بوجود خواهد آورد و ممکن است دست به اقدامات غیر عادی نظیر گریز و فرار از خانه و محل زندگی ، بعضی کجروی های اجتماعی ، اعتیاد و خودکشی بزند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل: کلیات پژوهش
چکیده  پژوهش.  1
بیان مسأله  6
اهمیت و ضرورت پژوهش  9
هدفهای پژوهش  10
فرضیه های پژوهش  10
تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش  11
تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش  11
تعریف متغیر کنترل  12

 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق  13
مقدمه  14
نوجوانی  14
خصوصیات دوره  نوجوانی  14
رشد فردی واجتماعی دوران نوجوانی  19
هویت وهویت یابی دردوره نوجوانی  16
تاب آوری  17
تعریف تاب آوری  17
ظهورتاب آوری  20
تاب آوری و آسیب پذیر  20

ارتباط بین تاب آوری، مراحل رشد روانی، شناختی، اجتماعی و سلامت روان  22

الگوی تاب آوری و آسیب پذیری  23
ویژگیهای افراد تاب آور  24
وجوه تاب آوری  26
ویژگیهای دخیل درتاب آوری  27
سخت‌رویی کلیدی برای تاب آوری  29
مؤلفه های تاب آوری  29
پژوهشهای انجام شده در این زمینه  31
پرخاشگری  23
تعریف پرخاشگری  24
پرخاشگری،خشم،خصومت  37
تاریخچه پرخاشگری  38
نظریه های مربوط به پرخاشگری  49
شالوده زیستی پرخاشگری  52
علل و عوامل پرخاشگری  53
انواع رفتارهای پرخاشگرانه  55
زیانهای پرخاشگری  58
پرخاشگری در نوجوانان  59
احساس تنهایی  61
تعریف احساس تنهایی  63
شناخت احساس تنهایی  67
دربرابراحساس تنهایی چه میکنیم  67
انواع احساس تنهایی  67
رابطه احساس تنهایی با ترس واضطراب  69
با احساس تنهایی چگونه برخورد می کنیم  70
چند توصیه برای رفع احساس تنهایی  70
طبقه بندی ویس از احساس تنهایی  73
ارتباط احساس تنهایی با کودک آسیب دیده درون  73
تفاوت احساس تنهایی با کمرویی و افسردگی  74
احساس تنهایی درروان شناسی  75
ریشه های احساس تنهایی  76
رابطه بین ترس و احساس تنهایی  77
رابطه احساس تنهایی با شخصیت خود محور  78
روش ازبین بردن احساس تنهایی  78
ایا درمان قطعی برای احساس تنهایی وجود دارد؟  79
اثرات احساس تنهایی در دوره نوجوانی  82
نظریه های مربوط به احساس تنهایی  83

 

 

فصل سوّم: فرایند پژوهش  96
مقدمه  97
جامعه آماری  97
نمونه آماری  98
روش جمع آوری اطلاعات  97
روش و طرح پژوهش  98
ابزارهای اندازه گیری  98
پایایی وروایی مقیاس تنهایی  98
پایایی وروایی مقیاس پرخاشگری  99
خلاصه پکیج آموزش تاب اوری  100
روش تجزیه و تحلیل داده ها  101

 

 


فصل چهارم: یافته های پژوهشی  102
یافته ها  104
فرضیه اول  104
فرضیه دوم  109
فرضیه سوم  110

 

 


فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری  111
مقدمه  112
بحث و نتیجه گیری فرضیه اول  113
بحث و نتیجه گیری فرضیه دوم  119
بحث و نتیجه گیری  فرضیه سوم  117
محدودیتها و پیشنهاد‌ها  119

 

 


پیوستها  
منابع  
چکیده انگلیسی  

 

 

 


فهرست جداول و نمودارها
جدول 1-3: طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل  98
جدول 1-4: بررسی اثر تعاملی  105
جدول 2-4: آزمون باکس جهت بررسی همگنی ماتریس  106
جدول3-4: آزمون لوین برای بررسی یکسانی واریانس  106
جدول 4-4: میانگین اولیه  107
جدول 5-4: میانگین تعدیل شده  107
جدول 6-4: آزمون اندازه اثر بر اساس لامبدای  ویلکز  108
جدول 7-4: نتایج آزمون اثر آموزش تاب آوری برکاهش احساس تنهای  109
جدول 8-4: نتایج آزمون اثر آموزش تاب آوری برکاهش پرخاشگری  110

 

 

 


فهرست پیوست ها
پیوست شماره 1: پرسشنامه پرخاشگری باس و پری(1992)  121
پیوست شماره 2: پرسشنامه احساس تنهایی  123
پیوست شماره 3: خلاصه پکیج اموزش تاب اوری  125


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود