دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

الگوی تاب آوری و آسیب پذیری و ویژگی های افراد تاب آور



هدف از این تحقیق الگوی تاب آوری و آسیب پذیری و ویژگی های افراد تاب آور می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم96 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

 تاب آوری در مورد کسانی بکار می رود که در معرض خطر قرار می گیرند ولی دچار اختلال نمی شوند. از این رو شاید بتوان نتیجه گیری کرد که مواجه شدن با خطر شرط لازم برای آسیب پذیری هست اما شرط کافی نیست. عوامل تاب آوری باعث می شوند که فرد در شرایط دشوار و با وجود عوامل خطر از ظرفیت های موجود خود در دست یابی به موفقیت و رشد زندگی استفاده کند و از این چالش و آزمون ها به عنوان فرصتی برای توانمند کردن خود بهره جوید و از آنها سربلند بیرون آید. تاب آوری با در نظر داشتن توام شرایط استرس زا و توانایی ذاتی افراد برای پاسخ گویی، دوام آوردن و رشد نرمال در حضور شرایط استرس زا مطرح می شود. مفهوم تاب آوری یک راه حل امید بخش و خوشایند است، زیرا سرانجام سختی ها و شرایط بد دوران کودکی می تواند بالقوه ویرانگر و ناامید کننده باشد. شواهد روشنی در مورد وجود رابطه میان وقایع ناخوشایند و سختی زندگی در دوران کودکی با بروز اختلالات روانی در سال های بعدی زندگی وجود دارد که از این اختلالات می توان افسردگی، سوء مصرف مواد و خودکشی را نام برد (کاظمی،1383).

 

 

 

 

 

 


تاب آوری و آسیب پذیری بعنوان الگوی مفهومی، طی دهۀ گذشته توجه پژوهشگران و طراحان برنامه درمانی را به خود جلب کرده  است. این مفهوم فرض می کند که تنیدگی تجربۀ فراگیر است؛ چگونه در طول زندگی فرد کمتر با محرک های تنش زای تجربه شده شناسایی می شود و  مقابله با محرک های تنش زا بیشتر مرتبط با منابع موجود است. علاوه بر این، بر این فرض است که رویدادهای منفی زندگی، نه تجربیات بعیدی هستند و نه اجتناب ناپذیر که منجر به بی بهره گی زندگی شوند. البته، پژوهش تاب آوری این سؤال را مطرح می کند که چرا برخی افراد که تحت شرایط ناسازگاری پرورش پیدا می کنند، به نظر زندگی سالم و مولدی دارند، در حالیکه برخی دیگر نمی توانند بر ناسازگاری های تجربه شدۀ زندگی معمول خود فایق آیند(بلوم، 2005). البته، گارمزی  تاب آوری را" توانایی بازیافت و نگهداشت رفتار سازگارانه پس از آسیب" تعریف می کند. ورنر و اسمیت(1982) تاب آوری را توانایی تعدیل هم آسیب پذیری درونی(جسمی) (مثلاً، تنیدگی) و هم محرک های تنش زای بیرونی تعریف می کنند(مثلاً، ناسازگاری خانوادگی).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه    14
نوجوانی    14
خصوصیات دوره  نوجوانی    14
رشد فردی واجتماعی دوران نوجوانی    19
هویت وهویت یابی دردوره نوجوانی    16
تاب آوری    17
تعریف تاب آوری    17
ظهورتاب آوری    20
تاب آوری و آسیب پذیر    20
ارتباط بین تاب آوری، مراحل رشد روانی، شناختی، اجتماعی و سلامت روان    22
الگوی تاب آوری و آسیب پذیری    23
ویژگیهای افراد تاب آور    24
وجوه تاب آوری    26
ویژگیهای دخیل درتاب آوری    27
سخت‌رویی کلیدی برای تاب آوری    29
مؤلفه های تاب آوری    29
پژوهشهای انجام شده در این زمینه    31

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری



دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم96 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

از نظر ریشه شناسی، لغت "تاب آوری" از لاتین " salire "می آید (تاب آوردن ،جستن ) و " resile (جهش به جای اصلی یا ارتجاع به عقب ). این در حقیقت به این معنی است که تاب آوری به عنوان  توانایی "به حال آمدن " یا بازگشت به حالت اولیه در نظر گرفته می شود.(دیویدسون  همکاران،2005) واژه تاب آوری را می توان به صورت بیرون آمدن از شرایط سخت یا تعدیل آن تعریف نمود.

 

 

 

 

درواقع تاب آوری ظرفیت افراد برای سالم ماندن و مقاومت و تحمل در شرایط سخت و پرخطر است که فرد نه تنها بر آن شرایط دشوار فائق می شود بلکه طی آن و با وجود آن قوی تر نیز می گردد. پس تاب آوری به معنای توان موفق بودن، زندگی کردن و خود را رشد دادن در شرایط دشوار (با وجود عوامل خطر) است. این شرایط خود به خود ایجاد نمی شود مگر اینکه فرد در موقعیت دشوار و ناخوشایندی قرار گیرد تا برای رهایی از آن یا صدمه پذیری کمتر، حداکثر تلاش را برای کشف و بهره گیری از عوامل محافظت کننده (فردی و محیطی) در درون و بیرون خود که همواره به صورت بالقوه وجود دارد، بکار گیرد (کاظمی،1383).

 

 

 

 


   تاب آوری، توانایی مقاومت خودآگاه در برابر رفتار بیماری تعریف  شده  است. به عنوان مثال، پاسخ هر فرد به رویدادهای مشابه عینی و شرایطی از قبیل دهشت زدگی یا خواسته های شغلی بالا، متفاوت است. بنابراین، تاب آوری قابل ارتجاع است و چیزی شبیه به تمرین با تردمیل است(فلیپ، 2006). تاب آوری عبارت است از توانایی بازیابی تجربیات هیجانی منفی(بلاک و بلاک، ١٩٨٠؛ بلاک و کرمن، ١٩٩٦؛ لازاروس، ١٩٩٣)، تاب آوری فرآیندی است که به موجب آن فرد، هیجان مثبت را در مواجهه با شرایط گوناگون تجربه می کند(کارور، ١٩٩٨؛ توگاید و فردریکسون، ٢٠٠٤).

 

 

 

 

 

 

   در سوابق پژوهشی روان شناختی واژه تاب آوری مترادف با دانش واژه های ذیل هستند که عبارتند از هوش هیجانی کلمن، یاد گیری خوش  بینی سلیگمن، احساس معنای فرانکل با کامیابی سیبرت و    تری ونت، یادگیری کاردانی روزنهان و خودباوری راجرز(مدی و خوشابا، 2005). اینکه تاب آوری را مترادف چه کلمه ای بدانیم محققان تعاریف متعددی از آن ارائه دادند. به طوری که دیویدسون(2000) تاب آوری را استعداد و ظرفیت افراد جهت غلبه بر استرس، حوادث و فجایع     می داند. همچنین، ماستن، بست و گارمزی(1990) تاب آوری را فرآیند مقابله و سازگاری موفقیت آمیز با شرایط چالش انگیز و تهدیدکننده زندگی می دانند. تاب آوری نه تنها گویای شکست ناپذیری افراد در برابر حالتهای اضطرابی است بلکه موجب می شود افراد با قوای روانی و ذهنی بیشتری در مقابل شرایط استرس زا مقاومت کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری

مقدمه    14
نوجوانی    14
خصوصیات دوره  نوجوانی    14
رشد فردی واجتماعی دوران نوجوانی    19
هویت وهویت یابی دردوره نوجوانی    16
تاب آوری    17
تعریف تاب آوری    17
ظهورتاب آوری    20
تاب آوری و آسیب پذیر    20
ارتباط بین تاب آوری، مراحل رشد روانی، شناختی، اجتماعی و سلامت روان    22
الگوی تاب آوری و آسیب پذیری    23
ویژگیهای افراد تاب آور    24
وجوه تاب آوری    26
ویژگیهای دخیل درتاب آوری    27
سخت‌رویی کلیدی برای تاب آوری    29
مؤلفه های تاب آوری    29
پژوهشهای انجام شده در این زمینه    31

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری



هدف از این تحقیق بررسی علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات39
حجم63 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرخاشگری وسیله ای رفتاری است در جهت رسیدن به هدفی؛ در جهت آسیب رساندن به دیگران. پرخاشگری، یک کشش و یا یک گرایش در فرد است که به صورت زدن و کشتن و ویران کردن را نشان می دهد. امری که فرد به عنوان عکس العمل از خود بروز می دهد و به گونه ای است که باید گفت مناسب عمل یا رفتار طرف مقابل نیست .گاه پرخاشگری به عنوان رفتاری آسیب رسان دارد اما در اقدام خود با شکست مواجه می شود. پذیرفتنی نیست پرخاشگری شکلی از رفتار دانسته شده نه شکلی از هیجان نیاز به انگیزه از این رو باید از هنجارهایی که ممکن است همراه با پرخاشگری باشد یا نباشد تمیز داده شود. مثلاً خشم یا انگیزه هایی که ممکن است اساس پرخاشگری باشد میل به انتقام¬جویی و نگرش های سطحی که گاهی مواقع و نه همیشه وقوع پرخاشگری را افزایش می دهند (درویش، 1386). منظور از پرخاشگری، رفتاری است که به قصدآسیب رساندن (جسمانی یا کلامی)، به فردی دیگر یا نابود کردن دارایی دیگران اعمال می شود. مفهوم اصلی در این تعریف، قصد است (اتکینسون 2001، به نقل از براهنی، 1387).

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برخی نیت پرخاشگری را جزء اصلی تعریف پرخاشگری دانسته اند. اما حتی پرخاشگری عمدی ممکن است هدفی جز صدمه به دیگری را داشته باشد. جاه و مال از جمله هدفهایی هستند که ممکن است با توسل به پرخاشگری به دست آیند. هر چند عجیب به نظر می رسد، اما ظاهراً پرخاشگرترین افراد شیرخواران و کودکان هستند و بویژه در سه سالگی، پرخاشگری کودک به حد اعلی می رسد. علت، شاید این باشد که کودکان، پرخاشگری خویش را به روشنی، آشکار ومستقیم ابراز می کنند وبه روشهای غیر مستقیم، خود آگاه یا ناخودآگاه برای نمایش آن مجهز نیستند. یک ویژگی کودک که با پرخاشگری‌های او پیوستگی نزدیک دارد، خود مداری کودک است . انگیزه اصلی نسخ پرخاشگری، همانند تسلیم گر، کاهش اضطراب اساسی است.  شخصیتهای پرخاشگر، بیمی از طرد شدن از سوی دیگران ندارند و به دیگران هیچگونه توجهی ندارند و بسیار خشن و سلطه جویانه رفتار می کنند. داشتن قدرت وبرتری یافتن به سایرین برای آنان چنان مهم است که باید همواره در سطح  بسیار بالایی عمل کنند. آنها با پیشی گرفتن از دیگران وبه رسمیت شناخته نشدن از جانب دیگران، توسط قدرت و برتری خاصی که بوسیله دیگران تأیید نشده است، ارضاء می شوند (اکبری ،1381).

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
پرخاشگری
تعریف پرخاشگری
پرخاشگری،خشم،خصومت
تاریخچه پرخاشگری
نظریه های مربوط به پرخاشگری
شالوده زیستی پرخاشگری
علل و عوامل پرخاشگری
انواع رفتارهای پرخاشگرانه
زیانهای پرخاشگری
پرخاشگری در نوجوانان 

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت نقش دولت در توسعه اقتصادی



دانلود پاورپوینت با موضوع نقش دولت در توسعه اقتصادی، در قالب ppt و در 10 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، اهم وظایف دولت در راستای دستیابی به توسعه اقتصادی، گسترش خدمات اجتماعی و زیرساختهای توسعه، سیاست پولی، مالی و سیاست کسر بودجه، بازرگانی بین المللی و سیاستهای حمایتی، شاخص احساس فساد


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم760 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپایان نامه و مقالات رشته اقتصاد

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت با موضوع نقش دولت در توسعه اقتصادی، در قالب ppt و در 10 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

اهم وظایف دولت در راستای دستیابی به توسعه اقتصادی

گسترش خدمات اجتماعی و زیرساختهای توسعه

سیاست پولی، مالی و سیاست کسر بودجه

بازرگانی بین المللی و سیاستهای حمایتی

شاخص احساس فساد

 

قسمتی از متن:

اقدامات دولت در بازرگانی بین المللی عبارتند از:

1. کاهش واردات کالاهای لوکس و مصرفی

2. استفاده از کالاهای ساخت داخل

3. اتخاذ قوانین صحیح در جهت تسهیل صادرات

4. کمک و تشویق صادرکنندگان داخلی

5. بستن تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " نقش دولت در توسعه  اقتصادی " می باشد که در حجم 10 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی توسط دانشجویان رشته اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت نقش آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی



دانلود پاورپوینت با موضوع نقش آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی، در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، تعریف انباشت سرمایه انسانی، مشخصه های سرمایه گذاری آموزشی، انواع آموزش و پرورش، آموزش و پرورش رسمی، آموزش غیر رسمی، هزینه های آموزش و پرورش، منافع آموزش و پرورش، فرار مغزها، بیکاری تحصیل کرده ها


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم732 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپایان نامه و مقالات رشته اقتصاد

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت با موضوع نقش آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی، در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

تعریف انباشت سرمایه انسانی

مشخصه های سرمایه گذاری آموزشی

  انواع آموزش و پرورش

آموزش و پرورش رسمی

آموزش غیر رسمی

  هزینه های آموزش و پرورش

منافع آموزش و پرورش

فرار مغزها

بیکاری تحصیل کرده ها

 

قسمتی از متن:

برای توسعه اقتصادی هم نیاز به انباشت سرمایه فیزیکی و مادی نظیر ساختمان، ماشین آلات، جاده، سد و پول است و هم نیاز به  سرمایه انسانی است. سرمایه انسانی به معنی افزایش توانمندی افراد در  تولید کالاها و خدمات است هرگونه آموزش و یادگیری که ظرفیت تولیدی افراد را افزایش دهد یک نوع سرمایه  انسانی  است.  انباشت  سرمایه انسانی به معنی روند تشکیل و افزایش تعداد افرادی است  که  دارای مهارتهای فنی، آموزش و تجربه می باشند و وجود آنها  برای توسعه اقتصادی کشور ضروری است.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " نقش آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی " می باشد که در حجم 13 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی توسط دانشجویان رشته اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود