دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

پرسشنامه هیجان خواهی زاکرمن فرم کوتاه با نمره گذاری، روایی و پایایی



دانلود پرسشنامه هیجان خواهی زاکرمن فرم کوتاه 14 سوالی با نمره گذاری، روایی و پایایی


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم15 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامۀ هیجان خواهی زاکرمن 14 سوالی سال 1978

ماروین زاکرمن در سال 1978 مقیاس هیجان خواهی را تدوین کرد. در نهایت یک نمرۀ کل و چهار نمره برای زیر مقیاس هیجان و ماجراجویی، تجربه جویی، بازداری زدایی، ملال پذیری بدست می آید(صفاری، 1385).  

 

 

پرسشنامۀ مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامۀ هیجان خواهی فرم کوتاه زاکرمن(۱۹۷۹) بود که شامل سلسله سؤالاتی است که برای ارزیابی تمایل فرد به فعالیت های مخاطره انگیز به کار می رود. این آزمون ۱۴ سؤال است که دارای دو گزینۀ الف و ب است که برای پاسخ های الف نمره۱+ وبرای پاسخ های ب نمرۀ ۱- در نظر گرفته شده است. پایایی این پرسشنامه برای استفاده در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. ضرایب پایایی این پرسشنامه را قربانی (۱۳۷۰) با روش های اسپیرمن براون و آلفای کرونباخ به ترتیب %۷۰،  ۷۵% و %۸۰ محاسبه کرد که نشان از پایایی رضایت بخش این پرسشنامه است.

 

 

 

 

 

 

 


 چگونگی پیدایش و تحول مقیاس هیجان خواهی زاکرمن

این مقیاس طی شش شکل مختلف به تحول خود ادامه داده است. این تحول اشکال برای تبیین و کشف عامل های فرعی هیجان، صورت گرفته است. پس از اجرای شکل اول مقیاس و تحلیل نتایج حاصل از آن، زمینه برای بازسازی شکل یکم و فراهم آمدن شکل دوم مقیاس ایجاد شد. تحلیل عاملی نتایج شکل جدید، منجر به کشف چهار عامل فرعی هیجان خواهی شد. وی در سال 1983 ، شکل جدیدتری از مقیاس هیجان خواهی ارائه می دهد که از مقیاس های مجزا برای «هیجان خواهی و ماجراجویی» و «گریز از بازداری» استفاده می کند تا بتواند مواد هر یک را افزایش دهد.اهکوبو(۱۹۷۴) شکل دوم مقیاس هیجان خواهی را به زبان ژاپنی اجرا نمود و مؤلفه های اصلی 34 ماده تست را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. با توجه به مشکلات ترجمه مفاهیم مواد تست، وی میان نمونه های ژاپنی و آمریکایی ضریب همبستگی 71% و ۶۳% را برای دخترها و پسرها اعلام کرد. الگوی بار عاملی در مرتبه پایین تر دارای ضریب همبستگی %۴۴ و %۳۶ برای دخترها و پسرها بوده است. در میان الگوهای ضریب همبستگی دو  رشته ای مجموع مواد تست، هیچ همبستگی معناداری وجود نداشت و به احتمال زیاد این امر به مشکلات ترجمه و تفاوت های بین فرهنگی مربوط می شود. 

 

 

 

 

 

 

زاکرمن و همکاران( 1968 ) اطلاعات لازم را از تحلیلی پیرامون نمونه های دانشگاه بروکلین بر اساس 50 ماده تست از شکل یکم مقیاس به دست آوردند و عوامل مذکور را با روش واریماکس چرخش دادند. اولین عامل چرخش مذکور در هر دو جنس مشابهت داشت و در برگیرندۀ فعالیت های مخاطره آمیز و ماجراجویانه است. عامل دوم به عنوان یک عامل هیجان خواهی اجتماعی تلقی می گردد که در تحلیل عاملی بعدی به عنوان عامل«ملال پذیری» شناخته شد. همچنین به نظر می رسد که عامل سوم با عامل«تجربه طلبی» و عامل چهارم به عنوان یک عامل ضد اجتماعی در جنس مرد با عامل«گریز از بازداری» رابطه داشته باشد. نتایج حاصل از تحلیل شکل سوم، نشان می دهد که عامل «هیجان خواهی و ماجراجویی» برای هر دو جنس وجود دارد. عامل «تجربه طلبی» تصویر کلی تری را نسبت به هیجان-خواهی نشان می دهد.

 

 

 

 

 

عامل «گریز از بازداری» توصیف کنندۀ یک الگوی سنتی از ناهماهنگی است که از طریق تمدد در برابر الگوهای ثابت، متجلی می شود. عامل«ملال پذیری» در مردان توسط موادی از مقیاس مشخص می شود که بیانگر تنفر از تجارب تکراری است. زاکرمن ضریب اعتبار عوامل مذکور را از طریق ضریب همبستگی بارهای عاملی به دست آمده از مواد مقیاس محاسبه کرد و به ترتیب زیر اعلام نمود: عامل«هیجان-خواهی و ماجراجویی»75 %، عامل«تجربه طلبی» 83 %، عامل«گریز از بازداری» 81 % وعامل«ملال پذیری» 38 % که به استثناء عامل«ملال پذیری» عوامل دیگر، ساختار مشابهی در میان دو جنس نشان می دهد. مقیاس کلی40 ماده ای جدید در شکل پنجم، اعتبار درونی مناسبی را حدود%۸۳ تا %۸۶ نشان می-دهد، به نظر می رسد که هیجان خواهی یکی از صفات شخصیت است که شدیداً تحت تأثیر سن قرار دارد(زاکرمن  وهمکاران، 198۳).



 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز با نمره گذاری، روایی و پایایی



دانلود پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز با نمره گذاری، روایی و پایایی


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم87 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز

این پرسشنامه توسط کیامرثی، نجاریان و مهرابی زاده هنرمند (1377) با هدف تهیۀ مقیاسی برای سنجش سرسختی روانشناختی در دانشگاه شهید چمران اهواز ساخته و اعتباریابی شده است. این مقیاس پرسشنامه ای خودگزارشی با 27 ماده است که توسط کیامرثی(1377) جهت سنجش سرسختی روانشناختی ساخته شد. 

 

 

 

 

 

شیوه نمره گذاری و تفسیر پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز

آزمودنی موظف است که در هر ماده یکی از چهار گزینۀ هرگز، به ندرت، گاهی اوقات و بیش تر اوقات را انتخاب نماید. به هر یک از این گزینه ها به ترتیب مقادیر0، 1، 2، 3 تعلق می-گیرد، به جز ماده های 6، 7، 10، 13، 17و 21 که دارای بار عاملی منفی بوده و به شیوۀ معکوس نمره گذاری می شوند. دامنۀ نمره در این پرسشنامه عدد 0 تا 81 است. کسب نمرۀ بالا در این پرسشنامه نشان دهندۀ سرسختی روانشناختی بالا در فرد است.

 

 

 

 

 

 

پایایی و روایی پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز

 کیامرثی و همکاران(1377)، ضرایب پایایی پرسشنامه را به دو روش بازآزمایی و آلفای کرونباخ به ترتیب %84 و %76 محاسبه کردند. ورنو سفادرانی، کمالی و نوری(1387) روایی این آزمون را به روش روایی همزمان با سه ملاک مقیاس اضطراب عمومی، پرسشنامۀ افسردگی و خودشکوفایی مزلو محاسبه کردند. ضرایب بدست آمده به ترتیب %65، %67 و %62 بود. در ضمن روایی همزمان با تعریف سازۀ سرسختی روانشناختی نیز محاسبه شد که روایی بدست آمده رضایت بخش بود.

 


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت و راس با نمره گذاری، روایی و پایایی



دانلود پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت و راس با نمره گذاری، روایی و پایایی


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم23 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

آلپورت و راس در سال1950 این مقیاس را برای سنجش جهت گیری های درونی و بیرونی مذهب تهیه کردند. در مطالعات اولیه ای که بر این مبنا صورت گرفت، مشاهده شد که همبستگی جهت گیری بیرونی با درونی %21 است(آلپورت و راس، 1967). این آزمون که شامل 21 جمله است. در این مقیاس، گزینه های عبارات 1 تا 12 که جهت گیری مذهبی بیرونی را می سنجند از کاملاً مخالف تا کاملاً موافق می باشد، به این صورت که گزینۀ اول(الف) کاملاًّ مخالف، گزینۀ دوم(ب) تقریباً مخالف، گزینۀ سوم(ج) تقریباً موافق و گزینۀ چهارم(د) کاملاً موافق را تشکیل می دهد و در 9 مادۀ بعدی یعنی شماره های 13 تا 21 که جهت گیری مذهبی درونی را اندازه گیری می کند، پاسخ ها برعکس است یعنی گزینۀ اول(الف) را کاملاً موافق و گزینۀ دوم(ب) را تقریباً موافق، گزینۀ سوم(ج) را تقریباً مخالف و گزینۀ چهارم(د) را کاملاً مخالف در بر می گیرد.

 

 

 

 

 

روش نمره گذاری و تفسیر پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت

این مقیاس بر مبنای نمره گذاری لیکرت، نمره گذاری می شود که دامنۀ آن از کاملاً موافق تا کاملاً مخالف است و به پاسخ ها نمرۀ 1 تا 5 تعلق می گیرد. به این ترتیب که گزینۀ الف نمرۀ یک، گزینۀ ب نمرۀ دو، گزینۀ ج نمرۀ چهار و گزینۀ د نمرۀ 5 و عبارات بدون پاسخ نمرۀ 3 می گیرند. جمع امتیاز عبارات 1 تا 12 میزان جهت گیری مذهبی بیرونی آزمودنی و مجموع نمرات عبارت 13 تا 21 نمرۀ جهت گیری مذهبی درونی او را مشخص می نماید.

 

 

 

 

روایی و پایایی پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت

این آزمون در سال 1378 ترجمه و هنجاریابی شده است. همسانی درونی آن توسط جان بزرگی و با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ، %71 و پایایی بازآزمایی آن %74 است(مختاری و همکاران، 1379).


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پروپوزال سرسختی روانشناختی در زنان



هدف از این پژوهش بررسی مقایسه ای سبک های دلبستگی و تمایل به طلاق با کنترل سر سختی روان‌شناختی بین زنان، دارای شوهر مبتلا به اختلال مصرف مواد می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم309 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

هدف از این پروپوزال بررسی مقایسه ای سبک های دلبستگی و تمایل به طلاق با کنترل سرسختی روان‌شناختی بین زنان، دارای شوهر مبتلا به اختلال مصرف مواد می باشد. مولفه های سرسختی روان‌شناختی، سبب می شوند که افراد فشارزاهایی مثل تغییرات مثبت و منفی در زندگی را، عاملی در جهت رشد و بالندگی درنظر بگیرند و به همین سبب نسبت به کسانی که فاقد این ویژگی هستند، شرایط را کمتر فشارزا تلقی نمایند و کمتر دچار احساس درماندگی خواهند شد و فعالانه تر مسایل را حل می نمایند(عسکری  همایی، 1388).

 

 

 

 

 

 

حال با انجام پژوهش هایی در زمینه سبک های دلبستگی و کنترل سرسختی می توان سازگاری زنان دارای شوهر معتاد را سنجید و از این طریق راه هایی برای حل مشکل این قشر رنج دیده جامعه ارایه داد تا از این مهم این زن ها، شوهرانشان، فرزندان و خانواده هایشان، سازمان های برنامه ریز اوقات فراغت، مشاوران خانواده و در نهایت جامعه سود ببرند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

فصل اول طرح تحقیق
1-1- مقدمه  2
1-2- بیان مساله  3
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق    5
1-4- اهداف تحقیق  7
1-4-1-هدف کلی   7
1-4-2- اهداف جزئی  7
1-5- سوال ها تحقیق  7
1-6- فرضیه های تحقیق  8
1-7- تعاریف نظری و عملیاتی        8
1-7-1-تعاریف مفهومی  8
1-7-2- تعاریف عملیاتی    

روش تحقیق
3-1-مقدمه  59
3-2- روش انجام تحقیق  59
3-3-جامعه آماری  59
3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری    60
3-5- ابزار اندازه گیری اطلاعات        60
3-6- روش اجرای پژوهش        62
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات    63

 


منابع فارسی  
منابع انگلیسی  


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

فصل سوم پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان



هدف از فصل سوم پژوهش بررسی مقایسه ای سبک های دلبستگی و تمایل به طلاق با کنترل سر سختی روان‌شناختی بین زنان، دارای شوهر مبتلا به اختلال مصرف مواد می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم309 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

هدف از این پژوهش بررسی مقایسه ای سبک های دلبستگی و تمایل به طلاق با کنترل سرسختی روان‌شناختی بین زنان، دارای شوهر مبتلا به اختلال مصرف مواد می باشد. در این فصل با در نظر گرفتن هدف تحقیق، روش تحقیق مشخص شده و با انتخاب جامعه آماری و نمونه مشخص و توزیع پرسشنامه به جمع آوری اطلاعات پرداخته تا بتوان روابط بین متغییر های تحقیق را از دیدگاه شرکت کنندگان در مطالعه کشف و شناسایی کرد.   روش مورد استفاده در پژوهش حاضر توصیفی (از نوع علی – مقایسه ای) بود. علی مقایسه ای به تحقیقی گفته می شود که پژوهش‌گر علت احتمالی متغیر وابسته را مورد بررسی قرار می دهد چون متغیر مستقل و وابسته در گذشته رخ داده اند لذا این نوع تحقیق غیر آزمایشی را تحقیق پس رویدادی می گویند (دلاور، 1381). 

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

فصل سوم روش تحقیق
3-1-مقدمه  
3-2- روش انجام تحقیق  
3-3-جامعه آماری  
3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری    
3-5- ابزار اندازه گیری اطلاعات        
3-6- روش اجرای پژوهش        
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات    

 


منابع فارسی  
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود