دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

بررسی هوش ازدحامی…

دسته: روانشناسی

حجم فایل: 939 کیلوبایت

تعداد صفحه: 61

چکیده

در این صفحات برآن شده ایم که در مورد سیستم های ناشناخته صحبت کنیم که دارای فعالیت هایی مخصوص به خود و رفتارهایی غیر قابل پیش بینی هستند.

در سالیان اخیر شاهد حرکتی مستمر، از تحقیقات صرفاً تئوری به تحقیقات کاربردی به خصوص در زمینه پردازش اطلاعات، برای مسائلی که برای آنها راه حلی موجود نیست یا به راحتی قابل حل نیستند بوده ایم.

در دهه های گذشته، کوششهای گوناگونی انجام شد تا با استفاده از رفتارهای اجتماعی حشرات الگوریتمهایی توسعه پیدا کند که الهام گرفته از رفتارهای خودسازمانده در حشرات است.

علوم کامپیوتر به دنبال پیدا کردن روشهایی است که براساس الگوهای رفتاری حشرات مدلی را طراحی کند برای مسائل پیچیده که براحتی قابل حل نیستند.

رفتارهای اجتماعی که در حشراتی نظیر، مورچه ها، موریانه ها، زنبورعسل، و ماهی ها ظهور پیدا می کند دانشمندان را برآن داشته که در رفتار و زندگی این حشرات به تحقیق بپردازند و این باعث ایجاد مفهوم جدیدی به نام هوش ازدحامی می شود.

حال اینکه این موجودات چگونه فعالیت می کنند و چگونه در یادگیری هوش ازدحامی موثر هستند؟

تأملی که در مورد زندگی مورچه ها انجام شده است و رفتار جستجوگرایانه آنها برای پیدا کردن غذا می تواند جواب مختصری باشد برای اینگونه سوالات، که در فصل دوم و سوم به آن خواهیم پرداخت.

هوش ازدحامی اگرچه یک شاخه جدید در علوم به حساب می آید ولی در مسائل گوناگونی کاربرد دارد مسئله فروشنده دوره گرد، رباتیک ازدحامی و کاربرد های دیگر که در فصل چهارم و پنجم به آنها خواهیم پرداخت و دز فصل ششم سعی می کنیم مسئله فروشنده دوره گرد را با استفاده از هوشی که در ازدحام مورچه ها برای پیدا کردن کوتاه ترین مسیر تا منبع غذایی وجود دارد، حل کنیم.

قیمت: 6,000 تومان

خرید و دانلود

بررسی همئوستازی…

مقدمه:

موجودات زنده به منزله ی ماشینند. بعضی، مانند آغازیان تک سلولی نسبتا ساده اند و برخی، چون پستانداران عالی در واقع با پیچیده ترین فرآورده های تکنولوژیکی. ساخته ی آدمی نیز مقایسه پذیر نیستند. اما، افزایش پیچیدگی در ماشینهای زنده وغیرزنده بایدبا افزایش حساسیت دستگاههای کنترل کننده و تنظیم کننده داخلی همگان باشد. به سبب پیچیدگی زیاد پستانداران مکانیسمهای کنترل کننده در بدن آنها دربرابرتحلیل آزمایشگاهی حساسیت زیاد تری دارند.

متجاوز از یکصد سال قبل، کلود برناد، فیزیولوژیست مشهور فرانسوی در حین پژوهشهای خود عمیقا تحت تأثیر ثبات پارامترهای فیزیولوژیکی از قبیل دمای بدن قرار گرفت وچنین نتیجه گیری کرد: ((ثبات محیط داخلی شرط زندگی است.))

به عبارت دیگر، برای آنکه یک جاندار بتواند باکارآیی هرچه بیشتر عمل کند، باید سلولهای تشکیل دهنده ی بدنش به وسیله محیطی که ترکیب آن به دقت تنظیم شده است، احاطه شده باشند.

پس از درگذشت کلود برناد، اصل او با قاطعیت اثبات شد و امروزه مسلم شده است که ((محیط داخلی)) مهره داران عالی. تحت تأثیر چندین مکانیسم تنظیم کننده پیچیده قرار داردو در نتیجه، دامنه تغییرات ترکیب آن، بسیار محدود است. والتر. بی. کنون، فیزیولوژیست آمریکایی درسال ۱۹۲۹ واژه ((هومئوستازی)) را برای توصیف این وضعیت ابداع کرد. عبارت های خود او شاید بهترین توضیح اولین کاربرد این واژه باشد: شرایط ثابتی راکه در بدن برقرار می مانند، می توان تعادل نامید.

خرید و دانلود

بررسی هزینه یابی بر مبنای هدف بر شرکت های تولیدی…

دسته: حسابداری

حجم فایل: 57 کیلوبایت

تعداد صفحه: 49

چکیده:

نیاز سازمان ها به سازگاری با محیط تجاری پویا و پیچیده امروزی برای ادامه بقا که ناشی از توسعه بازارهای رقابتی است از یک سو و از سوی دیگر فشار مجامع سرمایه گذار به مدیران جهت تعیین ارزش و تبیین معیارهای اندازه گیری دقیق و شفاف، سبب شده سازمانها سیستم های سنتی هزینه یابی و اندازه گیری عملکرد بر مبنای حسابداری صنعتی را مورد نظر و بهره برداری قرار دهند. یکی از مهمترین تکنیک هایی که می تواند سازمان ها را در بهبود عملکردهای مبتنی بر هزینه، کمک کند سیستم هزینه یابی بر مبنای هدف می باشد.

موفقیت بسیاری از شرکتها بستگی به تواناییهایشان در متعادل کردن جریان تولید و تغییر فرآیند تولید متناسب با تقاضای مشتریان در خصوص بهبود هزینه، کیفیت، کارکرد، تحویل به موقع کالا، انعطاف پذیری و قیمت دارد. هزینه یابی بر مبنای هدف سیستمی قاعده مند برای تعیین هزینه تولید می باشد که با توجه به معیارهای بالا شرکتها را به سوی موفقیت و سطح معینی از سود آوری هدایت می نماید.

هزینه یابی بر مبنای هدف یک ابزار راهبردی قوی است که سازمان ها را همزمان قادر به یافتن سه بعد کیفیت، هزینه و زمان می کند و هزینه ها را قبل از وقوع کنترل می کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی نظریه هزینه یابی بر مبنای هدف، به تاریخچه، اهداف، تفاوت با نگرش سیستم های سنتی هزینه یابی و مزایای هزینه یابی بر مبنای هدف و بررسی مشکلات پیاده سازی آن در کشور ایران بپردازیم.

کلید واژه: هزینه یابی بر مبنای هدف - هزینه یابی بر مبنای فعالیت - مهندسی ارزش - مهندسی معکوس - قیمت هدف - حاشیه هدف

قیمت: 3,900 تومان

خرید و دانلود

بررسی نگرش والدین، مربیان ودانشجویان درمورد ضرورت آموزش پیش ازدبستان…

مقدمه

“ خودپنداری ” یا مفهوم ازخود هنگام تولد آغازمی شود ودردوران رشد ومراحل آن شکل می گیرد. اینکه کودک سرانجام چگونه احساسی درباره خود پیدامی کند، نتیجه تماس ها و تجربه های مختلف او با دیگر محیط است. اگر بیشتر این تماس ها وتجربه ها مطلوب باشند، کودک احساس خوبی دربره خود پیدا می کند. اگر کودک مورد محبت قرار گیرد واز او مراقبت به عمل آید ومحیطی محرک وبرانگیزاننده برایش تدارک دیده شود ونیز اگر مورد غفلت قرارنگیرد ویا بیش از حد تنها گذاشته نشود، سرزنش نشود وبا خشونت وسختی محدود نگردد، بی تردید شروع به رشد می کند اگر چنانچه، مجموعه ا ی از پاسخ های منفی را از دیگران ومحیطش در خود ذخیره نماید، به این باور خواهد رسید که اشکالی در او وجود دارد وممکن است تصویری نادرست وناپایدار از خود پیداکند وبه قابلیت ها واستعداد های خود به دیده تردید بنگرد.

خرید و دانلود

بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به روش ارزشیابی در مدارس راهنمایی…

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است. جهت گردآوری داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یکی ویژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد 20 سئوال تهیه و اجرا شد، که بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاصل به این شرح می باشد: اکثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت کتبی برگزار شود زیرا این روش اضطراب دانش آموز را کاهش داده و نمره گذاری برای معلم را راحت تر می کند. آنها معتقدند که ارزشیابی به شیوه کیفی و توصیفی بهتر است و برگزاری روش عملی و شفاهی ارزشیابی با مشکلاتی مواجه است. اکثر معلّمان از وضع موجود ارزشیابی راضی هستند که دلایل متفاوتی را برای آن می توان بیان کرد. ارزشیابی به صورت عملی و شفاهی در تشخیص مشکلات یادگیری فراگیران و رفع ابهامات جزئی آنها می تواند بسیار مؤثر باشد.

چکیده ... 1

فصل اول: بیان مسئله

بیان مسئله ... 2

اهداف تحقیق ... 3

اهمیت و ضرورت ... 4

سوالات پژوهشی ... 5

فصل دوم: پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق ... 6

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق ... 8

فصل چهارم: یافته های تحقیق

پاسخ به سوالات پژوهشی ... 9

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری و بحث ... 14

پیشنهادات ... 18

یادداشت ها ... 19

منابع مورد استفاده ... 20

پیوست ... 21

فهرست جداول

جدول 1-4 ... 9

جدول 2-4 ... 10

جدول 3-4 ... 11

جدول 4-4 ... 11

جدول 5-4 ... 12

جدول 6-4 ... 12

خرید و دانلود