دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

بررسی نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی های ادارات در خصوص وظایف روابط عمومی…

موضوع پایان نامه:

پایان نامه بررسی نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی های ادارات در خصوص وظایف روابط عمومی

مقدمه:

یکی از عواملی که در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به هدف ها یاری می دهد، کیفیت رابطه آنها با افراد و مؤسساتی است که با آنها سروکار دارند و همچنین با افکار عمومی جامعه ای است که در آن به فعالیت مشعولند. هر اندازه این ارتباط بطور مفیدی مستقر وبه شکل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق تر می باشد. اکنون به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده که افراد و مؤسسات برای رسیدن هرچه بهتر و راحت تر به مقاصد خود نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم بایکدیگر و عموم مردم می باشند. مدیران ادارات به دلایل فوق، در تشکیلات خود اقدام به تأسیس دفتر، واحد یا بخشی تحت عنوان روابط عمومی نموده اند تا از طریق آن ارتباط مفید و مؤثر را با افراد داخل و خارج سازمان برقرارنمایند و با آگاه کردن، تشویق و ترغیب آنان، به اهداف مدیران، سریعتر، راحت تر و با هزینه کمتر جامه عمل بپوشانند. دست اندرکاران چنین اداراتی همه روزه در تلاشند تا با استفاده از تکنیک ها وتخصص های حرفه روابط عمومی، به گسترش تفاهم و ارتباط مؤثر بپردازند. توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. آن چه در سال های گذشته متأسفانه به اشکال و صور گوناگونی باعث شده، روابط عمومی همچنان بی اثر و یا کم اثر جلوه کند، همانا اقتدارگرایی مدیران، رواج سیستم ارادت سالاری به جای شایسته سالاری، نگاه ابزاری به روابط عمومی، دانای کل جلوه دادن برخی مدیران، بیگانگی سازمانی و یا بیگانگی حرفه ای بسیاری از مسئولان، پایین بودن آگاهی بعضی از کارکنان و مدیران ارشد به اهمیت و نقش روابط عمومی بوده است. پایین بودن میزان مشارکت نیروهای متخصص در بخش های مختلف روابط عمومی به ویژه تهیه چارت متناسب و شرح وظایف و نامشخص بودن جایگاه وظابف کارکنان روابط عمومی در تشکیلات سازمانی، در برخی روابط عمومی ها در جایگاه بالایی قرار گرفته اند ووظایف خود زیر نظر مدیریت ارشد انجام می دهند. برخی روابط عمومی ها زیر نظر مدیر دفتر فعالیت می کنند و برخی روابط عمومی ها زیر نظر معاونت ها به کارشان ادامه می دهند. طبیعتا این نامشخص بودن جایگاه باعث می شود روابط عمومی از اعتبار و صلابت لازم در درون سیستم برخوردار نباشد و این باعث تضعیف جایگاه و نهایتا تضعیف عملکرد آن ها می شود. نبود شناخت از فعالیت های روابط عمومی در بسیاری از سازمان ها وقتی وظایف روابط عمومی را از مدیران و کارکنان می پرسیم، وظایف را به یک سری کارها مثل برگزاری مراسم، توزیع روزنامه و پلاکارد تقسیم می کنند. حال آن که وظایف روابط عمومی خیلی بالاتر از این هاست و متولی اصلی ارتباطات در درون سازمان است. بنابراین چون شناخت نسبت به وظایف روابط عمومی ها نیست. هدف از این تحقیق، مقایسه نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی ادارات در خصوص وظایف روابط عمومی می باشد و در آن ابتدا شرح وظایف عمومی وسپس جایگاه سازمانی آن مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه به روابط عمومی مطلوب پرداخته می شود.

فهرست مطالب:

فصل ۱- کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه

۱-۲- بیان مسئله

۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

۱-۴- اهداف تحقیق

۱-۵- سوالات تحقیق

۱-۶- فرضیات تحقیق

۱-۷- چارچوب نظری روابط عمومی

۱-۸- تعاریف واژه ها

فصل ۲- ادبیات و مستندات تحقیق

۲-۱- روابط عمومی

۲-۲- تعاریف و مفاهیم روابط عمومی

۲-۳- ویژگی های روابط عمومی

۲-۴- اهمیت و ضرورت روابط عمومی در سازمان

۲-۵- اصول روابط عمومى

۲-۶- تاریخچه روابط عمومی در جهان و ایران

۲-۶-۱- روابط عمومی در جهان

۲-۶-۲- روابط عمومی در ایران

۲-۷- انواع روابط عمومی درسازمانها

۲-۷-۱- انواع روابط عمومی درعصر امروز

۲-۸- جایگاه روابط عمومی در ایران

۲-۹- جایگاه روابط عمومی در سازمان ها

۲-۱۰- نقش های تعریف شده برای روابط عمومی

۲-۱۱- نقش روابط عمومی در سازمان ها

۲-۱۱-۱- نقش آینده نگری

۲-۱۱-۲- نقش تصمیم گیری روابط عمومی در سازمان

۲-۱۱-۳- نقش بحران ستیزی

۲-۱۱-۴- نقش اعتبارسازی برای سازمان

۲-۱۱-۵- نقش فرهنگ سازی

۲-۱۱-۶- نقش روابط عمومی در تبلیغات

۲-۱۱-۷- نقش راهبردی و استراتژیک روابط عمومی در سازمان

۲-۱۱-۸- نقش روابط عمومی در مشاوره به مدیران سازمان

۲-۱۱-۹- نقش ارتباطی روابط عمومی در درون و برون سازمان

۲-۱۲- روابط عمومی و نفوذ در افکار عمومی

۲-۱۲-۱- روابط عمومی و ارتباطات مردمی

۲-۱۲-۲- روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها

۲-۱۳- اصول وظایف روابط عمومی

۲-۱۴- وظایف روابط عمومی

۲-۱۴-۱- وظایف روابط عمومی خارجی

۲-۱۴-۲- وظایف روابط عمومی داخلی

۲-۱۵- معیارهای روابط عمومی مطلوب

۲-۱۶- ویژگیهای کارشناسان روابط عمومی

۲-۱۶-۱- ویژگی های خاص و اکتسابی (اصلی)

۲-۱۶-۲- ویژگی های عمومی و ذاتی (فرعی)

۲-۱۷- تاثیر رفتار مدیران ارشد بر روابط عمومی

۲-۱۸- عوامل موثر بر توسعه جایگاه روابط عمومی

۲-۱۹- آسیب های فعالیت های کارکنان روابط عمومی

۲-۲۰- چالشها و مشکلات روابط عمومی در ایران

۲-۲۰-۱- فقدان تئوری مستقل

۲-۲۰-۲- آمیختگی تشکیلاتی

۲-۲۰-۳- جایگاه روابط عمومی در میان سازمان ها

۲-۲۰-۴- روابط عمومی و تبلیغات

۲-۲۰-۵- مدیریت روابط عمومی

۲-۲۰-۶- کارکنان و کارشناسان روابط عمومی

۲-۲۰-۷- عدم برنامه ریزی

۲-۲۰-۸- ضعف ساختار سازمانی در روابط عمومی ها

۲-۲۱- راهکارها ی مناسب برای حل چالشهای روابط عمومی

۲-۲۲- عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومی

۲-۲۳- تعامل و هم پوشانی وظایف روابط عمومی

۲-۲۴- راهکارهای توانمندسازی روابط عمومی ها

۲-۲۵- پژوهش های انجام شده

فصل ۳- روش شناسی تحقیق

۳-۱- روش تحقیق

۳-۲- جامعه آماری

۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری

۳-۴- روش گردآوری اطلاعات

۳-۵- ابزار گرد آوری اطلاعات

۳-۶- روش های تجزیه و تحلیل داده ها

فصل ۴- تجزیه و تحلیل اطلاعات

۴-۱- یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق

۴-۲- نحوه پاسخ گویی به سوالات

۴-۳- نحوه پاسخ گویی به سوالات

۴-۴- نحوه پاسخ گویی به سوالات

۴-۵- یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق

فرضیات تحقیق

فصل ۵- نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- نتیجه گیری

۵-۲- پیشنهادات

خرید و دانلود

بررسی نگرش کشاورزان به کاربرد فناوری اطلاعات در ترویج و آموزش کشاورزی (مطالعه موردی شهرستان اهواز)…

دسته: کشاورزی

حجم فایل: 257 کیلوبایت

تعداد صفحه: 87

امکانات بالقوه فراوانی برای کاربرد فناوری اطلاعات در نظام ترویج و آموزش کشاورزی وجود دارد. یکی از عواملی که برای به فعل در آمدن این امکانات نقش اساسی دارد، دیدگاه ها و نگرش های افراد استفاده کننده از آن می باشد. نگرش مثبت به فناوری اطلاعات باعث می گردد حتی اگر کاربران میزان مهارت اندکی در این رابطه در محیط کاری خود داشته باشند، برای استفاده از این فناوری در محیط کاری شان از خود علاقه نشان دهند. بدین منظور تحقیق حاضر با هدف بررسی نگرش کشاورزان در زمینه به کارگیری فناوری اطلاعات در ترویج و آموزش کشاورزی انجام گردیده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی است و از لحاظ میزان نظارت و درجه کنترل متغیرها میدانی است. هم‌چنین این تحقیق از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، از نوع تحقیقات توصیفی است چون هدف آن توصیف شرایط شرایط مورد بررسی می باشد از بین روش های توصیفی نیز این تحقیق از روش تحقیق همبستگی بهره برده است. جامعه آماری تحقیق را تمام کشاورزان شهرستان اهواز تشکیل داده اند و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی با انتساب متناسب تعداد 241 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسش نامه استفاده گردید که روایی محتوایی آن توسط متخصصان تایید گردید. هم چنین با توجه به این که حداقل ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده در بخش های گوناگون پرسش نامه 0. 75 بود به نظر می رسد ابزار تحقیق از پایایی مناسبی برخوردار باشد. در نهایت داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل هم بستگی نشان داد که بین نگرش کشاورزان و متغیرهای تحقیق رابطه معنی داری وجود دارد. هم چنین نتایج آزمون t نشان داد که زنان نگرش مثبت تری نسبت به مردان در زمینه به کارگیری فناوری اطلاعات در ترویج و آموزش کشاورزی داشتند. نتایج حاصل از مقایسه میانگین ها تفاوت معنی داری را بین نگرش کشاورزان با مدرک تحصیلی بالاتر نشان می دهد.

قیمت: 95,000 تومان

خرید و دانلود

بررسی نگرش فرهنگیان نسبت به عوامل موثر بر رعایت حجاب توسط معلمان…

فصل اول

1-1- مقدمه

2-1-1- بیان مسئله

3-1- 1- اهمیت موضوع

اهداف تحقیق

الف: هدف کلی

ب: هدف جزئی

فصل دوم

مروری بر تحقیقات پیشین پیشینه داخلی

فصل سوم

1-3- مروری بر نظریات

1-1-3- نظریه فمنیستی در دوان معاصر

2-1-3- ویل دورانت

3-1-3- دیدگاه جامعه شناسی درباره حیای زن

4-1-3- لمبروز

5-1-3-مطهری

6-1-3- وست کوت

فلسفه وحکمت وجوب پوشش و حجاب برای زنان

7-1-3- کتاب چهره عریان زن عرب می نویسد

8-1-3- دیدگاه زیست شناسی و روانشناسی درباره حیای زن

9-1-3- دیدگاه اسلام درباره حیای زن

10-1-3- امام خمینی (ره)

11-1-3- نظریه فمنیستی

12-1-3- نظریه جامعه پذیری

2-3- چارچوب نظری

فصل چهارم

روش شناسی تحقیق

1-4- روش تحقیق

2-4- تکنیک های تحقیق

3-4- جامعه آماری

3-4- نمونه آماری

5-4- حجم نمونه

6-4- تعریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها

فصل پنجم

تجزیه و تحلیل داده ها

1-5 آمار توصیفی

2-5 آمار استنباطی

19 فرضیه

فصل ششم

1-6 بحث و نتیجه گیری

منابع

پرسشنامه

خرید و دانلود

بررسی نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل…

مقدمه:

انسان خلیفه الله در زمین می باشد، از آنچه خداوند به عنوان امانت در اختیار انسان قرار داده است، فطرت اوست که نیازهای اساسی انسان را در بر دارد. از جمله نیازهای انسان که در روانشناسی و علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است نیاز زیبادوستی انسان است. در عصر حاضر که جهانیان در تلاشند در عرصه ی تعلیم و تربیت بهترین نسل را به دنیا عرضه کنند و بسیاری دیگر نیز در تلاشند فرهنگ های دیگر را مسخ و فرهنگ و تمدن خود را بر جهان مسلط سازند و به عبارتی دیگر در این عرصه که تهاجم فرهنگی بیداد می کند و استعمارگران در هر حال کوشش های بی ثمری داشته و نتوانسته اند مستعمرات از دست رفته ی خود را بازیابند، دست به تلاش های جدید می زنند تا اذهان جوانان و نوجوانان را به سوی خود و جلوه های کاذبشان جذب کنند. یکی از مقاصد استعمار فرهنگی در کشورهای استعمارزده و از جمله در کشور ما ایجاد انحراف در بین جوانان می باشد که از طریق نفوذ در تار و پود افکار، عادات، آداب و رسوم زندگی ملت های تحت سلطه و بخصوص قشر جوان سعی می کنند تا جامعه را از اندرون در جهت مطلوب خویش پیش ببرند و فرهنگ اصیل آن ها را با انواع دسیسه ها و طراحی ها و هزاران حیله از دست آنان بگیرند و فرهنگ خاص خود را جایگزین آن نمایند تا بتوانند این قشر را به زیر سلطه ی فرهنگی خویش درآورند. از جمله مسائلی که در پایه های فرهنگی اصیل یک ملت می تواند مؤثر باشد، سبک پوشش آن ملت است که این موضوع خود در جامعه ی ما چشمگیر است. (غلامعلی حداد عادل، ۱۳۷۲، ص ۷) در مسئله ی پوشش باید فرهنگ ایرانی و اسلامی احیا شود و نوجوانان و جوانان که سازندگان آینده کشور هستند باعث جاودان ماندن عقاید ایرانی و اسلامی باشند. نیاز به نوجویی و نوخواهی در کودک و نوجوان کاملاً مشهود است و ایشان برای ابراز شخصیت و جلب توجه دست به هر کاری می زنند که گاهی در همه جا و مخصوصاً محیط مدرسه مناسب نیست. وظیفه ی اولیای مدرسه است که بهترین الگوی انسانی را ترویج دهند و برای آن راه های مختلفی وجود دارد.

فهرست مطالب:

فصل اول

مقدمه ۱

بیان مسئله ۳

اهمیت و ضرورت مسئله پژوهش ۵

اهداف پژوهش ۸

فرضیه های پژوهش ۹

نامگذاری متغیرهای موجود در فرضیه و انواع آن ۱۰

متغیرهای تعدیل کننده ۱۱

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فرضیه ۱۲

فصل دوم

ادبیات تحقیق (پیشینه تحقیق)

پیشینه نظری

مقدمه ۱۸

فلسفه و ضرورتهای پوشش و حجاب اسلامی ۱۹

پوشش اولیه ادم و حوا ۲۸

کلاهی که غربیها سر ما گذاشتند ۲۹

مدل و شکل پوشاک ۳۱

آثار سوء و خطرات بی حجابی از دیدگاه پزشکی ۳۳

ابتذال در پوشش و مد پرستی ضرورتی برای ادامه حیات غرب ۳۴

علل و عوامل بی حجابی و ابتذال در پوشش ۳۵

رنگ پوشاک ۳۷

لباس متحد الشکل ۳۸

پیشینه عملی

تحقیقات انجام شده ۳۹

۱. ۳۹

۲. ۴۱

۳. ۴۳

۴. ۴۵

۵. ۴۷

فصل سوم

روش تحقیق

مقدمه ۵۰

روش تحقیق و علت استفاده از آن ۵۱

معرفی جامعه ۵۲

معرفی نمونه و تعیین روش نمونه برداری ۵۳

معرفی ابزار پژوهش و تعیین روایی و پایایی ابزار ۵۴

ضمیمه

پرسشنامه مربوط به دانش آموزان ۵۶

پرسشنامه دبیران ۵۹

فهرست منابع ۶۹

فهرست منابع اینترنتی ۶۴

خرید و دانلود

بررسی نقش مشاوران مدارس در موفقیت دانش آموزان…

پایان نامه بررسی نقش مشاوران مدارس در موفقیت دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان میاندوآب در سال تحصیلی 1389-1390

یایان نامه دوره کارشناسی رشته های علوم تربیتی و روانشناسی در 5 فصل همراه با فصل تجزیه و تحلیل اطلاعات. دارای پرسشنامه و فهرست و فهرست منابع در 104 صفحه

فصل اول (کلیات تحقیق)

مقدمه

بیان مسئله

ضرورت و اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

اهداف کلی

اهداف جزئی

سؤالات تحقیق

فرضیه ها

فرضیه های اصلی

فرضیه های فرعی

متغیرها

تعاریف عملیاتی واژه ها محدودیت های تحقیق

فصل دوم (ادبیات و پیشینه تحقیق)

تاریخچه راهنمایی و مشاوره در جهان

تاریخچه راهنمایی و مشاوره در ایران

انواع راهنمایی و مشاوره

راهنمایی و هدایت تحصیلی در نظام آموزشی فعلی

خصوصیات دانش آموزان دبیرستانی

فعالیت های مربوط به راهنمایی حرفه ای در دبیرستان

روش های مشاوره با توجه به زیر بنای فلسفی

هدف های مشاوره

خدمات چهارگانه راهنمایی در مدارس

مشاوره و راهنمایی در اسلام

اهداف مشاوره ازدیدگاه اسلام

موارد شور در قوانین اسلامی

موارد شور در مدارس

مشکلات دانش آموزان در مدارس امروز در جریان تحصیل

مفهوم مشاوره و پیشرفت تحصیلی

خصوصیات مشاور

اصول اساسی راهنمایی و مشاوره

پیشینه داخلی مورد استفاده اول

پیشینه مورد استفاده دوم

پیشینه داخلی مورد استفاده سوم

پیشینه مورد استفاده چهارم

پیشینه مورد استفاده پنجم

پیشینه خارجی مورد استفاده اول

پیشینه مورد استفاده دوم

پیشینه مورد استفاده سوم

فصل سوم (روش تحقیق)

مقدمه

روش پژوهش

جامعه آماری

روش نمونه گیری و حجم نمونه

ابزار اندازه گیری

پایایی و روایی پرسشنامه ها

روش جمع آوری داده ها

روش های تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)

مقدمه

آزمون فرضیه اصلی اول

آزمون فرضیه اصلی دوم

آزمون فرضیه اصلی سوم

آزمون فرضیه اصلی چهارم

آزمون فرضیه اصلی پنجم

آزمون فرضیه اصلی ششم

آزمون فرضیه فرعی اول

فرضیه فرعی دوم

فصل پنجم (نتیجه گیری و خلاصه)

خلاصه

نتایج

پیشنهادات

خاتمه

فهرست منابع

ضمایم

خرید و دانلود