۱- مقدمه۱
۲- خصوصیات روغن های زائد روش های دفع آنها در جهان۴
۳- روش های تصفیه و استفاده مجدد از روغن های زائد۱۲
۴- فرآیند تصفیه و بازیابی روغن در کارخانه بهاران شیمی۱۹
۵- بررسی کمی و کیفی لجن اسیدی تولیدی در کارخانه بهاران شیمی۲۴
۶- بررسی روشهای مناسب جهت کاهش پتانسیل آلودگی و دفع مناسب لجن اسیدی۲۷
۷- مشخصات طرح و روش عملیات اجرائی۴۸
- نمونه ای از نتیجه آزمایش بر روی لجن اسیدی اولیه
- دیاگرام واحدهای پیش تصفیه
- نقشه واحدها
۱- مقدمه
امروزه تولید ضایعات سمی خطرناک ناشی از فعالیت های مختلف بشر، رشد چشمگیری یافته است. این ضایعات در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدمات و تجارت وحتی در منازل ممکن است تولید شود. ورود این ضایعات به محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا شده و سلامت انسان و دیگر موجودات زنده به خطر می اندازد. با گذشت زمان و مشخص شدن اثرات سوء ناشی از دفع غیراصولی این مواد در محیط و عوارض نامطلوب و مخاطره آمیز آن بر موجودات زنده عوامل محیطی کشورهای صنعتی را بر آن داشت تا قوانین مبسوطی را جهت کنترل این مواد تدوین و به مرحله اجرا گذارند. حتی معاهده های بین المللی مثل معاهده بازل، در این رابطه مورد توافق اکثر کشورها قرار گرفته است.
در کشور عزیز ما ایران، نیز با رشد سریع جمعیت و همچنین توسعه صنعتی و کشاورزی، در سالیان اخیر، ورود آلاینده ها به شکل گاز، مایع و جامد به محیط اجتناب ناپذیر بوده است. ولی خوشبختانه با توجه به مسائل محیط زیست در سیاستگذاری های کلان، چه در بعد علمی و دانشگاهی و چه در بعد اجرائی نوید آینده نوید بخشی در جهت حفاظت از محیط زیست وجود دارد.
این فایل به همراه چکیده، فهرست، گراف، متن اصلی و منابع با فرمت doc (قابل ویرایش) در اختیار شما قرار می گیرد.
تعداد صفحات: ۶۰
خلاصه
هدف مقاله، بررسی ویژگی ها و احتمالات کاربردی مواد مغناطیسی نرم و سخت جدید می باشد. دیدگاه دیگری که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد، مقایسه این مواد با مواد مغناظیسی کلاسیک و نشان دادن تاثیر آنها روی توسعه تکنولوژی مدرن مرتبط با کوچک سازی دستگاه ها در زمینه های مختلف تکنیک ها می باشد.
طراحی/متدولوژی/راهکار: اساس اصلی این مقاله، مقایسه ویژگی ها و احتمالات کاربرد مواد مغناطیسی نرم و سخت با در نظر گرفتن توسعۀ تکنولوژی ساخت و تولید این مواد می باشد که با دستیابی به ماکزیمم ارزش های احتمالی ویژگی ها به ساده سازی ساخت ماشین ها و دستگاه ها با استفاده از عناصر مغناطیسی اجازه می دهد.
یافته ها: در مقایسه با مواد مغناطیسی کلاسیک، مواد مغناطیسی مدرن دارای تکنولوژی بهینه تولید با ویژگی هایی می باشند که به کوچک سازی، ساده سازی و کاهش هزینه های دستگاه ها اجازه می دهند.
استنباط های عملی: بررسی بیشتر برای دستیابی به ویژگی های بهبودیافته مواد مغناطیسی و بررسی های ساخت های ماشین ها و دستگاه های جدید با این مواد هنوز مورد نیاز می باشند.
اصالت/ارزش: این مقاله مروری بر توسعه مواد مغناطیسی مدرن می باشد.
مقدمه
اکثر مواد ویژگی های مغناطیسی دارند. می توان با بررسی حلقۀ پسماند، اطلاعات زیادی در مورد مواد مغناطیسی بدست آورد که رابطۀ بین چگالی شار مغناطیسی القا شده B و نیروی مغناطیسی H را نشان می دهد. که اغلب حلقۀ B-H نامیده می شود.
مقدمه
نگاهی به آمار و ارقام ارائه شده و تجربیات حاصل از مطالعات کاهش آب به حساب نیامده در ایران و جهان مؤید این است که اکثر حوادث و اتفاقات پدید آمده در سیستم های توزیع آب شهری ناشی از انشعابات مشترکین بوده که در اغلب موارد عدم رعایت مقررات و موازین فنی در اجرا و بهره برداری از آن، موجب بروز چنین مواردی گردیده است. این امر بر تحمیل بار مالی موجب تلفات آب خواهد گردید. در حال حاضر با توجه به نیازها و تقاضای قابل ملاحظه خدمات شهری بویژه در بخش آب لزوم عملکرد صحیح در این بخش ضروری است. در این ارتباط، از جمله خدمات شهری که شرکتهای آب و فاضلاب در بخش آب متوالی ارائه آن می باشد، واگذاری انشعابات به متقاضیان است. لذا با توجه به حجم قابل ملاحظه فعالیتها در این بخش لزوم استانداردها و دستور العمل های فنی و اجرایی بوضوح مشخص است. با توجه به این امر، دستور العمل حاضر به عنوان راهنمایی در نصب انشعابات آب تدوین گردیده است. در این دستور العمل ابتدا تعاریف اولیه آورده شده و پس از آن اصول و مقررات لازم الرعایه در نصب انشعابات آب مورد بحث قرار گرفته و در نهایت مراحل نصب انشعابات آب به تفصیل تشریح گردیده است.
مقدمه
بیشتر طراحان وب از نقطه نظر نگاه خود به طراحی وب می پردازند، آنها علاقمند هستند که خودشان را با استعارات مشخص و با تبلیغات فراوان نشان دهند. به هر جهت اینترنت برای شما ایجاد تجارت ونیز قابلیتی برای ارتباط نزدیک ارائه می دهد. کاربران می توانند اطلاعات و محصولاتی را که در خور نیازشان می باشد را پیدا کنند. در این دوره شما با انواع ابزار های طراحی آشنا خواهید شد و به طبیعت آنها نیز پی خواهید برد. اینترنت معمولی ترین رسانه واسطه ای است که کاربر را آماده میسازد که تصمیم بگیرد که چه اطلاعاتی را میخواهد و باید برای رسیدن به آن به کجا مراجعه کند. این امر باعث می شود که بر خلاف رسانه های انتشاری، اینترنت یک رسانه تبادلی (دو طرفه) تلقی شود.
اکثراً رسانه ها تاثیر گذار هستند و هدف آنها ایجاد علاقه کافی است تا اینکه که سرانجام بتواند تبادل مطلوب راانجام دهند. ماهیت خواندن یک مجله و یا دیدن برنامه های تلویزیون ذاتی و بالفطره نیست و معمولاً کار انفرادی است. در اصل عمل خواندن مطبوعات یا تماشای برنامه های تلویزیونی بالفطره عملی تبادلی نیست و در حقیقت بین عمل خواندن یا تماشای تلویزیون با عمل تبادل تفاوت وجود دارد. تنها تبادل انجام شده در مورد خوانندگان و بینندگان، گرفتن اطلاعات از طریق خواندن یک کتاب یا مجله یا تماشای برنامه تلویزیون است (بصورت یک طرفه). بنابراین ایجاد اطلاعات جهت رسانه های گروهی به راهکارهای متفاوت تری نسبت به ایجاد اطلاعات مربوط به اینترنت نیاز دارد. مشاهدات بی عیب اینترنت مانند ثبت رویداد بر روی مرورگر وب، دلالت بر درخواست کاربران و واکنش سرور دارد. به عبارت دیگر انجام یک داد و ستد و تبادل می باشد. بعلاوه با این طبیعت، اینترنت نمی تواند بصورت خطی عمل کند. اگر کاربر تصمیم به انجام داد و ستد و تبادل داشته باشد، ابتدا باید به سایت راهنمایی و هدایت شود، و سپس برای تجارت در سایت بماند و گردش کند و در پایان دوباره به سایت بازگرددو نیز باید در نظر داشت که کاربر می تواند برای انجام داد و ستد در هر لحظه به هر سایت دیگری مراجعه نماید.
فصل اول: کلیات و سوابق
فصل دوم: تحلیل صنعت
فصل سوم: شرح فعالیت کارآفرینانه
فصل چهارم: تولید
فصل پنجم: بازاریابی
فصل ششم: سازماندهی
فصل هفتم: محاسبات مالی طرح
فصل هشتم: ریسک پذیری
منابع و مآخذ
مقدمه:
بیشتر طراحان وب از نقطه نظر نگاه خود به طراحی وب می پردازند، آنها علاقمند هستند که خودشان را با استعارات مشخص و با تبلیغات فراوان نشان دهند. به هر جهت اینترنت برای شما ایجاد تجارت ونیز قابلیتی برای ارتباط نزدیک ارائه می دهد. کاربران میتوانند اطلاعات و محصولاتی را که در خور نیازشان میباشد را پیدا کنند. در این دوره شما با انواع ابزار های طراحی آشنا خواهید شد و به طبیعت آنها نیز پی خواهید برد. اینترنت معمولی ترین رسانه واسطه ای است که کاربر را آماده میسازد که تصمیم بگیرد که چه اطلاعاتی را میخواهد و باید برای رسیدن به آن به کجا مراجعه کند. این امر باعث میشود که بر خلاف رسانه های انتشاری، اینترنت یک رسانه تبادلی (دو طرفه) تلقی شود.
اکثراً رسانه ها تاثیر گذار هستند و هدف آنها ایجاد علاقه کافی است تا اینکه که سرانجام بتواند تبادل مطلوب راانجام دهند.
ماهیت خواندن یک مجله و یا دیدن برنامه های تلویزیون ذاتی و بالفطره نیست و معمولاً کار انفرادی است. در اصل عمل خواندن مطبوعات یا تماشای برنامه های تلویزیونی بالفطره عملی تبادلی نیست و در حقیقت بین عمل خواندن یا تماشای تلویزیون با عمل تبادل تفاوت وجود دارد. تنها تبادل انجام شده در مورد خوانندگان و بینندگان، گرفتن اطلاعات از طریق خواندن یک کتاب یا مجله یا تماشای برنامه تلویزیون است. (بصورت یک طرفه)
بنابراین ایجاد اطلاعات جهت رسانه های گروهی به راهکارهای متفاوت تری نسبت به ایجاد اطلاعات مربوط به اینترنت نیاز دارد.
مشاهدات بی عیب اینترنت مانند ثبت رویداد بر روی مرورگر وب، دلالت بر درخواست کاربران و واکنش سرور دارد. به عبارت دیگر انجام یک داد و ستد و تبادل می باشد. بعلاوه با این طبیعت، اینترنت نمیتواند بصورت خطی عمل کند. اگر کاربر تصمیم به انجام داد و ستد و تبادل داشته باشد، ابتدا باید به سایت راهنمایی و هدایت شود، و سپس برای تجارت در سایت بماند و گردش کند و در پایان دوباره به سایت بازگرددو نیز باید در نظر داشت که کاربر میتواند برای انجام داد و ستد در هر لحظه به هر سایت دیگری مراجعه نماید.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات و سوابق
فصل دوم: تحلیل صنعت
فصل سوم: شرح فعالیت کارآفرینانه
فصل چهارم: تولید
فصل پنجم: بازاریابی
فصل ششم: سازماندهی
فصل هفتم: محاسبات مالی طرح
فصل هشتم: ریسک پذیری
منابع و مآخذ