دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 212 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 143 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 169 |
بسیاری از انسان ها قادر به حل مساله و برطرف کردن ، به حداقل رساندن و یا تحمل استرس نمی باشند و معمولاً از مقابله های ناکارآمد، ناسازگار و مضری استفاده می کنند که باعث بروز استرس های بیشتری می گردد که اثرات آنها وخیم تر و عظیم تر از استرس اولیه است.
افراد افسرده نسبت به آینده دید انعطاف پذیری ندارند. آنها احتمالاً بیشتر از افراد غیر افسرده آینده خود را منفی می بینند و به نظرشان احتمال دستیابی به تجارب خوشایند کمتر است به همین دلیل افراد افسرده به جای تلاش برای دستیابی به موفقیت های با ارزش در آینده تمام نیروی خود را صرف اجتناب از موقعیت های ناخوشایند موجود می کنند .
فهرست مطالب
فصل اول |
|
چارچوب کلی پژوهش |
1 |
مقدمه |
1 |
پایداری |
1 |
کلی نگری |
2 |
درونی بودن |
2 |
بیان مسأله پژوهش |
4 |
اهمیت نظری و عملی پژوهش |
6 |
اهداف پژوهش |
9 |
سئوال ها و فرضیه های پژوهش |
10 |
سئوال های پژوهش |
11 |
فرضیه های اصلی پژوهش |
11 |
فرضیه های فرعی |
11 |
متغیرهای پژوهش |
11 |
تعریف متغیرها و اصطلاحات |
12 |
تعریف نظری و عملیاتی افسردگی |
12 |
تعریف نظری و عملیاتی افسردگی |
13 |
تعاریف نظری و عملیاتی سبک حل مساله |
13 |
تعریف عملیاتی سبک حل مساله |
14 |
فصل دوم |
|
ادبیات و پیشینة پژوهش |
15 |
مقدمه |
15 |
علایم افسردگی و سبک های آن |
17 |
فقدان سیستم حمایت اجتماعی |
18 |
سبک تمرکز برخود افسرده ساز |
18 |
آسیب پذیری کمال گرایانه |
18 |
کنترل بیرونی |
18 |
نظریه های شناختی افسردگی |
19 |
فرضیه اسنادی درماندگی آموخته شده |
25 |
نظریه ناامیدی افسردگی |
27 |
نظریه سبک تمرکز برخود افسرده ساز |
30 |
فرضیه پردازش شناختی مارتین |
35 |
نظریه های رفتاری در افسردگی |
36 |
نظریه رفتاری تقویت مثبت فرستر |
36 |
نظریه رفتار بین فردی لونیسون |
37 |
نظریه رفتاری خود نظم بخشی کانفر |
38 |
نظریه رفتاری خود نظم بخشی کانفر |
40 |
ساختار شناختی حل مسأله |
45 |
مراحل حل مسئله در مدل حافظه گرینو |
46 |
حل مساله و مؤلفه های فراشناختی |
48 |
حل مسئله / تصمیم گیری |
49 |
پیشینه مقابله |
52 |
نظریه مقابله |
53 |
مسأله مدار |
54 |
هیجان مدار |
55 |
اجتناب |
56 |
سبک های مقابله , تعاریف , طبقه بندی |
57 |
تعاریف |
57 |
طبقه بندی شیو های مقابله |
58 |
منابع حمایتی مقابله |
60 |
الگوی تاثیرعمده |
61 |
الگوی سپر محافظ |
61 |
ادراک استرس در الگوی تبادلی |
62 |
افسردگی / سبک حل مساله |
64 |
حل مسأله / عزت نفس / منبع کنترل |
72 |
استرس / عزت نفس / منبع کنترل |
75 |
استرس / افسردگی / حمایت اجتماعی |
77 |
پیشینه مطالعاتی |
82 |
پژوهشهای انجام شده در داخل کشور |
82 |
پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور |
89 |
فصل سوم |
|
روش پژوهش |
95 |
طرح پژوهش |
95 |
جامعه آماری |
95 |
روش نمونه برداری وحجم نمونه |
96 |
ابزارهای پژوهش |
97 |
پرسشنامه سبک حل مسأله |
97 |
پرسشنامه افسردگی بک |
103 |
اعتبار و روائی آزمون افسردگی بک |
104 |
نمره گذاری تست افسردگی بک |
107 |
جدول هنجار گزینی مقیاس افسردگی بک |
107 |
مقیاس خود سنجی افسردگی |
108 |
روش اجرای پژوهش |
109 |
روش تجزیه و تحلیل داده ها |
109 |
فصل چهارم |
|
تجزیه و تحلیل آ ماری |
110 |
مقدمه |
110 |
فصل پنجم |
|
خلاصه پژوهش |
123 |
بحث و نتیجه گیری |
123 |
تجزیه و تحلیل نتایج |
125 |
بحث و نتیجه گیری |
136 |
محدودیت های پژوهش |
139 |
پیشنهادها |
140 |
پیشنهاد برای مؤسسات ، نهادها و مراکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی |
140 |
پیشنهاد به پژوهشگران |
141 |
منابع |
143 |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 482 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
در این تحقیق سعی شده است به یکی از مهمترین موضوعات مهم آموزش یعنی شیوة آموزش مفاهیم دینی به کودکان پرداخته شود گرچه این به مثابة بحر در کوزه کردن است که به قول مولانا:
«گر بریزی بحر را در کوزه ای چند گنجد؟ قسمت یک روزه ای »
البته پس از مقدمه بخش اول میباشد که به بررسی ویژگیهای کودکان ، مراحل رشدآنهاو ویژگیهای این مراحل پرداخته شده است . در بخش دوم عواملی که در تربیت کودک مؤثر است از قبل از تولد تا بلوغ بررسی شده است. در بخش سوم به قسمتی از سخنان معصومین (ع) دراین مورد پرداخته شده است که حاوی بهترین نکات روانشناسی است . بخش چهارم اختصاص به اصل تربیت دارد که چه چیزهای و چه اصولی باید ضمن تربیت کودک رعایت شود . در بخش پنجم روشهای تربیت دینی بررسی شده و سعی شده مؤثرترینآنهاذکر شود و در آخرین بخش برخی مفاهیم نسبی و درک کودکان ازآنها، سپس شیوة آموزشآنهابطور اختصاصی پرداخته شده است.
منابع مورد استفاده در تحقیق نیز کتبی روایی مانند بحارالانوار و میزان الحکمه میباشند و برخی کتب روانشناسی و تربیتی ، همچنین از چند مقاله در این زمینه از نشریات معتبر استفاده شده است و همینطور به چند فرهنگ جهت کلید واژهها مراجعه شده است.
فهرست مطالب
چکیده
بخش اول آشنایی با ویژگیهای کودکان و مراحل
رشد
مقدمه
تمایلات فطری
چرا از کودکی ؟
دوره های تفکر مذهبی کودک
تاثیر تفاوتهای فردی
هدف تربیت دینی
مرحلة نخست خردسالان بین 5 تا 9 سال
دورة دوم آموزش دینی کودکان 9 تا 13 سال
بخش دوم عوامل مؤثر بر آموزش مفاهیم دینی به کودکان
بیان فلسفة عبادت
شرایط تربیت
عوامل اصلی جذب
تشویق و تأثیر آن
تنبیه ومراحل آن
نقش مادر در تربیت دینی کودک
نقش پدر در تربیت دینی کودک
بخش سوم تعلیم و تربیت دینی در سخنان معصومین علیهم السلام
سه مرحلة رشد در متون اسلامی
1) اصول سهولت
2) اصل تدریج
3) اصل مداومت و استمرار
4) اصل آگاهی بخشی
5) اصل تفاوتهای فردی
بخش پنجم روشهای تربیت دینی
1)روش غیر مستقیم
1-1روش الگویی
2-1 روش استفاده از مثال
3-1 روش قصه گوئی
4-1 روش استفاده از مثال
5-1 روش قصه گوئی
6-1 روش یاداوری نعمتهای الهی
7-1 روش نمایشی
8-1 از سیره بزرگان
2) استفاده از روش های فعال
ویژگیهای روش فعال در تربیت دینی
3) روش تربیت تلقینی
دو نکته مهم
بخش ششم مفاهیم دینی و شیوه آموزش آنها
درک کودکان و نوجوانان از برخی مفاهیم دینی
1ـ مفهوم دعا و رازو نیاز با خدا
2ـ مفهوم کتاب الهی
شیوة آموزش مفاهیم دینی
1-1- آموزش مفهوم دین
2-1- آموزش مفهوم قرآن
معرفی قرآن
شیوة آموزش دعا
زمینه های موجود در کودکان در مسائل دینی نماز
شیوة آموزش نماز
« پیشنهادات »
فهرست منابع
دسته بندی | زبان و ادبیات فارسی |
بازدید ها | 227 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 202 |
تحولات اجتماعی، فرهنگی، عقیدتی و سیاسی که در پی ظهور اسلام در جامعه عربی، ایجاد شد به خودی خود، عرب را با مفاهیمی نو روبرو ساخت. و طبیعی است که به تبع نیاز جامعه، موضوعات جدیدی شکل گرفت و به دنبال آن نیاز به تولد لغاتی نو، جهت پاسخگویی به این نیاز ایجاد شده در سطح وسیع، در جامعه عربی، احساس شد. ایجاد واژگان جدید تنها راه پاسخگویی به این نیاز نبود، بلکه بهترین راه، بارور کردن و تلفیق واژگان و عبارات با یکدیگر، به قصد بیان مفاهیم نو بود.
بنابراین مادة اولیة مصطلحات اسلامی، همان ریشههای لغوی موجود در عصر جاهلی است که قالبهای اسلامی، در پی نیاز جامعه آن را وسعت داد.
البته نظر به اهمیت بالای مفاهیم اسلامی موجود در واژگان مولد، مجموعههای مختلفی در قالب فرهنگ نامههای گوناگون، در زمینه علوم اسلامی، به طور تخصصی شکل گرفت. از اینرو فرهنگهای متنوعی در زمینه اصطلاحات فقهی یا لغات و مصطلحات اصول اسلامی و یا در باب حقوق اسلامی و... تألیف گردید.
اما کیفیت کاربرد مصطلحات اسلامی در اشعار شعراء و اساساً میزان تأثیرپذیری شعر از آن، امری است در خور بررسی، که کمتر بدان پرداخته شده؛ از این رو به آن شدیم که پژوهشی در این باب انجام دهیم، تا نه به عنوان کاری کامل و در خور تقدیر بلکه در حد تحقیقی قابل نقد و بررسی، خدمت اهل نظر ارائه شود.
از آنجا که دامنه موضوع و حیطه زمانی مورد بررسی، وسیع بود، در انتخاب مصطلحات اسلامی، دست به گزینش زدیم؛ به این ترتیب معیار را در این گزینش، اصول و فروع دین و مباحث مربوط به آن قرار دادیم و همین معیار نیز، در طبقهبندی ارائه شده در خصوص مصطلحات، در نظر گرفته شد.
کلید واژهها: مصطلحات، اصطلاحات، وضع، معنی، نقل، مخضرم، اموی، عباسی، اسلامی.
فهرست مطالب
دسته بندی | کارآموزی |
بازدید ها | 332 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 219 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 272 |
تاریخچه گیاهپزشکی در ایران در واقع تاریخچه مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی نیز هست. در ایران بررسی های گیاهپزشکی نسبت به سایر رشته های کشاورزی شروعی زود هنگام تر داشته است.
آغازگر این برسی ها در کشور، شادروان استاد جلال افشار بود که پس از پایان تحصیلات در روسیه در سال 1298 هجری شمسی به ایران بازگشت و شروع به تدریس در مدرسه برزگران (سلف دانشکده کشاورزی کرج) نمود.
آن شادروان در سال 1302 هـ .ش، واحد کوچکی را در انستیتو پاستور ایران با نام «اداره تشخیص محلی آفات و مبارزه با آن ها» بنیان گذاشت و تحقیق پیرامون حشرات و جانوران زیان آور کشاورزی و بعضاً دامی و انسانی را آغاز نمود و این شروع رسمی تحقیقات گیاهپزشکی در ایران و نیز هسته اولیه و سنگ بنای مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی امروزی بود. شادروان افشار در چند زمینه دیگر نیز پیشگام و بنیانگذار بود. از جمله اولین کسی بود که تدریس حشره شناسی و آفات گیاهی را پایه گذاری نمود، علاوه بر آن جمع آوری و شناسایی حشرات و جانوران از جمله عوامل بیماری زا در انسان و دام و به اصطلاح امروزی حشره شناسی و جانورشناسی پزشکی و دامپزشکی نیز با افشار آغاز شد و نیز او برخلاف برخی مدعیات، پایه گذار تحقیقات جانورشناسی و همچنین اولین موزه جانورشناسی و حشره شناسی در ایران بود. به هر حال اداره کوچکی که آن شادروان بنیان گذاشت، در سال 1306 از انستیتو پاستور ایران جدا شد و به اداره کل فلاحت در وزارت فواید عامه پیوست و در سال 1308 با احراز هر دو نقش مطالعاتی و اجرائی به «بنگاه دفع آفات» تغییر نام داد. شادروان افشار در طی این سال ها همچنان در مدرسه عالی فلاحت (دانشکده کشاورزی فعلی) نیز تدریس می کرد و نیز به تحقیق و تألیف مقالات و کتاب هایی می پرداخت که برای ایران جدید و بسیار سودمند بود، در همین سال ها موزه جانورشناسی دانشکده کشاورزی کرج را پایه گذاری نمود در واقع فعالیت و تلاش آن مرحوم در دو سمت و سو جریان داشت، از یک سو اداره کوچکی را در انستیتو پاستور تشکیل داد که منجر به مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی امروزی شد و از طرف دیگر فعالیت های وی در دانشکده کشاورزی کرج، هسته اولیه گروه های گیاهپزشکی دانشگاه های ایران را پدید آورد. بنگاه دفع آفات فوق الاشاره تحت نظر افشار و به کمک شاگردان آن مرحوم که به تدریج از مدرسه عالی فلاحت فارغ التحصیل می شدند روز به روز توسعه می یافت به طوریکه در سال های 1313 و 1314 در شمال کشور اولین و شاید تنها مبارزه کاملاً موفق بیولوژیک را با وارد کردن کفشدوزک Rodalia cardinalis با شپشک استرالیایی انجام داد. این بنگاه به تدریج آفات مهم کشور را جمع آوری و شناسایی نمود و تحقیقات روی آن ها را آغاز کرد. در سال 1322 شادروان افشار آزمایشگاهی را با نام «آزمایشگاه حشره شناسی و دفع آفات نباتی» که ریاست آن را شخصاً عهده دار بود بنا نهاد، این آزمایشگاه زیر نظر مستقیم وزیر کشاورزی و در دو اطاق در محل وزرات کشاورزی آن زمان (محل فعلی فروشگاه شهر و روستا واقع در خیابان فردوسی تهران) فعالیت می کرد. با خاتمه جنگ جهانی دوم در سال 1324 چند متخصص شوروی سابق از جمله الکساندروف، چواخیم و کریوخین نیز در این آزمایشگاه مشغول به کار و تحقیق شدند. در همین سال چند نفر فارغ التحصیل جوان دانشکده کشاورزی کرج نظیر شادروان هایک میرزایانس نیز در این آزمایشگاه به فعالیت پرداختند. شادروان میرزایانس در همین زمان به جمع آوری حشرت ایران و تعیین نام آن ها پرداخت و در واقع سنگ بنای اولیه، مجموعه عظیم حشرات ایران در بخش تحقیقات رده بندی حشرات مؤسسه را که اکنون رسماً موزه حشرات مهندس هایک میرزایانس نام دارد بنیان گذاشت. باز هم در این سال قسمت تحقیقات قارچ شناسی و بیماریهای گیاهان، با آمدن شادروان دکتر اسفندیار اسفندیاری بنیانگذاراین نوع تحقیقات در ایران، و همچنین قسمت علفهای هرز با انتقال شادروان مهندس عین اله بهبودی شاهسون، بنیانگذار جمع آوری و تشخیص و تحقیق در این رشته به آزمایشگاه مذکور فعال گردید. با همت این دو شادروان، کار جمع آوری و تشخیص گیاهان نیز در همین سال آغاز گردید و این تلاش ها به همراه تشکیل بخش شناسایی و بررسی گیاهان کشور از سال 1327 بنیان اولیه هرباریوم بسیار ارزشمند و بزرگ بخش تحقیقات رستنی های مؤسسه به شمار
می رود. آزمایشگاه مذکور در سال 1326 مجدداً به اداره کل دفع آفات نباتی انتقال یافت. این آزمایشگاه که روز به روز برکمیت و کیفیت آن افزوده می شد در سال 1328 «اداره بررسی آفات» نام گرفت و به اداره کل بررسی ها در ساختمان آن زمان وزارت کشاورزی (واقع در نبش خیابان لاله زار نو و انقلاب) پیوست. در سال 1336 اداره بررسی آفات به سطح اداره کل ارتقاء یافت و به «اداره کل بررسی آفات نباتی و قرنطینه» تغییر نام داد و تحت نظارت و سرپرستی مدیریت کل دفع آفات نباتی قرار گرفت و محل آن نیز تغییر یافت و به یک ساختمان استیجاری واقع در خیابان سعدی مقابل شرکت بیمه ملی ایران منتقل گردید. هم در این زمان بعضی واحدهای شهرستانی آن در اهواز، اصفهان، تبریز و ورامین گشایش یافت.
سال 1339 را باید اولین نقطه عطف در تاریخچه مؤسسه و نیز گیاهپزشکی کشور دانست، در این سال بر پایه تصویب نامه هیأت وزیران 56000 مترمربع از زمین های دولتی (خالصه) اوین برای ایجاد تأسیسات جدید در اختیار اداره کل بررسی آفات نباتی و قرنطینه قرار گرفت. بالاخره نقطه عطف بعدی در تاریخ مؤسسه پیش آمد، بدین معنی که در سال 1341 باز هم با تصویب هیئت وزیران اداره کل بررسی آفات نباتی و قرنطینه، به انستیتوی بررسی آفات و بیماری های گیاهی تغییر نام داد و به صورت سازمانی وابسته به وزارت کشاورزی، از امکانات، اختیاراتت و استقلال ویژه ای برخوردار شد، لیکن قسمت قرنطینه از آن جدا شد و به اداره کل دفع آفات نباتی (سازمان حفظ نباتات فعلی) پیوست. در این سال ها کار احداث ساختمان ها و آزمایشگاه های جدید در زمین واگذاری آغاز شد و ادامه یافت، در سال 1341، انستیتو توانست 15 هکتار دیگر از اراضی اوین را برای احداث تأسیسات و مزارع و باغ های آزمایشی و خانه های سازمانی محققین بدست آورد، انستیتو در سال 1342 رسماً به ساختمان های تازه افتتاح شده در محل فعلی انتقال یافت و در سال 1343 حدود 12 هکتار دیگر از زمین های خالصه را بدست آورد. در سال 1344 قانونی به نام «قانون تأسیس مؤسسه بررسی آفات و بیماری های گیاهی» از تصویب مجلسین وقت گذشت. در این قانون واژه انستیتو حذف و به جای آن واژه مؤسسه رسمیت یافت. در این سال ها مؤسسه توسط یک هیئت 5 نفری مرکب از آقایان دکتر قوام الدین شریف، دکتر علی اکبر آگه، شادوران مهندس هایک میرزایانس، شادروان فیروز تقی زاده و دکتر مجید امیدوار اداره می شد که هر سال یکی از اعضای این هیئت وظیفه ریاست و یکی دیگر معاونت مؤسسه را به عهده می گرفت، با تصویب قانون مؤسسه، مدیریت چرخشی هیئت پنج نفره جای خود را به مدیریت ثابت داد و شادروان دکتر عباس دواچی ریاست مؤسسه را به عهده گرفت. در طول دهه های چهل و پنجاه مؤسسه دوران شکوفایی و پیشرفت چشمگیری را پشت سر گذاشت و موفقیت های فراوانی را با همت و کوشش کارکنان و مدیران متعهد و دلسوز خود بدست آورد. کادر تحقیقاتی مؤسسه پیش از این دوران از حدود 10 نفر تجاوز نمی کرد و فضای آزمایشگاهی آن محدود به 5 اطاق 34 متری بود. مؤسسه با یک برنامه منظم توفیق یافت که تحصیل کردگان جوان و مستعد را با انجام آزمون های استخدامی بسیار دشوار به خدمت بگیرد و عده ای از آنان را برای تکمیل معلومات و تحصیلات به خارج از کشور گسیل دارد. در این دوران مؤسسه توانست چندین ساختمان بزرگ، گلخانه های متعدد و اطاق های حرارت ثابت و آزمایشگاه های مجهز تأسیس نماید و همچنین تعدادی منزل مسکونی برای اسکان محققین خود احداث کند، علاوه بر این ها واحدهای (آزمایشگاه های) استانی و شهرستانی خود را به 15 واحد (تبریز، ارومیه، بندرانزلی، تنکابن، گرگان، مشهد،ورامین، کرج، اصفهان، شیراز، بندرعباس،رفسنجان، جیرفت،اهواز و کرمانشاه) برساند. از بعد تحقیقاتی نیز مؤسسه توانست با تلاش کادرهای تحقیقاتی و فنی جوان و هدایت پیشکسوتان خود، طرح های بسیاری در تمام زمینه های گیاهپزشکی و علوم وابسته اجرا کرده و به نتایج مهمی دست یابد. در این دوران ارتباطات تحقیقاتی و علمی و مبادله کتب و نشریات و اطلاعات و محقق و کارشناس با مراکز مهم تحقیقات گیاهپزشکی و دانشگاههای کشورهای پیشرفته، رشد چشمگیری یافت. همین تلاشها موجب شد که مؤسسه در سطح جهان با عنوان Plant Pest and Disease Research Institute و با سرواژگان PPDRI شناسایی و اعتبار بین المللی یابد. دهه های 40 و50 را به حق می توان دوران طلایی شکوفایی و توسعه مؤسسه دانست.
فهرست مطالب
فصل 1: معرفی مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی
مقدمه..................................................................
تاریخچه مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری های گیاهی.........................................
شرح وظایف اساسی مؤسسه.......................................................
تشکیلات مؤسسه.................................................................
بخش تحقیقات آفتکش ها.........................................................
بخش تحقیقات حشرات زیان آور به گیاهان....................................
بخش تحقیقات علف های هرز و انگل های گلدار................................
بخش تحقیقات سن گندم...................................................
بخش تحقیقات بیماری های گیاهی................................
بخش تحقیقات رده بندی حشرات...................................
بخش تحقیقات جانورشناسی کشاورزی...................................
بخش تحقیقات نماتولوژی گیاهی...................................
بخش تحقیقات مبارزه بیولوژیک................................................
بخش تحقیقات ویروس شناسی و بیماری های ویروسی گیاهان......................
بخش تحقیقات شناسایی رستنی ها...................................
بخش تحقیقات بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی.................
نیروی انسانی..........................................................
طرح های تحقیقاتی......................................................
انتشارات.......................................................
منابع فصل...............................................
معرفی محل کارآموزی...................................
کلیات.........................................................
تهیه پرپاراسیون میکروسکوپی از حشرات................................
نحوه پرپاراسیون..............................................
اتاله کردن حشرات..........................................
منابع فصل............................................................
زیر راسته جوربالان Homoptera....................................
کلید تشخیص خانواده های راسته جوربالان............................
خانواده مگس های سفید (سفید بالک ها) Aleurodidae..............
سفید بالک ها Aleurodidae..................................
مراحل رشدی..............................................
تخم.......................................................
پوره خزنده (اولین مرحله پورگی).............................
سنین دوم و سوم پورگی...............................
شفیره.....................................................
بالغین.............................................
دموگرافی و دینامیسم جمعیت...................................
آزمایشات انجام شده روی مگس سفید گلخانه................................
مگس سفید.........................................
عسلک پنبه........................................
کنه دو نقطه ای (کنه تارعنکبوتی)..............
شپشک آرد آلود ساحلی...............................
منابع فصل.....................................................
راسته Hemiptera (ناجوربالان).....................................
زیر راسته سن ها Heteroptera...................................
کلید شناسایی خانواده های مهم سن ها.........................
رده بندی سن ها Heteroptera.......................................
الف- زیر راسته سن های آبزی Cryptocerata................................
ب- زیر راسته سن های خاکزی (Gymnocerata یا Amphicorizae)...............
سن گندم........................................................
آزمایشات انجام شده روی سن گندم.......................
اثر شبه هورمون جوانی «آدمیرال» بر کنترل پوره های سن معمولی گندم در شرایط مزرعه.....
نتیجه کلی و بحث..........................................
نتیجه بررسی ها............................................
منابع فصل...............................
راسته Diptera (دوبالان).........................
رده بندی دو بالان........................................
مگس های شیار پیشانی دار سیکلورهافا، گروه ساده بال ها، مگس های بال رنگی ........
کلید شناسایی خانواده های مهم مگس های زیر راسته براکی سرا و سیکلورهافا............
مگس قهوه ای جالیز..............................
آزمایشات انجام شده روی مگس جالیز...................
مگس خربزه......................................................
سرخرطومی هندوانه (سرخرطومی جالیز)....................
منابع فصل................
آزمایشات مربوط به تأثیر سموم مختلف روی درصد جوانه زنی بذر کلزا..........
کاربرد مخلوط آفتکش ها..............................
چگونگی چک نمودن ثبات و سازگاری ترکیب داخل تانک...............
روش های ترکیب کردن مواد شیمیایی و آزمایش ثبات و سازگاری..........
بعد از تست چه باید کرد؟..........................
ترکیبات سموم آفتکش.....................................
ترکیبات سموم علف کش و حشره کش........................................
ترکیبات سموم علف کش و قارچکش........................................
ترکیبات سموم علف کش و حاصلخیز کننده یا بارور کننده مایع..............
ترکیبات سموم علف کش و حاصلخیز کننده خشک................
متخصصان می گویند: سموم قارچکش همیشه اگر خوب ترکیب شوند، سودمند هستند
مفید بودن ثبات دهنده های حالت اسیدی در کاهش حمل سم در یک جریان شبیه سازی شده...
منابع فصل...............................................
منابع فارسی..................................
منابع لاتین........................
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 338 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 122 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 76 |
با توجه به اهمیت کانسارهای غیر فلزی در این پروژه به یکی از کانسارهای غیر فلزی مهم یعنی دولومیت که مصارف عمدهای در صنعت دارد پرداخته شده است.
دولومیت با فرمول شیمیایی Camg(Co3)2 شناخته می شود.
در این پروژه اطلاعاتی راجع به شناخت دولومیت، کانی شناسی، موارد کاربرد، ذخایر، بررسی آماری معادن دولومیت (شامل 10 معدن) و همچنین بررسی کلی دولومیت آورده شده است. سپس به بررسی ذخایر دولومیت در جهان پرداخته و اطلاعاتی در مورد معادن دولومیت ایالات متحده آورده شده است، همچنین توضیحاتی در مورد مراحل اکتشاف و استخراج دولومیت آورده شده است.
استخراج دولومیت در دنیا گاهی بسیار پیچیده و با روشهای زیر زمینی صورت میگیرد. در صورتی که استخراج دولومیت در ایران اغلب بسیار ساده بوده و کلاً به صورت روباز استخراج می شود.
در پایان به بررسی یکی از معادن دولومیت ایران بنام معدن دولومیت شهرضا پرداخته و سعی شده است توضیحاتی درباره منطقه معدن، ذخیره، طرز کار، مراحل و چگونگی استخراج دولومیت در این معدن در اختیار خوانندگان قرار داده شود.
فهرست مطالب
مقدمه............................................................. 1
فصل اول: شناخت دولومیت.......................................... 2
فصل دوم: بررسی دولومیت.......................................... 6
فصل سوم: تاریخچه دولومیت........... 15
فصل چهارم: بررسی و مقایسه معادن دولومیت ایران (با استفاده از اطلاعات اداره آمار
ایران). 36
فصل پنجم: دولومیت در دیگر قاره ها................................. 52
فصل ششم: مراحل استخراج دولومیت......................................... 56
فصل هفتم: درباره معدن و کارخانه کانه آرایی دولومیت شهرضا................. 63