دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 267 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 361 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
عنوان: دانلود پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:17 اسلاید
دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی
این فایل در زمینه " نیازها و رفتار خریداران" بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
سه عنصر لازم برای تقاضا
بازار فعال
بازار محتمل
بازار بالقوه
بازار پنهان
هفت O (او) بازاریابی
سه نوع سیاست بازاریابی برای برآورده کردن نیازها
سلسله مراتب نیاز در بازارهای توسعه نیافته بترتیب از عالیترین به پست ترین
سلسله مراتب نیاز در بازارهای نیمه توسعه یافته
سلسله مراتب نیازها در بازارهای توسعه یافته
محرکهایی که هر مصرف کننده بطور همزمان در بازار با آن مواجه می شود
محرکهای محیطی
محرکهای بازیابی
عوامل فردی مؤثر در رفتار خریداران
منبع : جمع اوری شده توسط شخص نویسنده فایل
دسته بندی | برق |
بازدید ها | 582 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2277 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 161 |
در هر صنعتی اتوماسیون سبب بهبود تولید می گردد که این بهبود هم در کمیت ومیزان تولید موثر است و هم در کیفیت محصولات.هدف از اتوماسیون این است که بخشی از وظایف انسان در صنعت به تجهیزات خودکار واگذار گردد.در یک سیستم اتوماتیک عملیات شروع،تنظیم و توقف فرایندبا توجه به متغیر های موجود توسط کنترل کننده سیستم انجام می گیرد. هر سیستم کنترل دارای سه بخش است: ورودی ، پردازش و خروجی .
انواع استراتژی های کنترل:
کنترل حلقه باز
کنترل پیشرو
کنترل حلقه بسته
کنترلر مغز متفکر یک پردازش صنعتی است و تمامی فرامینی راکه یک متخصص در نظر دارد اعمال کند تا پروسه، جریان استاندارد خود را در پیش گیرد و نهایتا پاسخ مطلوب حاصل شود از طریق کنترلر به سیستم فهمانده می شود.
یک کنترلر چگونه عمل می کند؟
در ابتدا سیگنال خروجی از سنسور وارد کنترلر می شود و با مقدار مبنا مقایسه می گردد و نتیجه مقایسه که همان سیگنال خطا می باشد، معمولا در داخل کنترلر هم تقویت شده و هم بسته به نوع کنترلر و پارامترهای مورد نظر، عملیاتی خاص روی ان انجام می گیرد سپس حاصل این عملیات به عنوان سیگنال خروجی کنترل کننده به بلوک بعدی وارد می شود.مقایسه سیگنالها و تقویت اولیه در همه کنترلر ها صرف نظر از نوع انها انجام می گیرد ،در واقع این عملیات بعدی است که نوع کنترلر را مشخص می کند.
PLCاز عبارت Programmable Logic Controller به معنای کنترل کننده قابل برنامه ریزی گرفته شده است.PLC کنترل کننده ای است نرم افزاری که در قسمت ورودی، اطلاعات را بصورت باینری دریافت و آنها را طبق برنامه ای که در حافظه اش ذخیره شده پردازش می نماید و نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمانهایی به گیرنده ها و اجرا کننده های فرمان ، ارسال می کند.
بطور کلی می توان زبانها برنامه نویس PLCرا به پنج دسته تقسیم کرد:
• زبان SFC یا Sequential Function Chart Language
• زبان FBD یا Function Block Diagram Language
• زبان LD یا Ladder Diagram Language
• زبان ST یا Structured Text Language
• زبان IL یا Instruction List Language
به طور کلی چهار سیستم کنترلی وجود دارد:
1.سیستمهای رله ای از قدیمی ترین سیستم کنترلی هستند. در این سیستمها کلیه عملیات کنترلی با استفاده از رله ها انجام می پذیرد.
2.سیستمهای کنترلی مبنی بر مدارهای منطقی. در این سیستم ها از دروازه های منطقی و تراشه های کوچک برای پیاده سازی عملیات منطقی استفاده می شود.
3.کنترل با کامپیو تر شخصی
4.کنترل مبنی بر PLC.
سیستم SCADAعلاوه بر کاربرد در فرایندهای صنعتی مانند تولید و توزیع برق ( به شیوه های مرسوم یا هسته ای) ،ساخت فولاد، صنایع شیمیایی،صنایع آب ،گاز و نفت در بعضی از امکانات آزمایشی مانند فوزیون هسته ایی نیز کاربرد دارد.
اندازه اینچنین تاسیساتی از 1000تا چندین ده هزار کانال I/O می باشد. و با کمک شبکه ها و سیستمهای مخابراتی منطقه وسیعی را تحت بازرسی ونظارت قرار می دهد.
سیستمهای SCADA بر روی سیستم عاملهای DOS، VMSو UNIXقابل اجرا هستند در سالهای اخیر همه سیستم های SCADAبه سمت سیستم عامل NT و بعضی هم بسمت Linuxگرایش پیدا کرده اند.
فهرست مطالب
به نام او----------------------------------------------------------------------------------- 2
بسم الله الرحمنالرحیم---------------------------------------------------------------- 3
عنوان بندی--------------------------------------------------------------------------- 4
چکیده-------------------------------------------------------------------------- 5
پیشگفتار------------------------------------------------------------- 7
سپاس گزاری------------------------------------------------------------------------ 9
تقدیم به---------------------------------------------------------------- 10
فصل اول :
« مقدمه ای بر سیستم های کنترل » -------------------- 18
کنترل و اتوماسیون------------------------------------------------------- 18
مشخصات سیستم های کنترل---------------------------------------------------------------------------------------------- 19
ورودی ها------------------------------------------------------------------------------------------ 19
خروجی ها--------------------------------------------------------------- 19
پردازش ------------------------------------------------------------------------ 20
انواع فرایندهای صنعتی ---------------------------------------------------------------------- 20
فرایند تولید پیوسته--------------------------------------------------------------- 20
فرایند تولید انبوه---------------------------------------------------------------------------------- 21
فرایند تولید اقلام مجاز --------------------------------------------------------- 21
استراتژی کنترل ----------------------------------------------------------------------- 21
کنترل حلقه باز ------------------------------------------------------ 21
کنترل پیشرو --------------------------------------------------- 22
کنترل حلقه بسته -------------------------------------------------------------------------- 22
انواع کنترلرها ------------------------------------------------------------- 23
کنترلرهای ناپیوسته ------------------------------------------------------------------ 24
کنترلرهای پیوسته --------------------------------------------------------- 24
کنترلر تناسبی ------------------------------------------------------24
کنترلر انتگرالی ------------------------------------------ 25
کنترلر تناسبی-انتگرالی ---------------------------------------------------------------------25
کنترلر تناسبی-مشتق گیر ------------------------------------------26
کنترلر PID-----------------------------------------------------26
کنترلر نیوماتیکی --------------------------------------------27
کنترلر هیدرولیکی ------------------------------27
کنترلر الکترونیکی --------------------------------27
سیر تکاملی کنترل کننده ها ---------------------------------------------------------27
فصل دوم :
« انتقال اطلاعات در صنعت »----------------------------------- 29
مقدمه ---------------------------------------------- 29
معماری شبکه ------------------------------------31
لایه فیزیکی ----------------------------32
لایه دیتا لینک ---------------32
لایه شبکه------------------------32
لایه انتقال --------------------------------- 32
لایه session-------------------------------------------------- 33
لایه Application------------------------ 33
استانداردهای معروف لایه فیزیکی شبکه های صنعتی ------------------------- 34
Rs232----------------------------------------------- 34
RS449-------------------------------------------------------- 35
RS530--------------------------------------------------------------- 35
RS423---------------------------------------------- 35
RS422------------------------------------------------------------ 35
RS485-------------------------------------------------------------- 36
گذرگاه H1---------------------------------------------- 36
گذرگاه H2--------------------------------------------------------------------- 37
HART--------------------------------- 37
معرفی واسط های انتقال و عوامل موثر در انتقال ----------------------------- 37
کابل کواکسیال ---------------------------------------------------------------- 37
زوج سیم به هم تابیده ----------------------------------------------------------- 38
فیبر نوری ---------------------------------------------------------------- 38
پروتکل ها و استانداردها ----------------------------------------------------------------------- 40
استانداردهای اترنت -----------------------------------------------------40
پروتکل MAP--------------------------------------------------------40
پروتکل TOP-------------------------------------------------------- 41
پروتکل TCP/IP----------------------------------- 41
پروتکل SNA--------------------------------------- 42
پروتکل MM------------------------------------------42
استاندارد Bus Field------------------------------------------------------- 42
استاندارد Profi Bus----------------------------------------------------43
فصل سوم :
« کنترل کننده های برنامه پذیر PLC »--------------------------43
مقدمه------------------------------------------------------------------------ 43
مقایسه سیستم های کنترلی مختلف --------------------------------------------------44
توجهات خاص در بکار گیری سیستم های PLC -----------------------------------45
سخت افزار PLC -----------------------------------------------------46
ماژول منبع تغذیه -----------------------------------------------47
واحد پردازش مرکزی ------------------------------------------47
حافظه ---------------------------------------------48
ماژول های ورودی --------------------------------------------------------------------------48
ماژول های خروجی --------------------------------------------------------------------------------49
ماژول تغییر شکل سیگنال --------------------------------------------------------------------49
ماژول ارتباط پروسسوری --------------------------------------------------------- 50
ماژول رابط IM -----------------------------------------------------------50
انواع محیط های برنامه نویسی و امکانات نرم افزاری در PLC ----------------------------- 50
زبان های برنامه نویسی PLC ------------------------------------------------------ 51
زبان SFC ------------------------------------------------------------------- 51
حالت های مختلف برای اتصال Step و Transition --------------------------- --------- 55
ماکرو Step -------------------------------------------------------------------------- 56
زبان FBD ----------------------------------------------------------------------------------- 57
زبان LD -------------------------------------------------------------------------------- 58
زبان ST ------------------------------------------------------------------------------------------ 59
زبان IL ------------------------------------------------------------------------ 59
توابع کنترل پیوسته در PLCها -------------------------------------------------------------60
ماژول های PID -------------------------------------------------------------------------------60
برنامه ریزی ماژول های PID ---------------------------------------------- 61
کاربرد ماژول های PID ----------------------------------------------- 61
ارتباط در PLCها --------------------------------- 62
ارتباط سریال ----------------------------------- 62
فاصله انتقال -------------- 63
حلقه جریان 20 mA --------------------------------------------------- 63
423/422 RS ---------------------------------------------------------------------- 63
ارتباط PLCها ، ماژول ها و برنامه ریزی --------------------------------------- 64
ارتباط بین چندین PLC ---------------------------------------------------------------------- 65
شبکه های محلی ----------------------------------------------- 65
کنترل گسترده -------------------------------------------------66
فصل چهارم :
« سیستم های کنترل گسترده DCS »------------------------------ 67
مقدمه ----------------------------------------------------------------------- 68
ایجاد سیستمهای کنترل کسترده DCS ---------------------------------------------------- 68
ساختار سیستم هایDCS ------------------------------------------------------------------- 70
اعمال کمپیوتر مرکزی -------------------------------------------------------- 72
سطوح کاری ----------------------------------------------------------- 74
سطح کنترل مستقیم پروسه ---------------------------------------------- 75
سطح کنترل مدیریتی ---------------------------------------------------------- 76
سطح کنترل ترتیبی تولید -------------------------------------------------------- 76
سطح کنترل مدیریت پلانت -----------------------------------------------------76
برخی از مزایایDCS ------------------------------------------------------------79
Data BaseOrganization ----------------------------------------------79
اصول کاری سیستم های DCS ----------------------------------------------84
المان های سیستم --------------------------------------------------------------87
ارتباط ماشین باانسان ------------------------------------------------------87
سطح صفر(حوزه میدان) --------------------------------------------------88
A500 & Procontrol I ---------------------------------------------------------------90
ایستگاه واسطه ---------------------------------------------90
ایستگاه کامپیوتر مرکزی --------------------------------------91
قسمت نمایشگر ---------------------------------------------------92
ساختار و چگونگی نمایش دادن ---------------------------------93
نمایش میله ی استاندارد ----------------------------------------------------------94
صفحه کلید ---------------------------------------------------------------------95
کاربردها --------------------------------------------------96
فصل پنجم :
« سیستم های اتوماسیون APACS »----------------------------- 96
مقدمه --------------------------------------------------------------------------- 97
Controller Configuration Software------------------------------------------------------ 97
بسته های نرم افزاری APACS ----------------------------------------------98
Configuration Software -----------------------------------98
امکانات Mation 4 -----------------------------------------99
واسط اپراتوری (Operator Interface) -----------------------99
Internet Based viewer ----------------------------------101
Historian Open --------------------------------101
Industry specific Options --------------------------------------102
Unix-Based operator Interface -------------------------102
سایر ویژگی های APACS --------------------------------------103
سخت افزار سیستم APACS ---------------------------------------103
افزونگی (Redundancy) -------------------------------------------104
معماری سخت افزاری APACS --------------------------------------105
سیستم محلی ----------------------------------------------106
Plantwide System -------------------------------106
QUADLOG --------------------107
بسته های سخت افزاری APACS --------------------------------------------108
انواع پیکربندی MODULPAC 1000 ----------------------------110
MODULPAC 2000 -------------------------------112
RACKs(قفسه ها) سیستم APACS -----------------------------------------------------------------------------------115
I/O RACK Remote----------------------------------------116
I/O Bus -------------------------117
Power Bus ----------------------------------117
نصبI/O RACK Remote ------------------118
شناسایی سخت افزار --------------------------------------118
آماده سازی ----------------------119
ملاحظات محیطی -----------------------------------------------121
مونتاژ I/O RACK Remote ---------------------------------------------------122
کابل I/OBUS و اتصالات موازی/ جامپر ---------------------------------------123
MODULRAC ----------------------------------------------------------124
SIXRAC --------------------------125
UNIRAC ---------------------------------125
RIS -------------------------------------126
ویژگی های سخت افزاریRIS --------------------------------------------------126
قابلیت هایRIS -----------------------------------------------127
ماژول های کنترل ------------------------------------------------------------128
پیکربندی (Configuration) ---------------------------------------130
شرح مدار ماژول کنترل +ACM ------------------------130WATCHDOG/RESET
------------------------------------131
Time Out & Bus Arbitration Bus -----------------------------------------131
RAM and ROM --------------------------------------------131
Serial ports ------------------------------------------132
MODULBUS ---------------------------132
I/O BUS -----------------------------133
SCSI REDUNDANCY -----------------------------------133
ماژول های I/O -------------------------134
توصیف مدارSDM ----------------------136
فصل ششم :
« سیستم های SCADA »------------------------137
SCADA چیست؟ ----------------------------------------------------------137
معماری SCADA----------------------------138
ارتباطات --------------------------------------------139
واسط ها --------------------------------------139
REDUNDANCY ----------------------140
MMI ---------------------141
Handing Alarm ------------------------141
Logging / Archiving ---------------------------142
ایجاد گزارش ---------142
فصل هفتم :
« سیستم های FIELD BUS و مقایسه آنها با سیستم های DCS »
مقدمه-----------------------------------------143
نحوه عملکرد سیستم های FCSدر مقایسه باDCS ----------------------145
مدل مرجعOSI -----------------------------147
انواع لایه های فیلد باس -------------------------------------------147
لایه فیزیکی --------------------------147
لایه پشته ارتبطات ---------------------------------------148
لایه کاربردی --------------------------------------------------148
دسته بندی فیلد باس -----------------------------148
توپولوژی های فیلد باس -----------------------------------------------------149
Chain daisy Topology--------------------------------------------------149
Tree Topology ----------------------------------------------150
Spur Topology ---------------------------------------------------------151
Point to Point Topology----------------151
مقایسهFCS و DCS و مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر -------------153
سایر مزایایFCS ----------------156
خاصیتInteroperability ادواتFCS -----------------------------------------157
معایب فیلد باس -----------------159
انواع بلوک های استاندارد -------------159
منابع
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 247 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 433 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 177 |
انسانها معمولاً علاقه مند هستند تا کارهای خود را از ساده ترین،کوتاهترین،کم هزینه ترین و سریعترین راه انجام دهند،این اصل پایه بسیاری از رفتارهای شخصی واجتماعی انسان می باشد و توجه به آن در طول تاریخ زمینه ساز بسیاری از اختراعات،اکتشافات وپیشرفت های بشری بوده است.
بدیهی است یکی از جنبه هایی که تحت تأثیر این تفکر قرار می گیرد کسب درآمد است تمایل به درآمد بیشتر از ساده ترین وسریعترین راه در فکر هرکسی وجود دارد آیا می توان از هر راه وبه هروسیله ای وبه هر قیمتی به آن دست یافت اینجاست که وجود چاره جویی برای کنترل ومهار عقلانی این تمایل ضروری بنظر می رسد جوامع بشری به استناد دستورات دینی، قواعد اخلاقی،عرضی و...قوانین ومقرراتی را برای قانونمند کردن کسب در آمد وضع کرده اند وحکومت آنها را اجرا می کند تا از هرج ومرج وتضیع حقوق سایرین جلوگیری شود،امکانات و فرصت های مساوی در اختیار همکاران قرار می گیرد تا افراد جامعه در مقابل فعالیتهای قانونی از در آمد مشروع برخوردار شوند ودراین فرآیند آسیب وضروری متوجه دیگران نشود اما همواره افرادی وجود دارند که از حد و مرز قانون خارج می شوند آنها دوست دارند با پای گذاشتن به هر راهی به درآمدهای کلان دست یابند برای آنان،قانونی،شرعی یا اخلاقی بودن کار ونوع فعالیت ارزشی ندارد وبه این موضوع که ممکن است به بهای بدست آوردن ثروت چه صدمات مادی ومعنوی به دیگران وارد می شود فکر نمی کنند واهمیتی نمی دهند هدف آنان رسیدن به ثروت ومکنت از سهل ترین وسریعترین راه ممکن می باشد و دراین راه استفاده از هر وسیله ای توجیه پذیر است،وجود این گرایش همراه با ضعف اعتقادی بعضاً افراد را به سوی سرقت وربودن مال دیگران سوق می دهد ودست به عملی می زنند که زشتی وقبح آن برکسی پوشیده نیست در بررسی آماد سرقتها معمولاً سرقت وسایط نقلیه در صدر قرار دارد واز ویژگی های وسائط نقلیه نیست به سایر اموال که باعث می شود سارقین تمایل بیشتری به سرقت آن نشان دهند می توان به این مطلب اشاره نمود که وسائط نقلیه هنگام سرقت نه تنها باری بر دوش سارقین تحمیل نمی کنند بلکه زمینه فرار سریع و اختفاء آنان را نیز فراهم می نمایند وسارقین مضافاً نیز می توانند دیگر اموال مسروقه را با آن حمل وجابجا کنند قیمت بالای وسائط نقلیه وقرار داشتن آن بعضاً دربیرون از محل سکونت مالکان نیز باعث وسوسه سارقین می گردد وبرابر آمارهای موجود هر سال هزاران خودرو مورد سرقت قرار می گیرد که بعضاً مالکان آنان از قشرهای کم درآمد محسوب می شوند وچه بسا خودرو مسروقه وسیله امرار معاش آنان وخانواده هایشان می باشد که با مشقت فراوان وبا قرض و وام بصورت اقساط خریداری شده است ومالک پس از سرقت نه تنها خودرو و وسیله امرارمعاش خود را ازدست داده است بلکه باید اقساط طولانی آن را نیز پرداخت نماید.
جوامع گوناگون بشری در طول تاریخ قوانین مختلفی را برای مقابله ومجازات سارقین تصویب واجرا نموده اند هرچند اجرای این قوانین در جلوگیری وکاهش سرقت بی تأثیر نبوده است اما نتوانسته کاهش چشمگیری بوجود بیاورد لذا امروزه ضمن حفظ قوانین مجازات مجرمین وحتی تشدید مجازاتها بنظر می رسد باید مسئولین به امر پیشگیری از جرم اهتمام جدی نشان دهند چون پیشگیری مقدم بر درمان است وهزینه کمتری را برجامعه تحمیل می نماید خوشبختانه در جامعه ما به این مهم توجه شایانی شده است واز آنجا که پلیس عهده دار نظم و امنیت ومقابله با مجرمین،سارقین وهنجارشکنان است درچارت سازمانی خود پلیس پیشگیری را تعریف نموده وبا تشکیل پلیس پیشگیری با چارت سازمانی مخصوص این وظیفه را برعهده گرفته است که با این تحقیق می تواند پلیس پیشگیری را درانجام وظایف خود یاری دهد وبا بررسی میزان اثر بخشی اقدامات مختلف پلیس پیشگیری در امر مبارزه با سرقت خودرو پیشنهادات وراهکارهای لازم را دراین خصوص در اختیار پلیس پیشگیری بگذارد تا انشاءالله شاهد کاهش سرقت خودرو باشیم.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه
طرح مسأله
سئوالات تحقیق
اهمیت وضرورت تحقیق
انگیزه تحقیق
اهداف تحقیق
هدف اصلی
اهداف فرعی
نوع و روش تحقیق
پیشینه تحقیق
فصل دوم ادبیات تحقیق
اثربخشی.
عناصر ضروری سازمان عبارتند از.
مفهوم و تعرف اثر بخشی.
اثر بخشی.
تفاوت اثر بخشی با کارآیی.
رابطه بهره وری با کارآیی و اثر بخشی.
اثر بخشی از دیدگاه صاحب نظران.
مشارکت و اثر بخشی.
اثر بخشی موثر.
موارد موثر بر اثر بخشی.
اثر بخشی از دیدگاه لیکرت.
نمودار رابطه متغیرها از دیدگاه لیکرت.
اثر بخشی سازمانی.
اثر بخشی سازمان.
اهمیت اثر بخشی سازمان.
معیارهای اثر بخشی.
اثر بخشی کلی :.
نقش مدیریت عالی سازمان در اثر بخشی سازمانی :.
ویژگی های الگوی عمل متناقص را می توان به صورت بسیار ساده به شرح ذیل بیان نمود.
تفاوت اثر بخشی مدیر و اثر بخشی سازمانی.
رویکرد سنتی اثر بخشی سازمانی :.
مدل های اثر بخشی سازمانی:.
الف – مدل رویکرد نیل به هدف:.
ب – مدل رویکرد سیستمی:.
ج – مدل رویکرد عوامل استراتژیک.
د – مدل رویکرد ارزش های رقابتی.
مقایسه رویکرد چهارگانه اثر بخشی.
تاریخچه پلیس در ایران.
در این دوره ماموران انتظامی عبارت بودند از :.
تعریف پلیس.
تعاریف لغوی پلیس.
تعاریف مفهومی پلیس.
فرهنگ آریانپور پلیس را این گونه تعریف کرده است:.
تعریف قانونی پلیس (تعریف پلیس بر اساس قانون).
تعریف کارکردی پلیس.
تعدد و تنوع وظایف پلیسی (با تکیه بر وظایف نیروی انتظامی ج . ا . ا ).
پیشگیری.
دیدگاهها و نظریات درباره پیشگیری.
تاریخچه پیشگیری از جرم در ایران.
انواع پیشگیری.
1-پیشگیری کیفر ی.
2- پیشگیری غیر کیفری به دو شاخه اجتماعی و وضعی تقسیم می شود ..
1-هدف پیشگیری وضعی.
2-پیشگیری وضعی شامل اقدامات کاهنده موقعی می شود که
مراحل پیشگیری از جرائم در جرم شناسی.
پیشگیری اولیه ( ابتدائی ، نخستین ).
پیشگیری ثانویه ( دومین ).
پیشگیری ثالث ( سومین ).
فعالیتها و اقدامات پیشگیرانه.
جرم شناسی پیشگیری :.
پیشگیری از جرائم در قوانین.
قانون اساسی.
قوانین عادی :.
پیشگیری از جرایم در سازمان و تشکیلات نیروی انتظامی
معاونت پیشگیری انتظامی ناجا.
ماموریت و وظایف کلی پلیس پیشگیری انتظامی.
پیشگیری از جرایم در کلانتری ها و پاسگا ههای انتظامی
ماموریت و وظایف کلانتری ها بر اساس سازمان جدید.
پیشگیری رسمی از جرائم تخلفات.
پیشگیری رسمی سنتی از جرائم و تخلفات.
منابع
فصل سوم روش شناسی
مقدمه
تعریف نظری وعملیات متغیرها
روش تحقیق
روش وابزار جمع آوری اطلاعات
مصاحبه ساختار یافته
طراحی وتوزیع پرسشنامه
پرسشنامه
جامعه آماری
روایی
پایایی
بعد زمانی
روش های آماری وتجزیه وتحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل داده ها
فصل پنجم
نتیجه گیری وپیشنهادات
منابع وماخذ
دسته بندی | کتاب |
بازدید ها | 277 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 364 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
یشنهاداتی درباره روش کاوش در قبرستان ها بر اساس کاوش های قبرستان عصر آهن مسجد کبود تبریز و شهریری مشکین شهر علم باستان شناسی ,مرزهای شناخت گذشته بشر را از ادبیات شفاهی به تاریخی با سابقه بیش از سه میلیون سال مبدل کرده است. با وجود این حفاری و کاوش در باستان شناسی به منزله تخریب و ازبین بردن آثار گذشتگان نیز است.لذا هدف این مقاله بیان اطلاعاتی پیرامون مسایل و مشکلاتی است که یک باستان شناس به طور عملی هنگام حفاری در تپه قبرستانها با آروبرو است.به خصوص اینکه امروزه اکثر اعضای هییت باستان شناسی را دانشجویان شکل میدهند و از انجاکه تابه حال به طور موردی پیرامون روش کاوش در قبرستان برای استفاده دانشجویان مطلبی نوشته نشده است ,به نظر میرسد این مقاله میتواند گام کوچکی برای برداشتن گامهای بزرگ توسط دانشجویان عزیز میباشد کتاب کاوش در قبرستان مناسب برای آحاد مردم به خصوص دانشجویان عزیز کشورمان جهت افزایش آگاهی علمی میباشد.امید است این کتاب مفید واقع شود.
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 371 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 51 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
روانشناسی کودک از نظر کلی بحث تازه و مستقلی است که درباره هشیاری و بیداری روان کودک و تأثیر آن در رشد و نمو تدریجی او گفتگو می کند. و به ما می آموزد این موجود کوچک و ناتوان که روزی یک قطعه گوشت و پوست ناتوانی بوده چگونه رفتار و کردار خود را در این جهان وسیع آموخته و با چه شرایطی تا دوران جوانی رسیده است.
پرورش تدریجی روان کودک با آنچه که مربوط به مراحل رشد و پیشرفت اعضای بدن و مراحل بلوغ او است کاملاً متفاوت و جدا از هم هستند و این دو مرحله مستقل دارای شرایط مخصوصی است که هر دو به موزات هم پیش می روند و در راه مستقیم خود از یکدیگر کمک می گیرند از آن گذشته برای شناختن مراحل روانی کودک کافی نیست که کودک از زمان بدنیا آمدن مورد مطالعه قررا دهیم زیرا قبل از بدنیاآمدن در زمانیکه نطفه او بسته می شود در آن محیط تنگ و تاریک بدون اینکه ما بدانیم عوامل و شرایطی وجود دارد که اساس زندگی آینده او پایه گذاری می شود و از این بحث نتیجه می گیریم که از یک نقطه نظر تئوری روانشناسی کودک بایستی از زمان قبل از تولد مورد بررسی قرار گیرد و بدانیم که این کودک در کدام محیط و تحت کدام شرایط و از کدام خانواده بوجود آمده و این هنوز خود بحث بسیار مفصل و پیچیده ای است که پایه آن برروی قوانین و توارث وزن شناسی استوار می گردد و بعداز تولد شرایط آموزش و پرورش و بسیاری عوامل دیگر در پیشرفت اعضای بدن و سلسله اعصاب او مؤثر است و با عواملی که در رشد و نمو اعضای بدن تأثیر دارد روان او نیز در کش و قوس تحولات زندگی مراحل خود را خواه ناخواه می پیماید.
البته شرایط محیط نیز از نقطه نظر جسمی و روانی در او و درسازندگی شخصیت او تأثیر دارد و اگر اعضای بدن کودک از روی سیستم بخصوصی رشد نماید در شکوفندگی و پیشرفت قوای روانی او بی اثر نخواهد بود . به عبارت ساده در روانشناسی کودک، کودک را برای خودش مطالعه می کند و روانشناس باید بداند خصوصیات ارثی و ژن شناسی عامل مهمی در عقب ماندن یا جلوافتادن شرایط روانی کودک بشمار می آید باید اضافه کنیم مسئله وزن شناسی و عوامل ارثی چون موضوع بسیار پیچیده ای بود تا مدتها کسی به آن توجه نداشت ولی ا زقرن نوزدهم این مسئله اساسی در روانشناسی کودک جای خود را باز کرد و دانشمندان توجه زیاد نموده ودانستند که قسمت مهم و علل اصلی پیشرفت روان کودک زمانی پایه گذاری شده که هنوز کودک بدنیا نیامده بود دلیل آن بسیار روشن است، در خانواده ای که دو یا سه فرزند زندگی می کنند، فرزندان یک پدر و مادر از لحاظ روانی و استعداد با هم فرق دارند یکی از آنها با هوش ودیگری کندذهن و سومی فاقد احساسات و صفات انسانی است در حالیکه هر سه انها یک برنامه و شرایط مشابهی بوجود آمده اند. اما اگر زمان نطفه گذار هر کدام را با شرایط زندگی پدر مادر مورد مطالعه قرار دهیم مشاهده می شود که این پدر و مادر در تمام شرایط زندگی دارای یک نوع حالت روانی نبوده و شرایط زندگی هر زمان با زمان دیگری فرق داشته است.
بنابراین تمام شرایط زندگی و عوامل روانی در پایه گذاری وجود کودک دخالت مستقیم دارد البته بعد از به دنیا آمدن کودک خواه ناخواه دارای استعداد یا تمایلاتی است که قبل از تولید بنیان آن نهاده شده و محیط خارج در روش تعلیم و تربیت نیز باندازه ای تمایلات و خصوصیات او را تحت تأثیر قرار می دهد.
بنابراین روانشناس کودک در حالیکه پیشروی روانی او را مطالعه می کند باید بداند که اساس هستی این کودک با چه شرایطی پایه گذاری شده و بعد از تولد محیط و اطرافیان چه تأثیری در او باقی گذاشته اند کسی که روان کودک را مطالعه می کند از عواملی که باعث پیدایش این خصوصیات شده باید آگاهی کامل داشته باشد در زمان گذشته کودک را به نام اینکه کودک بود به او توجهی نداشته و تربیت و پرورش او را نیز جز وظایف لازم نمی شمردند اما امروز به این نکته متوجه شده اند که کودک یک انسان کوچکی است و بایستی روح و جسم او به موازات هم با شرایطی مساوی پرورش یابند و اگر در امور جسمی نواقصی موجود است در رفع آن بکوشند زیرا اگر بطور مثال کودک دیر تر از زمان معین راه رفتن را یاد بگیرد این ناتوانی در روان او تأثیر خواهد گذاشت با این معنی که هر نوع ناتوانی جسمی در عقب انداختن هشیاری روانی او بی اثر نخواهد بود تستها و آزمایشهای روانی این مشکل را تا اندازه ای حل کرده و روانشناس با کمک آزمایشهای لازم روح و جسم کودک را بلکه نسبت مساوی پرورش میدهد تابتواند از یک کودک خردسال و ناتوان در آینده یک انسان کامل بدون عیب و نقص بسازد.
نوشته ای را که در دست دارید در این مسائل با شما گفتگو می کند و به شما می گوید که کودک شما در چه شرایطی بوجود آمده و بعد ازتولید چه وظایف و تکالیفی را برای پرورش او بر عهده دارید و البته اگر در این روش درست با سیستم های امروز دنبال شود بدون تردید کودکان امروز که پدران و مادران آینده بشمار می ایند از لحاظ روانی بدون عیب و نقص وارد جامعه خواهند شد و پس از اینکه درباره اصول روانشناسی با شما صحبت کردیم در قسمت دوم این مقاله چند کلامی هم درباره کودکان عقب مانده و خصوصاً کسانی که در محظور اخلاقی قرار گرفته اند با شما گفتگو می کنیم و نشان می دهیم رفتار و کردار نامطلوب و خارج از قاعده بعضی پدرو مادرها تا چه حد در گمراهی کودکان مؤثر خواهد افتاد.
فهرست مطالب
چکیده
مراحل اولیه کودک
هوش کودک تنها راه احساس اوست
دنیای حقیقت برای کودکان
ادراک کودک
هوش کودک
پیدایش حافظه
تداعی معانی یا تصورات ذهنی
زبان و تکلم
عامل زبان با عمل، چه اندازه همآهنگ است؟
کودک در خانواده
شناختن دنیای خارج
احساسات و عوامل عاطفی کودک
استقلال
نتیجه
کودک در معرض خطر اخلاقی
کودک موضوع قانون
مجمع سازمان ملل متحد
جمع آوری
منابع و ماخذ