دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 333 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 263 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
اوقات فراغت بخشی از ساعات زندگی روزمره ی انسانهاست که فارغ از کار و تعهدات شغلی به آن می پردازند. همچنین به زمانهایی اطلاق می شود که افراد کار ضروری برای انجام ندارند و معمولا در این مواقع جهت تفریح و سرگرمی و رفع خستگی تمایل به انجام فعالیت های فرحبخش و نشاط آور دارند. در تحقیق حاضر اوقات فراغت در محدوده ی جوانان مطرح می شود. چرا که نزدیک به 2 میلیون نفر از جوانان آینده ساز کشور را قشر دانشجو تشکیل می دهند. و این دانشجویان در فردایی نه چندان دور به عنوان مدیر، پزشک ، معلم و ... به کار و فعالیت می پردازند. پس طبیعیست که نحوه گذراندن اوقات فراغت این قشر نسبت به دیگر افراد جامعه حساسیت و اهمیتی مضاعف پیدا کند. به طور کلی می توان گفت که در عین حال که کار کرد اوقات فراغت در وجوه رفع خستگی و تفریح و سرگرمی اموری غیر قابل انکار هستند، عنایت به کارکرد دیگر آن که باعث پیشرفت تحصیلی نیز شود حائز اهمیت ویژه ای است. البته باید در نظر داشت که این کارکرد مورد انتظار اوقات فراغت است و چه بسا که گذران اوقات فراغت به گونه ای باشد که خلاف چنین انتظاری رخ نماید.
سوال های اساسی که در این پژوهش مطرح می شود بدین قرارند:
1- انواع فعالیت های فوق برنامه ی دانشجویان در طول سال تحصیلی چیست؟
2- نوع فعالیت ها چه تأثیری بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دارد؟
3- انگیزه ی دانشجو ازانجام فعالیت های فوق برنامه چیست؟
4- میزان رضایت دانشجویان از این فعالیت ها به چه میزان است؟
5- پایگاه اجتماعی دانشجویان چه تأثیری بر میزان و نوع این فعالیت ها دارد؟
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات صفحه
1-1 مقدمه----------------------------------------------------- 2
2-1 بیان مسئله ----------------------------------------------------- 4
3-1 ضرورت و اهمیت تحقیق ------------------------------------------ 5
4-1 اهداف تحقیق -------------------------------------------------- 6
5-1 تعریف مفاهیم و اصطلاحات --------------------------------------- 6
1-5-1 اوقات فراغت ------------------------------------------------ 6
1-5-2 اوقات فراغت در لغت ------------------------------------------ 7
1-5-3 اوقات در لغت ----------------------------------------------- 7
1-5-4 فراغت در لغت ----------------------------------------------- 9
1-5-5 موفقیت در لغت ---------------------------------------------- 9
1-5-6 موفقیت تحصیلی ---------------------------------------------- 9
فصل دوم : پیشینه تحقیق
1-2 پژوهش های انجام شده در داخل کشور ----------------------------- 10
1-1-2چگونگی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه اصفهان با تاکید برفعالیتهای ورزشی -- 11
2-1-2 نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه کشورباتاکید بر فعالیتهای ورزشی----12
3-1-2 بررسی مشکلات گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه شهید چمران ------- 13
4-1-2اوقات فراغت و شکل گیری شخصیت فرهنگی در دبیرستان تهران ------------ 14
5-1-2بررسی میزان علاقه مندی و تعیین اولویت های مورد علاقه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی14
6-1-2بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی - 16
7-1-2بررسی اوقات فراغت شهروندان شهر مشهد ---------------------------- 16
جنسیت و اوقات فراغت در عرصه های زندگی شهری ------------------------- 17
2-2پژوهش های انجام در خارج از کشور --------------------------------- 17
1- 2-2فراغت در شهر ------------------------------------------- 18
2- 2-2اوقات فراغت جوانان --------------------------------------- 19
3- 2-2تئوری فراغت -------------------------------------------- 19
فصل سوم : چهار چوب نظری
1-3بررسی آراء و اندیشه های صاحب نظران----------------------------- 21
نظریات رایزرمن
نظریات رایت میلز
نظریات فلوئید هاوس
نظریات اسپنسر
2-3تئوری رفتار واتسن -------------------------------------------- 28
3-3تئوری انگیزه جورج هومز--------------------------------------- 29
4-3تئوری طبقات گرازیا ------------------------------------------ 30
5-3تئوری مربوط به رابطه فراغت بازی --------------------------------- 31
6-3فرضیات تحقیق ---------------------------------------------- 32
7-3مدل تحلیلی تحقیق -------------------------------------------- 33
فصل چهارم : مبانی روش تحقیق
1-4روش تحقیق ------------------------------------------------ 35
2-4جامعه آماری ------------------------------------------------ 35
3-4واحد تحلیل ------------------------------------------------ 35
4-4شیوه ی نمونه گیری ------------------------------------------- 35
5-4حجم نمونه ------------------------------------------------- 36
6-4تعریف عملیاتی تحقیق ----------------------------------------- 37
7-4اعتبار و پایایی----------------------------------------------- 38
فصل پنجم : یافته های تحقیق
1-5تحلیل های تک متغیره----------------------------------------- 39
2-5تحلیل های دومتغیره------------------------------------------- 64
فصل ششم : نتیجه گیری
1-6 نتیجه گیری ------------------------------------------------ 74
2-6 فهرست منابع و ماخذ ------------------------------------------ 76
فهرست جداول
1-5تحلیل های تک متغیره
1-1-5 دوره تحصیلی -------------------------------------------- 40
2-1-5 معدل کل------------------------------------------------ 41
3-1-5 وضعیت تاهل --------------------------------------------- 42
4-1-5 رشته تحصیلی -------------------------------------------- 43
5-1-5 شغل پدر ------------------------------------------------ 44
6-1-5 میزان تحصیلات پدر ---------------------------------------- 45
7-1-5 درآمد ماهیانه خانوار---------------------------------------- 46
8-1-5 آیا در طول سال تحصیلی به فعالیت ورزشی می پردازید؟--------------- 47
9-1-5 نوع فعالیت ورزشی شما چیست؟ -------------------------------- 48
10-1-5 انگیزه شما از انجام فعالیت ورزشی چیست ؟ ---------------------- 49
11-1-5 میزان رضایت شما از انجام فعالیت ورزشی چیست ؟ ----------------- 50
12-1-5 آیا در کلاس های فرهنگی ورزشی شرکت می کنید؟---------------- 51
13-1-5 در چه کلاسهای فرهنگی و آموزشی شرکت می کنید ؟ -------------- 52
14-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست ؟ ------------------------- 53
15-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست ؟ -------------------- 54
16-1-5 آیا به فعالیت مذهبی هم می پردازید؟ --------------------------- 55
17-1-5 نوع فعالیت مذهبی شما چیست ؟ ------------------------------- 56
18-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟ -------------------------- 57
19-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست؟ --------------------- 58
20-1-5 آیا در انجمن ها و تشکل های مذهبی شرکت می کنید؟ -------------- 59
21-1-5 نوع انجمنی که در آن فعالیت می کنید چیست ؟ -------------------- 60
22-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟ -------------------------- 61
23-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست ؟ -------------------- 62
24-1-5 در اوقات فراغت به چه تفریحاتی می پردازید؟ --------------------- 63
2-5 تحلیل های دو متغیره
1- 2-5 رابطه بین دوره ی تحصیلی با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه ----- 64
2- 2-5 رابطه وضعیت تاهل با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه ---------- 65
3- 2-5 رابطه بین نوع فعالیت های فوق برنامه با موفقیت تحصیلی -------------- 67
4- 2-5 رابطه پایگاه اجتماعی با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه -------- 69
5- 2-5 رابطه بین انگیزه شرکت در فعالیت های فوق برنامه با میزان شرکت در
این فعالیتها -------- 70
6- 2-5 رابطه بین میزان رضایت از شرکت در فعالیت های فوق برنامه با میزان شرکت در این فعالیت ها 71
7- 2-5 رابطه بین میزان رضایت از شرکت در برنامه های فوق برنامه با موفقیت
تحصیلی -- 72
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 323 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 95 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان روان شناسی ورودی 1380 در دانشکده روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز، و در سال تحصیلی 84-83 می باشد. در این تحقیق شوخ طبعی به عنوان متغیر ملاک و سلامت روانی به عنوان متغیر پیش بین برگزیده شده اند. نمونه تحقیق 100 نفر دانشجو را شامل می باشد که با روش نمونه گیری در دسترس از جامعه دانشجویان روان شناسی ورودی 80 دانشکده روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز انتخاب گردیده اند. پژوهش حاضر یک تحقیق کاربردی از نوع توصیفی است و روش تحلیل داده ها، همبستگی است که در طی آن ضرایب همبستگی ساده و چند گانه بین متغیرهای پیش بین و ملاک محاسبه شده است. فرضیه های تحقیق همگی دوسویه می باشند. در این تحقیق از پرسشنامه تجدید نظر شده علائم روانی SCL 25-R و مقیاس شوخ طبعی مارتین ولفکورت استفاده شد. نتایج حاکی از این بود که بین متغیرهای پیش بین و ملاک، همبستگی ساده و چند گانه وجود دارد.
فهرست مطالب
فصل اول: موضوع تحقیق
اهداف تحقیق 7
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 7
نظریه اهانت 11
نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی 11
نظریه ناهماهنگی و تباین 12
واکنشهای مزاح 13
مزاح و سیستم ایمنی بدن 15
مزاح و عملکرد تحصیلی 16
نقش درمانی مزاح 16
تبین روان شناختی از تأثیر مزاح در مقابله با استرس 17
مدل تعاملی استرس 18
مبانی نظری سلامت روانی 21
نظریه موری 22
نظریه آدلر 23
نظریه فروم 23
نظریه مزلو 23
نظریه اسکینر 24
نظریه یونگ 24
افراد سالم از نظر روانی 25
نظریه اسلام 26
اهمیت سلامت روان 28
عوامل زیستی 28
عوامل عاطفی و روانی 30
عوامل اجتماعی 30
رابطة بین استرس، کنار آمدن و سلامتی 30
پیامدهای استرس 33
اختلال هیجانی 33
اختلال شناختی 34
اختلال فیزیولوژیکی 35
کنار آمدن 36
روشهای کنار آمدن مستقیم 36
کنار آمدن مواجهه ای 37
مسئله گشایی برنامه ریزی شده 38
حمایت اجتماعی 38
روشهای کنار آمدن دفاعی 40
مکانیزمهای دفاعی 40
کاهش دهندگان شیمیایی استرس 41
پسخوراند زیستی 42
ورزش 43
یافته های پژوهشی در زمینة مزاح (شوخ طبعی) 43
ترغیب پرورش توانایی شوخ طبعی 47
ابزار اندازه گیری (پرسشنامة تجدید نظر شدة علائم روانی SCL25-R) 50
نمره گذاری پرسشنامه SCL25-R 50
پایایی پرسشنامه تجدید نظر شدة علائم روانی SCL25-R 51
مقیاس شوخ طبعی (مزاح) مارتین ولفکورت 51
نمره گذاری مقیاس سنجش شوخ طبعی 51
طرح تحقیق و منطق انتخاب آن 52
روش اجرا تحقیق 52
روش تحلیل داده ها 53
یافته های مربوط به فرضیه تحقیق 57
محدودیتهای تحقیق 60
پیشنهادات 60
فهرست منابع 62
ضمائم 68
دسته بندی | بانک اطلاعات مشاغل |
بازدید ها | 204 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 0 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 100 |
بانک شماره موبایل های همراه اول (اعتباری) کل کشور به تفکیک استان و شهر با قیمت استثنایی
به روز ترین بانک شماره موبایل کشور
این بانک فقط به تفکیک استان و شهر( اعتباری همراه اول) می باشد
اگر قصد دارید شماره های کل کشور را در اختیار داشته باشید می توانید شماره های کل کشور را از اینجا خرید نمائید.
این بانک در برخی از سایت ها با قیمت های کلان(تا 2میلیون تومان) به فروش می رسد.
بهترین فرصت برای داشتن یک بانک شماره موبایل کامل - فرصت را از دست ندهید.
این فایل مناسب برای افراد و شرکت هایی می باشد که قصد راه اندازی سامانه مستقل پیام کوتاه را دارند و یا در راستای تبلیغات پیامکی فعالیت میکنند.
شماره ها در فایل نت پد می باشد.
علت اینکه این شماره ها را این قیمت می فروشم این است که خودم برای سامانه پیام کوتاه با قیمت بالا خریدمش و الان دارم استفاده میکنم و گفتم با یک قیمت مناسب بزارم تا بقیه دوستانی که میخان به کار پیامک بپردازن بتونند با هزینه اندک این بانک را خریداری کنند.
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 317 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 119 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 67 |
جهان و جامعه بشری گرفتار شکاف و دو پارگی ژرف و عمیقی است: دوپارگی و شکاف بین بخش پیشرفته و بخش کم رشد و توسعه نایافته. گروه توسعه یافتگان صنعتی در غرب و شرق، به امکانات و تسهیلاتی همچون دانش فنی و تکنولوژی پیشرفته، نیروی انسانی ماهر ون متخصص، ماشین ها و کالاهای سرمایه ای توانمند، مواد خام و انرژی زیاد و ارزان، شبکه حمل و نقل گسترده داخلی و خارجی، وسعت بازارهای ملی و یبن المللی و توانائی رقابت در بازارهای جهانی دست یافته اند.
گروه توسعه یافتگان صنعتی به یاوری این دستیافته ها به تولید انبوه رسیده اند و بیش از بازرگانی دنیا را در اختیار دارند. جمعیت این گروه از کشورها تنها تمام جمعیت دنیاست.
در برابر این واقعیت، از هر چهار انسان روی کره زمین سه نفر در کشورهای کم رشد و توسعه نایافته زندگی می کنند که به درجات گوناگون از بسیاری امکانات بر شمرده در بالا محرومند.
اقتصاد این جمعیت های عظیم انسانی، بیشتر بر تولیدات نه چندان زیاد کشاورزی و دامی و بهره برداری از برخی ذخائر معدنی با مزیت نسبی تولید متکی است که به یک یا دو ماده خام بیش از بقیه وابسته است.
فهرست مطالب
مقدمه.......................................................................................................................
فراگرد توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی.............................................................
تحولات صادرات کشور......................................................................................
صادرات نفت و گاز............................................................................................
صادرات کالاهای غیرنفتی (صنعتی و سنتی).......................................................
امکانات و محدودیتهای بالقوه توسعه صادرات.........................................................
بازرگانی بینالمللی و توسعه صنعتی...................................................................
دیگاههای نظری حاکم بر تجارت خارجی کشورهای در حال توسعه.................
واقعیات حاکم بر تجارت جهانی.........................................................................
خود اکتائی صنعتی..............................................................................................
مسئله انتخاب و انتقال تکنولوژی........................................................................
تقسیم کار جهانی................................................................................................
شرکتهای فراملیتی...............................................................................................
تولید نوعی نظام جدید در اقتصاد جهانی............................................................
ظهور و گسترش اقتصاد نمادی در برابر اقتصاد واقعی........................................
مقیاس اقتصادی و خود اتکائی صنعتی................................................................
توسعه سیستم تکنواکونومیک..............................................................................
جدولها................................................................................................................
نتیجه گیری........................................................................................................
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 299 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 50 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
به اعتقاد اکثر متفکران، فساد یک بیماری انکار ناپذیر در همهی حکومت هاست و مختص یک قاره، منطقه یا گروه قومی خاص نمیباشد. فساد در رژیم های سیاسی دموکراتیک و دیکتاتوری، اقتصادهای سوسیالیستی، سرمایه داری و فئودال یافت میشود و آغاز اقدامات فساد آمیز مربوط به زمان حال نیست بلکه تاریخ آن به قدمت پیدایش مفهوم دولت است.
در این راستا کارکرد قانون های اجتماعی به ویژه قوانین اساسی همواره در این جهت بوده است که به سهیم شدن در قدرت سازمان دهد تا بر نحوهی اجرای آن نظارت داشته باشد، بنابراین بنا به قولی: «دنیای کهن سیاست، جهان پر ازدحامی است انباشته از ارباب رجوع، حامیان، حکومتیان، توطئه گران و مفتخورها.»
امروزه کشورها را از این حیث میتوان به بیمار، بیمار مزمن و بیمار وخیم دسته بندی نمود. این وضعیت در کشورهای جهان سوم چونکشور ما به حدی وخیم و مزمن گشته است که بیمار را تا حد احتضار پیش برده امید اندکی برای بهبود و نقاهت آن باقی گذارده است.
فهرست مطالب:
مقدمه.......................................................................................... 1
o تعاریف و مفاهیم........................................................................ 4
o تجربهی کشورهای جهان................................................................. 20
o تمهیدات جلوگیری از پول شوئی و فساد مالی در سایر کشورها.............................. 29
o لایحه مبارزه با پول شوئی در ایران............................................................... 51
o بررسی و نقد لایحه مبارزه و پول شوئی در ایران............................................... 56
o الزامات بین المللی ایران برای وضع قانون مبارزه با پول شوئی................ 64
o جدول رتبه بندی فساد مالی درکشورهای جهان ............................. پیوست (1)
o منابع پیوست (2)