اسید نوکلئیک
مقدمه:
اسید نوکلئیک یکی از ماکرومولکولهای زیستی است که وظیفه ذخیره اطلاعات ژنتیکی را در سلول بر عهده دارد. جایگاه اسیدهای نوکلئیک در هسته و سیتوپلاسم سلول است و از واحدهایی به نام نوکلئوتید ساخته شده اند.
نگاه اجمالی
نوکلئوتیدها اعمال متنوعی را در داخل سلول انجام می دهند. نوکلئوتیدها به عنوان زیر واحدهای اسیدهای نوکلئیک حامل اطلاعات ژنتیکی هستند. ساختمان هر پروتئین و نهایتا هر بیومولکول، محصولی از اطلاعات موجود در توالی نوکلئوتیدی اسیدهای نوکلئیک سلول می باشد. توانایی ذخیره و انتقال اطلاعات ژنتیکی از نسلی به نسل بعد شرط اساسی زندگی است. توالی آمینو اسیدی هر پروتئین موجود در سلول و توالی نوکلئوتیدی هر مولکول RNA توسط توالی نوکلئوتیدی موجود در ساختمان DNA DNAسلول تعیین می گردد. قطعه ای از مولکول DNA که حاوی اطلاعات لازم جهت سنتز یک محصول بیولوژیک وظیفه دار نظیر پروتئین یا RNA است را یک ژن می گویند. در داخل سلولها دو نوع اسید نوکلئیک یافت می شود.
چکیده
در حقیقت ساختن یک نرم افزار فقط نوشتن کدهای برنامه نیست. فرایند ساخت نرم افزارها مراحل متعددی را در بر می گیرد؛ از جمع آوری نیازهای کاربران گرفته تا طراحی، نوشتن کد و در آخر امتحان نرم افزار. روش تولید نرم افزارهای کوچک با نرم افزارهای بزرگ متفاوت است و طبعاً فرایند تولید نرم افزارهای کوچک نیز متفاوت خواهد بود. البته این فرایند نباید سنگین و حجیم باشد، باید مستقیماً به تمامی فعالیت های لازم برای تولید نرم افزاری با کیفیت بالا نظارت داشته باشد و از تمامی رویه های آسان و متمرکز استفاده کند. با استفاده از تکنیک هایی مفید، از روش هایی مانند XP، Scrum و RUP می توان رویه ای مناسب برای تولید نرم افزارهای کوچک به وجود آورد. همچنین می توان از روش های PSP و TSP نیز که برای تولید نرم افزارهای کوچک مناسب هستند استفاده نمود و به وسیله این روش ها کیفیت و قابلیت های نرم افزارها را بالا برد و در حداقل زمان ممکن نرم افزار را تهیه نمود. این مقاله به بررسی یکی از روش ها که روش scrum می باشد می پردازیم. برای طراحی یک فرایند تولید نرم افزار می توان از روش های متفاوتی استفاده نمود و از آن جایی که هر پروژه نرم افزاری با دیگر پروژه ها متفاوت است، می توان گفت که فرایند تولید آن پروژه نیز با دیگر پروژه ها تفاوت دارد. در واقع می توان گفت: انتخاب این روش ها رابطه مستقیمی با اندازه گروه در پروژه دارد و نرم افزارهای بزرگ و کوچک نیاز به رویه های تولید متفاوت دارند. اسکرام یکی از متدولوژی های توسعه چابک است. در این متدولوژی خواسته های مشتری از محصول اولویت بندی شده و تاکید روی تحویل سریع تر خواسته های با اولویت بیشتر است. در این مقاله، ابتدا متدولوژی اسکرام به طور خلاصه معرفی و طرز کار آن بیان می شود. سپس نقش افراد و تیم توسعه در این متدولوژی تشریح، جلسه های مختلف آن بررسی، وابزارهایی که در آن به کار می روند معرفی می شوند.
تولد و وفات: (...) س دوازدهم قمری
محل تولد: مشخص نیست.
شهرت علمی و فرهنگی: خطاط
از خوشنویسان گمنام بود. به خط وی قطعه ای به قلم نستعلیق چهاردانگ و سه دانگ خوش، با رقم: "حرره اسحق"، در کتابخانهٔ ملی پاریس موجود است.
ایزاک نیوتن که در روز ۲۵ دسامبر ۱۶۴۲ یعنی سال مرگ گالیله متولد شد از خانواده ای است که افراد ان کشاورز مستقل و متوسط الحال بودند.
گمان برد او حتی روز اول زندگی را نتواند به پایان برد پدرش نیز در عین حال اسحق نام داشت و در ۳۰ سالگی و قبل از تولد فرزندش در گذشت.
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول هنر گرافیک
تاریخچه کوتاهی از هنر گرافیک
بررسی علم ارتباط تصویری و بصری
فصل دوم تبلیغات
سابقه تاریخی تبلیغات
تبلیغات چیست؟
مضون تبلیغات
شرایط اساسی برای تبلیغات به طرز مؤثر
بررسی رنگ در تبلیغات
تأثیر رنگ در تبلیغات
عوامل مؤثر در انتخاب رنگ
رابطه و رنگ و بیننده در تبلیغات
فصل سوم گرافیک محیطی
گرافیک محیطی
گرافیک محیطی مسطح یا دوبعدی
پیکتوگرامها
وظیفه و عملکرد پیکتوگرام
گرافیک محیطی حجمی یا سه بعدی (خط - شکل، بافت .)
اقسام گرافیک محیط حجمی
گرافیک محیطی و فضاهای عمومی
گرافیک محیطی فضای باز
گرافیک محیطی فضاهای بسته
فصل چهارم استند
استند چیست؟
تقسیم بندی استندها
طراحی گرافیکی استند
چگونه باید از رنگ در طراحی استند استفاده کرد
طراحی خط در استند
نمایش و عرضه کالا در استندهای تبلیغاتی
چگونگی نمایش طرحهای استند
تولید
حرکت در استند
تکامل طرحها
انواع استند
طرحهای ثابت و همیشگی
استندهای نمایشگاهی
استندهای برتر
فهرست منابع و مأخذ
فهرست منابع و مأخذ لاتین