مقدمه
با توجه به رشد روز افزون مصرف انرژی الکتریکی، روش های تولید و انتقال آن، که بعنوان نمونه سیستم های قدرت HVAC می باشد بصورت گسترده توسعه یافته است و بنا به ضرورت افزایش قابلیت اطمینان و تامین شرایط فنی و اقتصادی هر چه مطلوب تر و بالا بردن کیفیت و توان تولیدی، این سیستم ها را، به شبکه های به هم پیوسته تبدیل کرده است از طرفی توسعه مصرف و بروز مشکلات فنی در سیستم های HVAC از قبیل پایداری، افزایش تلفات، افزایش سطح ایزولاسیون و سطح اتصال کوتاه و همچنین بروز مشکلات اقتصادی از قبیل افزایش مصرف مس، افزایش هزینه ساخت و طراحی دکل هاو افزایش وسایل عایقی مانند مقره ها، باعث شده که علاوه بر شبکه های HVAC، انتقال انرژی بوسیله شبکه های HVDC نیز مورد توجه و بررسی قرار گیرند.
کلمات کلیدی:
1-شبکه
2-سیستم
3-کابل
4-هادی
5- برج یا دکل
6- مقره
7- جریان متناوب فشار قوی
8- جریان مستقیم فشار قوی
پیشگفتار:
بی شک مبانی پیشرفتهای بنیادین هر جامعه بر پایه رشد و ترقی هر چه بیشتر کاربرد علوم در آن جامعه و دستیابی به تکنولوژی نوین قرار دارد. در این میان نقش و مسئولیت دانشگاهیان و متخصصین بسیار سنگین بوده و هر یک وظیفه دارند نسبت به علم و تخصص خود تلاش همه جانبه ای را پیگیری کنند.
گسترش سیستم های قدرت، افزایش توانهای انتقال یافتنی، توسعه جغرافیایی حوزه های تحت پوشش سیستم های برق، به هم پیوستن شبکه های برق رسانی کشورهای همجوار که شاید با فرکانسهای متفاوتی کار کنند و مسائل پایداری و افت توان در شبکه های رایج انتقال، نیاز به استفاده از شیوه های جدید انتقال را افزایش داده است.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی یکسو کننده های با قدرت بالا و ارزان شدن قیمت آنها و همچنین افزایش ارتباطات بین المللی بین کشورها و حتی قاره های مختلف که ضرورت انتقال قدرت در فواصل بسیار طولانی را به دنبال خود دارد، باعث شده که شبکه های انتقال قدرت DC مجهز به مبدلهای تریستوری نسبت به شبکه های انتقال AC از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شوند. این امر خود باعث افزایش چشمگیر انتقال انرژی به صورت DC شده است. همچنین مینیمم کردن تلفات سیستم یکی از پارامترهای بسیار مهم در طراحی شبکه های انتقال انرژی محسوب می شود و از آنجا که تلفات خطوط انتقال DC به مراتب کمتر از خطوط انتقال AC می باشد. لذا کاربرد این نوع سیستم ها در سالهای اخیر با طولانی تر شدن طول خطوط انتقال افزایش چشمگیری پیدا کرده است و این باعث شده که به جای ساختن نیروگاههای جدید فسیلی یا اتمی در نزدیکی مراکز مصرف و انتقال آن توسط خطوط HVAC، از نیروگاههای دوردست، انرژی ارزان را توسط خطوط HVDC به مراکز مصرف منتقل نموده و علاه بر قیمت انرژی کمتر، مسائل زیست محیطی را نیز نداشته باشیم.
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر مقایسه طلاق در بین زوج هایی که ازدواج سنتی داشته اند و زوجینی که ازدواج مدرن داشته اند که فرضیه عنوان شده عبارت بود از اینکه بین زوجینی که ازدواج سنتی داشته اند میزان شیوع طلاق متفاوت از ازدواج هاییاست که به شیوه مدرن ازدواج کرده اند ۸۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که انتخاب نمونه ها از طریق روش نمونه گیری در دسترس بوده است و آزمون طلاق بر روی آنهااجرا گردیده که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری t مستقل استفاده گردیده که نتایج نشان داد که بین زوجینی که ازدواج سنتی داشته اند میزان شیوع طلاق متفاوت از زوج هایی است که به شیوه مدرن ازدواج کرده اند. به عبارت دیگر میزان شیوع طلاق در زوج هایی که به صورت سنتی ازدواج کرده بودند بیشتر از زوج هایی بود که به شیوه جدید ازدواج کرده بودند.
واژهای کلیدی: طلاق، ازدواج سنتی، ازدواج به سبک جدید
فهرست مطالب
چکیده۱
فصل اول: کلیات تحقیق۲
مقدمه ۳
بیان مسأله۶
اهداف تحقیق۷
اهمیت و ضرورت تحقیق ۸
سؤال تحقیق ۹
تعاریف واژه ها و مفاهیم عملیاتی و نظری۹
ازدواج مدرن۱۰
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق۱۱
تاریخچه طلاق۱۲
طلاق در ملل و ادیان مختلف۱۲
یونان باستان ۱۳
قانون بابل ۱۴
ایران باستان ۱۵
دین مسیحیت۱۶
کشور شوروی سابق۱۹
تبت ۲۱
چین ۲۲
کشورهای اروپایی و آمریکایی۲۳
ایالات متحده آمریکا ۲۴
کشور فرانسه۲۶
جدایی جسمانی۲۷
انگیزه های ازدواج۲۸
ازدواج به طریق خواستگاری ۳۱
جدایی قانونی۳۴
طلاق۳۵
انواع طلاق در ایران۳۸
اختلالات رفتاری۳۹
طلاق و اختلالات رفتاری۳۱
تحولات عاطفی نوجوانان و نقش والدین در اختلالات رفتاری ۴۲
طلاق و اختلالات رفتاری- اجتماعی۴۴
آمار و اختلالات ناشی از طلاق ۴۵
مشاوره پیش از ازدواج و اطلاع رسانی به جوانان۴۶
مشاوره و سلامت اجتماعی۵۷
علل و پیامدهای طلاق۶۱۶۷
فقر، بیکاری و عدم آگاهی۶۳
مشکلات اقتصادی۶۵
اعتیاد، منشاء ۸۵ درصد طلاق ها۶۶
مشکلات جنسی، عامل ۵۰ درصد طلاق ۷۰
یک طلاق در برابر هر ۵ ازدواج۸۰
طلاق، فاجعه ای در انفجار خانواده۸۲
طلاق و شرایط زنان۸۴
رابطه بین طلاق وخودکشی۸۸
تاثیر طلاق بر اختلالات رفتاری کودکان ونوجوانان۹۷
تحقیقات انجام شده در خارج و در داخل کشور ۱۲۱
فصل سوم: تعیین روش تحقیق ۱۲۳
روش تحقیق ۱۲۴
جامعه آماری۱۲۴
نمونه و روش نمونه گیری ۱۲۴
ابزار اندازه گیری در تحقیق ۱۲۵
روش تجزیه و تحلیل دادها ۱۲۷
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها ۱۲۸
تجزیه وتحلیل داده ها ۱۲۹
مدل های آماری به کار رفته: جدول ۱-۴ و نمودار ۱-۴ ۱۳۰
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری ۱۳۳
بحث و نتیجه گیری ۱۳۴
پیشنهاد ها و محدودیت ها ۱۳۶
منابع ۱۳۷
ضمائم: پرسش نامه طلاق۱۴۰
چکیده
هدف از تحقیق حاضرمقایسه ضات زناشویی دربین زنان مطلقه و زنان متاهل شهربویین زهرا است که جامعه آماری زنان بویین زهرا است که کل آمار بدست آماده از زنان ۳۵-۳۰ ۱۳۵۰ نفر است که ۱۳۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. ابزار پژوهش پرسش نامه رضایت زناشویی می باشد که اقتباس از پرسش نامه دلاور است. که نتایج بدست آمده نشان می دهد که بین زنان مطلقه و خانواده کم درآمد و همن طور و همکین طور زوجین فامیلی از لحاظ رضایتمندی زناشویی با زنان متاهل و خانواده بادرآمد بالا زوجین غریبه تفاوت معنی داری وجود دارد و سطح معنی داری آن برابر ۰۵/۰ ≤ P است.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سوال پژوهش
فرضیه های تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
زنان متاهل
زنان مطلقه
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق
تعریف ازدواج
اهمیت ازدواج
مشکلات ازدواج
سازگاری در ازدواج
عوامل موثر در سازگاری ازدواج
حوزه های سازگاری در ازدواج
واژه خانواده
تعریف خانواده
چرخه ی دوره ی زندگی خانوادگی
ترک خانواده
خشونت زناشویی
سبک های زندگی: سوال چند انتخابی
زندگی مشترک: جنبه های مثبت و منفی
جنبه های مثبت زندگی مشترک: صمیمیت و مشارکت
جنبه های منفی زندگی مشترک: اختلاف به خاطر هیچ وپوچ
تنها زندگی کردن: واقعیتهای مختلف
جنبه های مثبت زندگی مجردی: آزادی و استقلال
جنبههای منفی زندگی مجردی: تنهایی و عدم تداوم
روابط زن و شوهر: روشن نگه داشتن چراغ
بافتهای زندگی مشترک: واقعیتهای مختلف
ازدواج
ازدواج در امریکای شمالی
ازدواج مدنی
زندگی مشترک آزاد
زوج بودن اما جدا زندگی کردن
خانواده درمانی راهبردی
خانواده سالم و درمان راهبردی
خانواده های مشکل ساز و درمان راهبردی
خانواده های سالم و ناسالم و خانواده درمانی ساختاری
تفاوت های بین روابط آشفته و غیر آشفته خانوادگی
تحقیقات خارج از کشور
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
ساخت خانواده
انتخاب همسر
طلاق
دلایل طلاق
دگرگونی در ساخت خانواده
مراحل زندگی از نظر لوینسون
جدول مراحل رشد روانی – اجتماعی بزرگسالان
سازگاری با زندگی از نظر ویلانت
نقطه ضعف های نظریه لوینسون و ویلانت
زمان بندی اجتماعی
روابط صمیمی
عشق رمانتیک
همسرگزینی
فرهنگ و تجربه ی عشق
روابط دوستی
روابط دوستی همجنس
رابطه دوستی با جنس مخالف
خواهر – برادرها به عنوان دوستان
تنهایی
چرخه ی زندگی خانوادگی
ترک خانه ی پدری
تشکیل زندگی زناشویی
نقش های زناشویی
رضایت زناشویی
انتظارها و افسانه های زناشویی
پدر مادری
تنوع سبک های زندگی بزرگسالان
طلاق و ازدواج مجدد
فصل سوم: روش تحقیق
طرح تحقیق
جامعه تحقیق
حجم نمونه تحقیق
روش نمونه گیری تحقیق
ابزارها ی پژوهش
نحوه اجرایی
روایی آزمون رضایت از زندگی زناشویی
تحلیل آماری داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
فرمول آزمون t
جدول ۱-۴ نمرات آزمودنیها از پرسش نامه رضایتمندی از زندگی در دو گروه زنان متاهل و مطلقه
جدول ۴-۲: مقایسه رضایتمندی از زندگی زناشویی – زنان متاهل و مطلقه
جدول ۴-۳: مقایسه رضایت زناشویی در بین خانواده های پردرآمد و کم درآمد
جدول ۴-۴: مقایسه رضایت زناشویی در بین خانواده های با زوجین فامیلی و غریبه
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع و ماخذ
پرسشنامه رضایتمندی از زندگی زناشویی
چکیده:
هدف از انجام این پژوهش مقایسه تاثیر الگوی مبتنی بر روش مشارکتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی بر میزان یادگیری و یاد داری در درس علوم دانش آموزان دختر پایه ی پنجم منطقه ۵ تهران بوده است. دراین پژوهش فرضیه ها به این نکته اشاره دارند که بین دو الگوی مشارکتی و انفرادی تفاوت وجود دارد. جامعه آماری را کلیه دانش آمزان دختری که در منطقه ۵ درسال تحصیلی ۸۷- ۸۶ در شهر تهران به تحصیل مشغول بوده را شامل شده است. جهت نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شده به این صورت که ۴۰ نفر به صورت کاملاً تصادفی انتخاب شد و در دو گروه ۲۰ نفری آزمایش و گواه تقسیم شده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات آزمون محقق ساخته بود که قبل و بعد از اعمال متغیرهای مستقل بر روی دانش آموزان اجرا شد بعد از ۲۰ روز از اجرای متغیرها نیز آزمون یادداری اجرا گردید که این آزمون موازی آزمون یادگیری بوده. برای محاسبه معنی داری نتایج در بین گروهها از آزمون T مستقل استفاده شد.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
فصل دوم
ادبیات پژوهش
یادگیری چیست ؟
الف) یادگیری رفتار گرایان
ب) یادگیری از دیدگاه شناخت گرایان
۳) یادگیری از دیدگاه فراشناخت
سیر تحول برنامه های درسی علوم درجهان
از سال ۱۸۶۰ تا ۱۹۲۰
از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۷
از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰
برنامه ریزی و آموزش علوم در قرن بیست و یکم
برنامه درسی
خصوصیات یک برنامه مطلوب
سواد علمی – فناورانه
ویژگی های سواد علمی فناورانه
شرط های لازم برای تحقق یادگیری مادام العمر
روشهای فعال تدریس
تعریف تدریس
اهمیت روش های فعال تدریس
بررسی چند روش تدریس فعال
روش بارش مغزی یا طوفان فکری
روش مباحثه ای (بحث گروهی)
برخی از مزایای روش مباحثه ای
مراحل اجرای روش بحث گروهی
مرحله اول: انتخاب موضوع بحث
مرحله دوم: یافتن زمینه مشترک برای بحث
مرحله سوم: بیان هدفهای آموزشی – یادگیری بحث
مرحله چهارم: هدایت جریان بحث و گفتگوی اصلی
مرحله پنجم: نتیجه گیری و اعلام مفاهیم مشترک و مورد توافق
است. (دست آوردها)
روش مکاشفه ای (اکتشافی)
ویژگیهای روش تدریس مکاشفه ای (اکتشافی)
برخی از امتیازهای این روش
محدودیت های این روش
مبانی گزینش الگوهای تدریس
بررسی چند نمونه از الگوهای تدریس
الگوی تدریس یادگیری بازی نقش
مفاهیم اساسی الگوی تدریس بازی نقش
مراحل اجرای الگوی تدریس بازی نقش
مرحله نخست – آماده کرده گروه
مرحله دوم – انتخاب شرکت کنندگان بازی نقش
مرحله سوم – صحنه آرایی
مرحله چهارم – آماده کردن تماشاگران
مرحله پنجم – اجرای بازی
مرحله ششم – بحث و ارزشیابی
مرحله هفتم – اجرای دوباره بازی نقش
مرحله هشتم – بحث و ارزشیابی
مرحله نهم – تعمیم وارایه ثبات به موقعیت ها و کسان دیگر
الگوی تدریس پیش سازماندهنده
مفاهیم اساسی الگوی تدریس پیش سازماندهنده
مراحل اجرای الگوی تدریس سازمان دهنده
مرحله نخست: ارایه پیشین سازمان دهنده
مرحله دوم: ارایه موادیادگیری یا مطلب درسی
مرحله سوم – استحکام بخشیدن سازمان یا ساخت شناختی
الگوی تدریس یادگیری از طریق همیاری
ب: یادگیری انفرادی
ج: یادگیری مشارکتی (یادگیری از طریق همیاری)
یادگیری مشارکتی
مزایای یادگیری مشارکتی
نحوه استفاده از یادگیری مشارکتی
فواید یادگیری مشارکتی
مزیت های کار مشارکتی
فواید یادگیری مشارکتی
تبیین یادگیری مشارکتی
مشخصات روش یادگیر مشارکتی
موفقیت های تحصیلی حاصل از همیاری در یادگیری
برتری یادگیری همیاری بر یادگیری رقابتی و انفرادی
وظایف مهم در روش همیاری
محاسن
محدودیت ها
فنون اجرایی در الگوی مبتنی بر روش یادگیری مشارکتی
روشی دیگر در اجرای یادگیری مشارکتی
سازماندهی یادگیری مشارکتی
نحوه آرایش فکری محیط کلاس و تاثیر آن بر عملکرد دانش آموزان
در یادگیری مشارکتی
الف) پژوهشها در ایران
ب) پژوهش درخارج از ایران
فصل سوم
فصل چهارم
تحلیل توصیفی
تحلیل استنباطی
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
هدف های تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
جامعه آماری
روش تحقیق
روش نمونه گیری
نمونه آماری
روایی و پایایی ابزار اندازه گیری
بررسی فرضیه یک
بررسی فرضیه دو
نتیجه گیری کلی
منابع فارسی
منابع انگلیسی
مقدمه
ویندوز سرور 2003 نسبت به ویندوز 2000 گام بزرگی به جلو محسوب می شود. برای مدیران شبکه های ویندوز NT هم این نگارش جدید سیستم عامل مایکروسافت آن قدر ابزار و کنترل های مدیریتی زیادی را به ارمغان آورده است که آنها را از ادامه کار با NT منصرف می کند.
ویرایش های ویندوز سرور 2003
* ویندوز سرور 2003 ویرایش standard
* ویندوز سرور 2003 ویرایش enterprise (نگارش های 32 و 64 بیتی)
* ویندوز سرور 2003 ویرایشdatacenter
* ویندوز سرور 2003 ویرایشweb server
ویرایش standard
ویرایش standard ویندوز سرور 2003 برای اغلب شبکه ها مناسب است. این ویرایش، چندپردازشی متقارن (SMP) چهارراهه و 4 گیگابابت RAM را پشتیبانی می کند. از ویرایش استاندارد می توان برای میزبانی network load balancing (ولی نه cluster services) و terminal server استفاده کرد.
ویرایش enterprise
ویرایش enterprise چنان طراحی شده است که همه نیازهای شرکت هایی با هر اندازه را برآورده می سازد. این ویرایش SMP هشت راهه، 32 گیگابایت RAM در نگارش سی و دو بیتی، 64 گیگابایت RAM در نگارش 64 بیتی، و همچنین خوشه بندی سرویس دهنده ها تا هشت گره را پشتیبانی می کند.
ویرایش enterprise جایگزین ویرایش advanced server ویندوز 2000 شده است.
ویرایش datacenter
ویرایش datacenter که قدرتمندترین ویندوز به شمار می آید در نگارش سی و دو بیتی، SMPی 32 راهه و در نگارش 64 بیتی، SMPی 64 راهه را پشتیبانی می کند. این ویرایش در نگارش سی و دو بیتی 64 بیتی 512 گیگابایت RAM را پشتیبانی می کند.
ویرایش web
این محصول جدید ویندوز برای ایجاد و راه اندازی سایت وب ساخته شده است. این ویرایش شامل IIS نگارش 6/0 و اجزای دیگری است که امکان میزبانی برنامه ها و صفحات وب و سرویس های وب XML را فراهم می کنند. از ویرایش web نمی توان برای راه اندازی مزرعۀ سرویس دهندۀ وب که به خوشه بندی نیاز دارد استفاده کرد، و در آن نمی توان هیچ گونه سرویس مدیریت شبکه مثل اکتیودایرکتوری، سرویس های DNS، یا سرویس های DHCP را نصب نمود.