مقدمه
یکی از مهمترین و مؤثرترین منابع تأمین کننده غذا در روی کره زمین جنگل ها هستند، منابع جنگلی در هر یک از نقاط کره خاکی آنچنان اهمیت دارنده که همه انسانها از وجود آنها احساس نشاط و سرخوشی می کند. حتی اگر ظاهراً به سرزمین مولودی و میهنی فرد تعلق نداشته باشد علت این امر این است، که جنگل و درخت ریه ها و اندام تنفس و نگهدارنده کره خاکی هستند و همچنان که شش در بدن انسان وظیفه دارد اکسیژن لازم را به دهمه اندام ها و عضلات و سلول ها و بافت ها برساند حکم جنگل نیز چنین است، وظیفه و رسالت و فطرت و ذات جنگل حیات بخش است، جذب دی اکسید کربن است، تولید اکسیژن است، متعادل کننده گازهای مُضر در طبیعت است، تأمین کننده نم و رطوبت لازم جهت حیات مراتع و چراگاههاست، جنگل تثبیت کننده و حفظ کننده خاک و گیاه خاک سطحی زمین است. جنگل عامل بازدارنده تخریب زمین ناشی از سیل و سیلاب و باد و طوفان و حتی لرزش های گسلی است. حرکت و جابجایی گسلی در جائیکه درختان ریشه دوانیده اند با شدت و وسعت کم تر اتفاق می افتد، جنگل تأمین کننده سوخت و تعیین کننده و حفظ نسل حیوانات و پرندگان و حشرات و علف های بی شماری است.
جنگل های انبوه شمال آسیا و اروپا و امریکای جنوبی نمونه هایی از این نعمت برای بشریت هستند. وجود جنگل در دورانی از زمین شناسی (ژوراسیک) آنچنان گسترده و حجیم بوده که امروزه معادن زغال سنگ سنگ و کُک و غیره حاصل دفن انبوهی از جنگل ها در طول میلیونها سال و نیز در گذشته خیلی دور بوده است (زمین شناسی سال چهارم دبیرستان). علیرغم اهمیت و جایگاهی که جنگل در حفظ تعادل آب و هوایی و نیز تثبیت خاک حاصلخیز و همچنین تأمین مواد غذایی و حفظ علوفه و مرتفع دارد. در اثر ازدیاد جمعیت و شهرنشینی و نیز شیوه های دامداری و استفاده بی رویه ساکنان جنگل و آتش سوزیهای مهیب و غیره این عامل حیات و عامل نگهداره زمین و انسانها در حال کاهش روز افزون است و اقدامات و برنامه ریزی های دولتی و ملی نتوانسته است، چندان تأثیری در حفظ این نهاد و منبع سرشار ملی و جهانی داشته باشد. در این کوتاه و مختصر مقصد بررسی حضور دام و تخریب جنگل به وسیله این عامل را داریم.
فصل اول 1
مقدمه 2
بیان مساله 4
اهمیت مساله 4
اهداف تحقیق 5
فصل دوم 6
سیستم جنگلبانی و تاریخچه 7
تاریخچه مدیریتجنگل های شمال 12
تشکیل بنگاه جنگل 32
تشکیل سازمان جنگلبانی 36
تشکیل وزارت منابع طبیعی 38
الحاق سازمان به وزارت جهاد سازندگی 41
تشکیل جهاد کشاورزی و موقعیت منابع طبیعی و جنگل ها 42
فصل سوم 46
آسیب شناسی طرح خروج دام از جنگل های شمال 47
ضرورت اجرای طرح خروج دام از جنگل 62
حضور دام و معضل بزرگ در جنگل 76
حضور دام 81
تاریخچه دامداری 84
تاریخچه دامداری در ایران 86
مشکل حضور دام 88
دام و انواع خطرات و آسیب ها به محیط زیست 89
حضور دام در دامداریهای صنعتی 91
فصل چهارم 92
راهکارها و راه حل های اجرائی 93
خلاصه 96
منافع جنگل 97
دام 98
منابع و مآخذ 100
چکیده:
این پروژه بر اساس تحقیق و طراحی یکی از برنامه های اصلی صنعت در چند ساله اخیر در مورد خودروهای برقی تهیه و تدوین شده است واین پروژه به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد. سالهای ابتدایی ساخت خودروهای برقی به سال ۱۹۰۰ میلادی بر می گردد که در آن زمان از یک طرف به علت مشکلاتی که موتورهای الکتریکی دارا بودند و از طرف دیگر اکتشاف جدید نفت و تولید فراوان آن در پیشرفت چشمگیر موتورهای احتراق داخلی ساخت این خودروها مورد توجه قرار نمی گرفت. ولی با به وجود آمدن جنگهای جهانی و کشمکش های بر سرنفت باعث شد این ماده ارزش بیشتری پیدا کند و توجه ها بیشتر به خودروهای برقی جذب شود و این بود که از سال ۱۹۹۰ میلادی تولید خودروهای برقی به طور جدی تری مورد توجه قرار گرفت.
فهرست مطالب
چکیده: ۵
بخش اول: ۶
نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی ۶
مقدمه: ۷
فصل اول: خصوصیات خودروی برقی ۸
۱-۳- انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آنها ۱۱
۱-۳-۱- موتورهای الکتریکی جریان مستقیم ۱۲
۲- موتورهای القائی سه فاز ۱۴
سیستم ذخیره انرژی الکتریکی: ۱۷
بلوک دیاگرام سیستم های ذخیره انرژی ۱۷
مصرف برق در هر بار شارژر باتری ها ۱۹
عمر باتریها ۱۹
نوع باتری ۲۰
۱-۵-۱- خودرو برقی با موتور جریان مستقیم dc ۲۲
نتیجه گیری: ۲۳
رابطه بین قطعات: ۲۵
موتور / اکسل ۲۵
شکل ۱: ارتباط تجهیزات در خودرو برقی دو منظوره ۲۸
فصل دوم: سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز ۳۰
جدول ۳: توزیع وزن در خودرو ۳۳
جدول ۴: ضریب برای قسمتهای مختلف خودرو ۳۴
سرعت خودرو: V ۳۵
جدول ۶ ۳۶
۲-۳- رانندگی در جاده ۳۶
۲-۳-۲- محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو ۳۹
۲-۴- تجهیزات انتقال قدرت ۳۹
۲-۴-۱- سیستمهای انتقال قدرت ۴۰
۲-۴-۲- بررسی دنده ها ۴۴
۲-۴-۴- جعبه دنده اتوماتیک و دستی ۴۴
شکل ۲: مقایسه مشخصه های موتور برقی و موتور احتراق داخلی ۴۶
شکل۳: تأثیر نسبت دنده بر سرعت و قدرت خودرو ۴۷
۲-۵-۳- محاسبه گشتاور خروجی موتور ۵۱
جدول ۷: گشتاور خروجی یک موتور ۱۲۰ ولت dc برای یک وانت در سرعتها و نسبت دنده های مختلف ۵۲
شکل ۴: مقایسه گشتاور مورد نیاز و گشتاور قابل تامین در خودرو برقی ۵۳
فصل سوم: طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی ۵۳
شکل ۵: نمودار نیروهای مقاوم بر حسب سرعت در خودرو پیکان برقی ۶۱
شکل ۶: نمودار نیروهای مقاوم بر حسب سرعت در خودرو پیکان برقی ۶۲
۳-۳- طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت ۶۳
محاسبه تحمل پیچها در برابر فشار ۶۴
شکل ۷: ابعاد مختلف فلایویل برای استفاده پیکان برقی ۶۴
شکل ۸: فنر کلاچ در خودرو پیکان ۶۵
۳-۳-۴- طرحی شاسی زیر موتور ۶۸
شکل ۹: نمودار ممان خمشی شاسی موتور در خودرو پیکان برقی ۷۱
بخش دوم: ۷۲
نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی ۷۲
مقدمه ۷۳
فصل اول: سلولهای خورشیدی: Solar cells ۷۷
۲-۱ بازدهی سلول: Cell Efficiency ۷۸
۱-۵-۱: نحوه کار کردن سلولهای خورشیدی (فتوولتاییک pv) ۷۹
۲-۵-۱- سیلیکون در سلولهای خورشیدی: ۸۱
فصل دوم: طراحی بدنه و شاسی:
۱-۲- مقدمه: ۸۵
شاسی و قسمتهای مختلف آن: ۸۷
۷-۲-۲ مونوکوکهای کامپوزیتی: ۹۰
فصل سوم: ناحیه خورشیدی ۹۱
۴-۲-۳ پوششها: ۹۲
۱-۳-۳ فناوریها: ۹۳
شکل ۱۴: ساختمان نیهای بزرگ شده به وسیله دیگر نیهای بریده شده را نشان می دهد. ۹۷
۱-۵-۳ وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی: ۹۷
شکل ۱۵: ترکیب بندی الکتریکی سلولهای خورشیدی ۹۸
شکل ۱۶: نمودار جریان بر حسب ولتاژ ۹۹
فصل چهارم: تحلیل آیرودینامیکی ۱۰۱
شکل ۱۷: بادهای نسبی: (برآیند نیروهای وارد به یک نمونه ماشین خورشیدی) ۱۰۵
شکل ۱۹: ایرفویل ۴۴۱۸ ۱۰۸
۹-۴ تحلیل طراحی: ۱۱۰
۱۱-۴ نتایج: ۱۱۱
۱۲-۴ طراحی دوباره براساس: ۱۱۳
فصل پنجم: سیستم های مکانیکی ۱۱۶
۲-۲-۵ انواع مکانیزمها: ۱۱۹
شکل ۲۱: انواع سیستم های انتقال قدرت ۱۲۰
۳-۲-۵ انواع سیستم های انتقال قدرت: ۱۲۰
۳-۵ سیستم تعلیق: ۱۲۲
۳-۳-۵ رفتارهای دلخواه از تعلیق: ۱۲۲
- ترمزهای استوانه ای: ۱۲۵
۳-۴-۵ توضیح: ۱۲۵
۱-۵-۵ انواع چرخها: ۱۲۶
شکل ۲۴: قسمت های یک چرخ را نشان می دهد ۱۲۷
فصل ششم: موتور ۱۲۹
غزال ایرانی ۱۳۲
فهرست مراجع و منابع ۱۴۴
دسته: معماری
حجم فایل: 147 کیلوبایت
تعداد صفحه: 39
موزه
موزه (museum) نام آشنایی است که در کمتر کشوری چه کوچک و چه بزرگ یافت نشود و یکی از نهادهای مهم فرهنگی هر کشور است که نقش بسزایی را در رشد و تعالی فرهنگ جامعه آن ایفا میکند. یکی از نظرگیرترین مکانهایی که در بدو ورود به کشورهای پیشرفته و صنعتی (غرب یا شرق دنیا) توجه هر بینندهای را به خود جلب میکند، وجود موزههای عظیم و متنوعی است که اشیا و ادوات هنری، تاریخی و با ارزش را در آنها نگهداری میکنند و هر کدام هم در حد خود بسیار دیدنی و جذاب است. این واقعیت زمانی وجود دارد که مواریث با ارزش و غیر قابل تجدید به انواع بهانهها در حال انهدام و اضمحلال است و در این دوران پرشتاب است که موزهها بدون هیچ شک و تردیدی ارزش فوق العادهای مییابند.
ورود شی به موزه حاکی از مرگ تدریجی آن است
متاسفانه وجود موزهها در عین حال خبر از این واقعیت تلخ هم میدهد که آن چه در درون موزهها با دقت فراوان نگهداری میشود از جامعه و تمام اجزایش منفک و جدا شده است و منزوی در گوشه زیبایی از جامعه در معرض تماشا قرار گرفته است و این نشانگر مرگ آن است.
از این واقعیت ناگوار میتوان چنین برداشت کرد که هنرهای اصیل و ریشه دار و با ارزش به همراه محصولات و متعلقاتش دیگر جزو زندگی روزمره نیستند و در عصر حاضر با شیوع بیش از حد تکنولوژی و سیطره کمیت دیگر ارزشهای پایدار را مجالی نیست.
و چه ناگوار است این واقعیت در حالی که جوامع سنتی که آن همه اشیاء زیبای هنری و با ارزش را، که امروزه در موزههای سراسر دنیا گردآمده تولید میکردند خودشان موزه نداشتند و بزرگترین دلیل این بود که هنر هیچگاه از زندگی روزمره ایشان جدا نشده بود.
قیمت: 10,000 تومان
دسته: کامپیوتر
حجم فایل: 2211 کیلوبایت
تعداد صفحه: 36
. نام مورد استفاده جاری
بودجه بندی یک طرح
4-1. شرح مختصر
در این قسمت استانداری یک نامه به رئیس میفرستد ورئیس برای اطلاع از مقدار بودجه از مسئول خزانه درخواست کمک میکند. وخزانه دار با استفاده از گزارش طرح و بودجه موجود نتیجه را به رئیس و اعضاء اعلام کرده و رئیس با رای اعضاء تشخیص میدهد که آیا طرح مورد نظر باید تصویب شود یا نه.
2. کارایی مورد نظر
قبل از اینکه پروژه ها ی موجود عملی شود مقدار بودجه مشخص میشود و باعث می شود که کارها نا تمام نشود.
3. گردش کار
3-1. گردش اصلی
اکتور
سیستم جاری
1. استانداری درخواست بودجه بندی یک طرح رامیکند.
2. رئیس از خزانه دار تقاضای رسیدگی بودجه را میکند.
3. خزانه دار با بررسی ومشاهده بودجه موجود و گزارش طرح به رئیس اعلام نتیجه میکند.
4. رئیس بودجه تصویب شده برای طرح را به نائب رئیس اعلام میکند.
5. رئیس تقاضای بروز رسانی بودجه را به خزانه داری میکند.
6. خزانه دار پرونده بودجه موجود را بروز میکند.
. 7. منشی گزارش جلسه را ثبت میکند.
3-2. موارد استثنایی:
4. اگر بودجه مذکور کافی نباشد و بنابراین اجرای طرح توسط رئیس تایید نشود آنگاه طرح به لیست طرحهای اجرانشده اضافه می گردد تا درموقع مناسب درمورداجرای آن تصمیم گیری شود.
4. نیازهای کیفی:
خزانه دار باید ظرف مدت 3 روز پس از دریافت تقاضا ازسوی رئیس مبنی بر بررسی و تعیین بودجه باید نتیجه را اعلام نماید. (12)
قیمت: 4,000 تومان
مقدمه
مهندسی ارزش (با مفهومی نزدیک به مدیریت ارزش و تجزیه و تحلیل ارزش) رویکردی گروهی، سیستماتیک، کارکردگرا و دارای کاربردی حرفه ای است که برای ارزیابی و بهبود ارزش در یک محصول، طراحی یک وسیله، طراحی سیستم، اجرای پروژه های صنعتی و عمرانی و دیگر خدمات به کار گرفته می شود.
مهندسی ارزش متدولوژی قدرتمندی است برای حل مسائل، کاهش هزینه ها و به طور همزمان، بهبود عملکرد و کیفیت. با شناسایی و ارتقای شاخصهای ارزش، مهندسی ارزش، رضایت مشتری را افزایش می دهد و به ارزش سرمایه گذاری می افزاید. این متدولوژی را که از راهبردهای موفق بلندمدت و تجاری است، می توان در تمام بخشهای تجاری یا اقتصادی، نظیر صنایع، دولت، ساخت و ساز و خدمات به کار گرفت.
مهندسی و مدیریت ارزش که از سال 1947 توسط ' لاری مایلز' در ایالت متحده آغاز به گسترش کرد، امروزه در کشورهای پیشرفته صنعتی جهان کاربردی وسیع و دستاوردهایی بی نظیر داشته است. بررسی اسناد و مدارک موجود و مرور اطلاعات موجود انجمن مهندسان ارزش آمریکا (SAVE: Society Of American Value Engineering) گواه آن است که انجام مهندسی ارزش روی پروژه ها، تا چندین صد میلیون دلار صرفه جویی دربرداشته است. در سطح ملی نیز، با مراجعه به پروژه های تعریف شده ای که مهندسی ارزش در آنها مدنظر بوده است، می توان تغییرات و بهبود همزمان عملکرد و کیفیت و کاهش هزینه را شاهد بود.
از این رو امروزه با پی بردن دولتمردان و دست اندرکاران پروژه های صنعتی و عمرانی، قوانین و مقرراتی مبنی بر ضرورت و همه گیرشدن به کارگیری مهندسی ارزش در پروژه ها وضع شده است.
تجارت جهانی شرکتها را به طور فزاینده ای به سمت بازار رقابتی کشانده است. از همین روست که استفاده از روش تحلیل ارزش و مهندسی ارزش ضرورت بیشتری پیدا کرده است. در طی سالهای اخیر، روش تحلیل ارزش قابلیت و امتیازهای خود را به اثبات رسانده است. این روش یک ابزار قوی است که کاربرد آن نتایج مثبتی را به همراه دارد. روشی که دیدگاه های تثبیت شده و فعلی را به چالش می طلبد و غالباً به عنوان یک روش نقاد از عملکردهای معمول مدیریتی شناخته می شود.
به طور کلی مهندسی ارزش یک تلاش منسجم در جهت تحلیل کارکرد سیستمها، تجهیزات، تأسیسات، نگهداری و تعمیرات، تعویض تسهیلات و مراحل اجرایی تدارکات به منظور دست یابی به کارکردهای پیش بینی شده با کمترین هزینه کلی می باشد.
تمامی مدیران خواهان سازمانی پویا و انعطاف پذیر هستند تا بتوانند در نوآوری چنان پیشرفته باشند که کالا یا خدماتشان همواره بهترین کیفیت و تازگی را داشته باشد. شرکتهای امروزی توسط سه نیروی مشتریان، رقبا و دگرگونی ها به مسیری غیرقابل پیش بینی هدایت می شوند. امروزه مشتریانی هستند که خواسته های خود را به شرکتها تحمیل می کنند و همواره به دنبال کیفیت بالاتر هستند و لذا در جریان رقابت، شرکتی که کیفیت بالاتر و خدمات بیشتری را در ازای هزینه کمتر ارائه کند، می تواند رقیبان خود را از صحنه خارج نماید. سومین نیروی کارساز، دگرگونی هایی است که بر شرکت ها اعمال می شود.