عنوان کامل: بررسی رابطه بین روش شاگرد محور و رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان
تعداد صفحات: 165
دسته: روش تحقیق، علوم تربیتی، روانشناسی
مقدمه
نظامهای آموزشی و فعالیتهای حاکم بر آن، با توجه به پیشرفت جوامع، همواره دستخوش تغییر وتحول است و تحول آموزشی، خود معلول تحول اجتماعی وتحول علوم و تکنولوژی است زیرا در یک جامعه ساده، نیازها ساده و روش ارضای نیازها نیز ساده است. در چنین جوامعی دایره آموختنیها گاهی آنچنان محدودند که هر کسی می تواند ادعا کند و بگوید:«هر آنچه آموختنی است فرا گرفتم.» ولی در جوامع پیچیده و پیشرفته، سرعت تحول نظامهای آموزشی آنچنان سریع است که هر چند سال یکبار، در ساختار نظام آموزشی دگرگونی کلی ایجاد می شود، و این تحول به حدی است که گاهی کسانی سخن از جامعه بی مدرسه به میان می آورند. بهترین دلیل در دنیای امروز، با توجه به پیشرفت سریع علوم وتکنولوژی، نه می توان به تمام دانش موجود دست یافت، و نه می توان هر متخصصی را با هر خصوصیتی به کار تدریس و معلمی وا داشت.