دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

پرسشنامه هویت سازمانی (چنی 1983؛ روبین 2004)

  • این پرسشنامه دربردارنده‌ی 25 پرسش بوده که از هر پرسش دارای 7 گزینه «از 1 تا 7 » است.
1= شدیداً موافق؛ 2= موافق؛ 3= تاحدی موافق؛ 4= بی‌طرف؛ 5= تاحدی مخالف؛ 6= مخالف؛ 7= شدیداً مخالف
  • برای بازتاب دادن حس عضویت، وفاداری و همسانی (یا اشتراک هدف) (مؤلفه‌های هویت سازمانی) طراحی شده است.
  • «حس عضویت در سازمان» در پرسش‌هایی مانند «من معمولاً شغل خودم را اینگونه به دیگران شرح می‌دهم: من برای فلان شرکت کار می‌کنم یا من متعلق به فلان شرکت هستم» بازتاب می‌شود.
  • وفاداری در پرسش‌هایی مانند «من حتی اگر به حقوقش احتیاج نداشته باشم، به کارم در این شرکت ادامه می‌دهم» بازتاب می‌شود.
  • دو پرسش که نشاندهنده‌ی همسانی و اشتراکات کارکنان هستند: «عموماً افرادی که برای این شرکت کار می‌کنند برای رسیدن به هدف یکسانی فعالیت می‌کنند» و «من با سایر کارکنان این شرکت اشتراکات زیادی دارم».

 

دستورالعمل: پس از خواندن دقیق هر کدام از موارد زیر، بهترین پاسخ را که نشان‌دهنده‌ی عقیده و احساس شما در رابطه با آن مورد است، انتخاب کنید.

 

منابع این پرسشنامه

1. Cheney G. 1983. On the various and changing meanings of organizational membership: Field study of organizational identification. Communication Monographs 50:342–362.
2. Rubin R, Palmgreen P, Sypher H. 2004. Communication research measures: A sourcebook. LEA: Mahwah, New Jersey.


 

 



اطلاعات بیشتر و لینک دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.