دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

تحلیل نحوی کلامی دست نوشته های داستانی کودکان و نوجوانان

عنوان کامل: تحلیل نحوی کلامی دست نوشته های داستانی کودکان و نوجوانان

تعداد صفحات: 76

دسته: ادبیات، علوم تربیتی



مقدمه

  فصل حاضر شامل سه بخش است: بخش نخست، شامل معرفی مفاهیم بنیادی ادبیات، ادبیات کودک، کودک و نوجوان، نحو وکلام و تحلیل کلام می باشد. بخش دوم، تاریخچه مختصری از مطالعات غربیان درباره ادبیات کودک به دست می دهد. بخش سوم هم شامل پیشینه ادبیات کودک در ایران است.

2-2 مفاهیم بنیادی

2-2-1 ادبیات

  گرچه از دیرباز، تعاریف زیادی از ادبیات ارائه شده است ولی هیچ گاه هیچ کدام از تعاریف جامع و مانع نبوده است و تا وقتی که عواطف و احساسات بشری به شکلی دقیق و کامل تعریف نشود، تعاریف گوناگون ادبیات نیز همچنان لنگ لنگان به پیش خواهد رفت.

  بنفشه حجازی (17:1374) می گوید که ادبیات دانش های متعلق به علوم ادبی وآثار ادبی است.

  هاک [1] (5:1997) می گوید:ماادبیات را به عنوان شکل تخیلی زندگی و اندیشه در فرمها وساختارهای زبانی می شناسیم.

  در فرهنگ وبستر [2] (صفحه1056) آمده که”مجموعه آثار نوشتاری مربوط به یک زبان یا یک کشور یاگروه سنی ادبیات تلقی می شود”

  لیلی ایمن (1352) می گوید:”مجموعه تظاهرات هنری هر قوم که در قالب کلام ریخته شده است، ادبیات آن قوم به شمار می رود” 



ادامه دارد (Full-text)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.