عنوان انگلیسی مقاله: Transformational
leadership and market orientation: Implications for the implementation
of competitive strategies and business unit performance
عنوان فارسی مقاله: رهبری تحول آفرین و بازارگرایی: مفهوم هایی برای تکمیل استراتژیهای رقابتی و عملکرد واحدهای کسب وکار
دسته: اقتصاد - بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
براساس
دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، بویژه دیدگاه مبتنی بر شایستگی و داشتن
صلاحیت در ایجاد استراتژی، مولفین یک مدل کامل از منابع، مزیتهای رقابتی و
زنجیره عملکرد شرکت را توسعه داده و مورد بررسی قرار داده اند. اصل موضوع
مدل رهبری تحول آفرین و بازارگرایی برای مدیریت به ترتیب مبتنی بر شایستگی
مدیریتی و شایستگی تحول آفرینی می باشند. این شایستگی ها باید به بازار
هدایت شوند و از طریق استراتژی های رقابتی مانند استراتژی های تمایز در
نوآوری، تمایز در فعالیتهای بازاریابی و رهبری هزینه به مزیت های رقابتی
تبدیل شوند. در حقیقت این مزیتهای رقابتی به ایجاد ماتریس عملکردی متفاوت
شرکتها به صورت کارایی و اثربخشی کمک می کنند. مولفین بعضی از مفهوم های
استراتژی رقابتی را با استفاده از یک دیدگاه مبتنی بر منابع (شایستگی و
صلاحیت) همراه با مفهوم های مدیریتی مورد بحث قرار می دهند.