دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 39 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 13844 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 297 |
این فایل 297 صفحه ای به تشریح کامل مسائل مقاومت مصالح پوپوف می پردازد.
این محصول برای دانشجویان مکانیک و عمران در درس مقاومت مصالح بسیار مفید می باشد.در کنار کتب مقاومت مصالح مریام و بیر جانسون پوپوف هم کتاب بسیار جالبی می باشد.
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 36 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2490 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
انسان از سالیان دراز به دنبال روشهایی بود که بتواند اجسام سنگین را به راحتی جابجا نماید برای نیل به این مقصود از روشهای مختلفی سود می جست یکی از این روشها که مصری ها از آن برای حرکت دادن سنگهای عظیم الجثه استفاده می کردند قرار دادن تنه ای درخت گرد زیر سنگ و کشیدن آن بود کم کم همین ایده باعث پیداش چرخ و سرانجام بلبرینگ شد.
طرح اولیه ساخت بلبرینگ توسط آهنگر ولزی به نام PHILIP VANGHAN در سال ۱۷۹۴ برای استفاده در تکیه گاه محور کالسکه ثبت شده است.
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 42 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 4840 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
واژه ی متداول CNC از کلمات computer numerical control به معنای کنترل عددی کامپیوتری گرفته شده و معرف سیستم های کنترل پیشرفته ای است که هدایت انواع مختلف ماشین های ابزار"ربات ها" و خطوط انتقال را در کارخانه ها بر عهده دارند.
دسته بندی | کامپیوتر |
بازدید ها | 37 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 641 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستمهای ترمزبا قابلیت بالا و قابل اطمینان میباشند که درعین حال ایمنی فراوان از قابلیت های ترمز بخصوص درسرعت های بالا فراهم می آورند.
نکته های که بسیار حائز اهمیت میباشد این است که در شرایط سخت رانندگی در جاده ها و یا در هنگام بروز ترمزهای ناگهانی و شدید بهترین سیستمهای ترمزی نیز قادر به جلوگیری از واکنش حرکتی راننده یا سرنشینان و یا اعمال نیروی فراوان بر روی پدال ترمز دراین شرایط نمی باشند.
این عوامل باعث می شود که چرخها قفل شوند که به عقیده کارشناسان این رشته در حدود 10 درصد سوانح جادهای و تصادفات در این شرایط به علت قفل شدن چرخها در حین ترمزهای شدید و عدم کنترل خودرو در شرایط لغزش بر روی سطح جاده بوجود می آید.
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 41 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1170 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
موتورهای بنزینی گرچه تا حدزیادی بهبود یافته و اصلاح شدهاند اما هنوز بازده بالایی برای تبدیل انرژی شیمیایی به توان مکانیکی ندارند.
بیشترین میزان انرژی موجود در بنزین شاید 70درصد به گرما تبدیل میشود و مهمترین وظیفه سیستم خنککاری خودرو، مراقبت و استفاده صحیح از گرمای ایجاد شده است