دسته: مدیریت
حجم فایل: 25 کیلوبایت
تعداد صفحه: 15
مقدمه
پیشرفتهای عظیم و شگفتآوری در علم و تکنولوژی، سازمانها را سخت متحول کرده است و این تغییر با سرعت فزایندهای ادامه خواهد داشت. در چنین شرایطی به سازمانهایی نیاز خواهیم داشت که در آنها تحولاتی آگاهانه و نوآوریهای مفید صورت گیرد. قبول تحول در دنیای کنونی یکی از بزرگترین عوامل دوام و بقای سازمانهاست. شدت و عمق این تغییرات به اندازهای است که نیاز به روشهای جدید و تکامل یافتهای برای مقابله، هماهنگی و تطبیق با آن را ایجاب مینماید. سازمانی که پاسخگوی نیاز در مقابل این تغییر و تحولات است به سازمان یادگیرنده معروف است (معصومعلی، 1379: 44) ریجینالد ریوانز (1983) اشاره میکند: 'یاد گیری در درون سازمان باید مساوی یا بیشتر از تغییرخارج از سازمان باشد در غیر این صورت سازمان می میرد' (مارکوارت، 1385: 2). از این جهت آنانکه زندگی سازمان و پویایی آنها و در نهایت حیات جامعه را خواستارند بایستی ضرورت تبدیل شدن به سازمانی یادگیرنده را درک نموده و در این مسیر گام بردارند. این مقاله بر آن است تا با بررسی نظرات برخی از محققین در مورد مفاهیم این نوع از سازمان و نیز تعدادی از عوامل موثر در آن به درک بهتری از سازمان یادگیرنده و مکانیزمهای ایجاد و توسعه آن و نیز ویژگی های خاص این گونه سازمانی دست یابد.
قیمت: 2,900 تومان