دسته: فقه و حقوق اسلامی
حجم فایل: 1043 کیلوبایت
تعداد صفحه: 90
چکیده:
معلّمان، اساسیترین نقش را در جریان یادگیری و نهایتا پرورش دانشآموزان بر عهده دارند و اهمیت و برجستگی این نقش حساس، حداقل بر مدیران و برنامهریزان نظام آموزش و پرورش، پوشیده نیست. آنچه در شرایط فعلی نیاز به بررسی، مطالعه و تجزیه و تحلیل دقیق و عمیق دارد، دشواریهایی است که نظام آموزش و پرورش کشور در احراز موقعیت والای معلّم و ایجاد شرایط لازم برای جذب، تربیت و ایفای نقش حساس و پیچیده آن در جریان پرورش و هدایت رشد و تعالی دانشآموزان با آنروبهروست. پیچیدگی وظایف و مسؤولیتهای سنگین این منزلت مهم در نظام آموزش و پرورش، به علاوه نقش همهجانبهای که بر اثربخشی کل سازمان و مدیریت آموزشی کشور دارد، توجه و اهمیت فوق العادهای را به پژوهشهایی که بتواند به بررسی همهجانبه دشواریها و بهرهگیری از تجربههای آموزشی سایر ملل بپردازد و راهحلهای مؤثر و عملی پیشنهاد کند بخشیده است. در این کار تحقیقی بر آن هستیم که در حدود مسئولیت کیفری جزایی آموزگار در قبال دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهیم در این راستا در ابتدا و در ابتدا به تعاریف مسئولیت کیفری و حدود مسئولیت کیفری می پردازیم و در فصول بعد به مسئولیت کیفری آموزگاران در قبال دانش آموزان اشاره می کنیم.
چکیده1
کلید واژه1
مقدمه2
بیان مسئله3
اهمیت و ضرورت تحقیق4
طرح سؤالات4
فرضات تحقیق4
پیشینه تحقیق5
روش جمع آوری اطلاعات6
فصل اول:
کلیات
مبحث اول: تعاریف لغوی و اصطلاحی8
گفتار اول: مفهوم لغوی مسئولیت8
گفتار دوم: مفهوم اصطلاحی10
بند اول: مفهوم کلی مسئولیت10
بند دوم: عوامل مسئولیت 10
بند سوم: مسئولیت در قرآن کریم11
بند چهارم: اثر وضعی اعمال و رفتار آدمی11
بند پنجم: شخصی بودن مسئولیت12
بند ششم: مسئولیت اخلاقی13
بند هفتم: مسئولیت اجتماعی14
گفتار سوم: جنبه های فردی و اجتماعی مسئولیت در فقه14
بند اول: جنبه های فردی مسئولیت14
بند دوم: جنبه های اجتماعی مسئولیت در فقه16
مبحث دوم: تاریخچه مسئولیت کیفری20
گفتار اول: سابقه تاریخی مسئولیت20
بند اول: مسئولیت در قدیم الایام23
بند دوم: در ایران باستان31
بند سوم: در روم باستان32
بند چهارم: مسئولیت کیفری در دوران معاصر34
گفتار دوم: حدود و قلمرو مسئولیت کیفری 37
بند اول: اهلیت و انواع آن در حقوق جزا37
بند دوم: مقایسه اهلیّت جزایی با اهلیّت جنایی41
بند سوم: اهلیّت جزایی و مسئولیت کیفری42
بند چهارم: تقصیر و مسئولیت کیفری43
فصل دوم:
حدود مسئولیت جزایی آموزگار در قبال دانش آموزان
مبحث اول: مسئولیت معلم و نقش آن در کاهش جرائم48
گفتار اول: عوامل مؤثر آموزشی در کاهش جرم48
گفتار دوم: نقش و مسئولیت محیط آموزشی در کاهش ناهنجاریها وجرایم دانشآموزان50
گفتار سوم: حدود مسئولیت معلم و محیط آموزشی در مورد جرائم اعتیاد57
گفتار چهارم: وظایف ومسئولیت های معلّم در برابر دانش آموز67
مبحث دوم: حدود مسئولیت های جزایی معلم تربیت بدنی در قبال حوادث 72
گفتار اول: دامنه شمول قانون بر افراد حادثه دیده 72
گفتار دوم: مطابق ماده 59 قانون مجازات اسلامی اعمال زیر جرم محسوب نمی شود 72
بند اول: دانش آموز ورزشکار حادثه دیده 74
بند دوم: داوران، مربیان و سایر کارکنان حاضر در محل75
بند سوم: حدود مسئولیت مربیان ورزشی بعد از وقوع حادثه ورزشی75
مبحث سوم: تأثیر اشتباه در مسئولیت جزایی76
گفتار اول: مفاهیم جهل77
گفتار دوم: مقایسۀ مفهوم جهل و اشتباه و موارد مشابه آن 79
گفتار سوم: جایگاه اشتباه در حقوق جزا86
نتیجه گیری87
منابع ومراجع90
قیمت: 8,000 تومان
مقدمه:
حجاب، شانی از شئون انسان است وپدیده ای است که تقریبا"به اندازه طول تاریخ بشر سابقه وبقدر پهنه جغرافیای امروزی، گسترش وتنوع دارد.
این پدیده با خصوصیات فردی واجتماعی انسان در ارتباط است و لذا میتوان آنرا از دیدگاههای مختلفی از قبیل فرهنگی، اخلاقی، جامعه شناسی، مذهب و قانون مورد مطالعه قرار داد.
سلامت انسان و توسعه اجتماعی رابطه ای جدائی ناپذیر دارند وسلامت انسان نعمتی است که از مجموعه عوامل زیستی، روانی و اجتماعی و حیات معنوی او تاثیر می گیرد.
خلاصه
هدف بین المللی استانداردسازی بین المللی ایجاد چارچوب اصولی برای استفاده توسط مدیران به منظور ارزیابی، مدیریت و نظارت استفاده از فناوری اطلاعات (IT) در سازمان هایشان می باشد.
بیشتر سازمان ها از فناوری اطلاعات به عنوان ابزار کسب و کار بنیادین استفاده کرده و شرکت های کمی وجود دارد که بتوانند به صورت کارآندی بدون آن فعالیت کنند. فناوری اطلاعات همچنین به عنوان فاکتور مهمی در طرح های کسب و کار آینده بسیاری از سازمان ها می باشد.
هزینه های مربوط به فناوری اطلاعات بخش قابل توجهی از هزینه های سازمانی منابع انسانی و مالی را به خود اختصاص می دهد. به هر حال بازده این سرمایه گذاری ها به طور کامل مشخص نبوده و تاثیر معکوس آن بر روی سازمان هامی تواند قابل توجه می باشد.
دلایل اصلی مربوط به آین بازدهی منفی، تاکید بر روی جنبه های مالی، فنی و زمانبندی فعالیت های IT نسبت به تاکید بر روی کل شرایط کسب و کار در مورداستفاده از فناوری اطلاعات می باشد.
این استاندارد در ارتباط با تعریف حاکمیت شرکتی می باشد که بر مبنای گزارش کمیته در مورد جنبه مالی حاکمیت شرکتی در سال1992 می باشد. گزارش کادبری همچنین تایید پایه ای را در مورد حاکمیت شرکتی در اصول حاکمیت شرکتی OECD در سال 1999 (که در سال 2004 بازبینی شد) ایجاد می کند. کاربران این استانداردها تشویق می گردند تا خودشان را با گزارش کادبری و اصول OECD از حاکمیت شرکتی آشنا کنند.
چکیده
هدف بین المللی استانداردسازی بین المللی ایجاد چارچوب اصولی برای استفاده توسط مدیران به منظور ارزیابی، مدیریتو نظارت استفاده از فناوری اطلاعات (IT) در سازمان هایشان می باشد. بیشتر سازمان ها از فناوری اطلاعات به عنوان ابزار کسب و کار بنیادین استفاده کرده و شرکت های کمی وجود دارد که بتوانند به صورت کارآندی بدون آن فعالیت کنند. فناوری اطلاعات همچنین به عنوان فاکتور مهمی در طرح های کسب و کار آینده بسیاری از سازمان ها می باشد. هزینه های مربوط به فناوری اطلاعات بخش قابل توجهی از هزینه های سازمانی منابع انسانی و مالی را به خود اختصاص می دهد. به هر حال بازده این سرمایه گذاری ها به طور کامل مشخص نبوده و تاثیر معکوس آن بر روی سازمان هامی تواند قابل توجه می باشد. دلایل اصلی مربوط به آین بازدهی منفی، تاکید بر روی جنبه های مالی، فنی و زمانبندی فعالیت های IT نسبت به تاکید بر روی کل شرایط کسب و کار در مورداستفاده از فناوری اطلاعات می باشد. این استاندارد در ارتباط با تعریف حاکمیت شرکتی می باشد که بر مبنای گزارش کمیته در مورد جنبه مالی حاکمیت شرکتی در سال 1992 می باشد. گزارش کادبری همچنین تایید پایه ای را در مورد حاکمیت شرکتی در اصول حاکمیت شرکتی OECD در سال 1999 (که در سال 2004 بازبینی شد) ایجاد می کند. کاربران این استانداردها تشویق می گردند تا خودشان را با گزارش کادبری و اصول OECD از حاکمیت شرکتی آشنا کنند.
خلاصه
حافظه اصلی یا RAM نوعی ذخیره یا مخزن در کامپیوتر است که ظرفیت ورود هر دستور وفرمانی را دارد. این ویژگی در مقابل دستگاه های حافظه دائمی مانند نوار مغناطیسی، دیسکها و درام قرار دارد که حرکت مکانیکی دستگاه اطلاعاتی را با دستوراتی ثابت وارد کامپیوتر می کند معمولاً RAM می تواند هم خواندنی وهم نوشتنی باشد در برابر ROM که فقط خواندنی است.
مرور
کامپیوتر ها از RAM برای نگهداری کد برنامه واطلاعات در طول اجرای یک فرمان استفاده می کنند در کامپیوتر های الکترونیکی ابتدایی، RAM از لامپهای خلأ وبعد از کابل های مغناطیسی ساخته شد. اصلاح 'کابل یا هسته، هنوز توسط بعضی ازبرنامه نوسان برای توصیف RAM در قلب یا مرکز کامپیوتر بکار می رود.
بعضی از انواع RAM فرار هستند به این معنی که بر خلاف بعضی دیگر از اشکال مخزن کامپیتر مانند مخزن دیسک ونوار، آنها اطلاعاتشان را وقتی کامپیوتر خاموش می شود از دست می دهند در طول تاریخ محاسبه، برای RAM از یک تکنولوژی استفاده می شده است ومعمولا برای ذخیره سازی حجم و ایجاد حافظه بالا از تکنولوژی های منطقی ارزانتر وسنگین تر استفاده می شد.
بعضی از کامپیوترهای قدیمی از رشته سیم های جیوه استفاده می کردند که یک سری پالس های صوتی به یک لوله پر شده از جیوه می فرستادند. وقتی پالس به آخر لوله رسید، مدارات نشان می دهد که پالس سیستم باینری 0 و1 را به نمایش می گذارد واسیلاتور (ارتعاش سنج) در سیم ضربان را تکرار می کند. کامپیوترهای اولیه دیگر RAM را در درامهای مغناطیسی سرعت بالا ذخیره می کرد.
در طرح های بعدی از ردیفهایی از الکترومغناطیسی های کوچک فریت استفاده شد که با عنوان حافظه هسته ای شناخته شده است.