دسته: مدیریت
حجم فایل: 638 کیلوبایت
تعداد صفحه: 22
کاربرد هزینهیابی فعالیتمحور در زنجیرهی تامین
مانوئل شولز، استفان سیورینگ، کریستین ایورینگ
1. مقدمه
در میانهی جریانات اندک تولیدی در اوائل دهه 90، برنامههای بهینهسازی به اجرا درآمد که عموما بر فرآیندهای مختص میان شرکتی تمرکز داشت (Jones et al.، 1997). در کنار تمرکز بر رقابتهای مرکزی، یکی از دلایل اصلی این رویکرد کاستن از مشارکت شرکتها در تولید، با برونسپاری امور تا مرز 70 درصد بود (McCarthy and Anagnostou، 2004). چنین افزایشی در برونسپاری عملکردها، فشار تقاضای زیادی را بر فعالیتهای مشارکتی در زنجیرهی تامین وارد ساخت. از این رو ضروری است مواد و جریان اطلاعات درونشرکتی را برای برآورده کردن تقاضای بازار (به طور مثال واکنش انعطافپذیر، در حوزهی عملکردهای تولید، نوسانات تقاضا یا ارائه خدمات جدید) همسو نمود. بنابر این میتوان مشارکت را به عنوان روشی برای اطمینان یافتن از ترکیب بهرهور و موثر رقابتهای متعدد مختص به شرکتها در نسبت با اهداف گوناگون (در حوزهی اطلاعات، اقدامات، تصمیمات و اهداف) تعریف نمود (Simatupang et al.، 2002). در راستای این تعریف، مباحث مرتبط با زنجیرهی تامین پای به عرصه نهادند (Van der Vaart and van Donk، 2008).
هزینههای مجموع پایین در موارد متعدد به عنوان هدف عملیاتی عمومی برای مدیریت زنجیرهی تامین در نظر گرفته میشود که در آن ابزارهای مدیریت هزینه به عنوان امور اصلی مدنظر قرار دارند (Mouritsen et al.، 2001; Israelsen and Jørgensen، 2011). از این ابزارها به عنوان معیاری بیطرفانه برای ارزیابی سودآوری استراتژیک یا اقدام عملیاتی استفاده میشود. چنین اطلاعاتی اغلب در سطح میانسازمانی در دسترس بوده و توسط ابزارهای محاسبهی هزینههای میانشرکتی قابل ایجاد هستند (Askarany and Yazdifar، 2011). مشارکت زنجیرهی تامین در پی ابزار محاسباتی درونشرکتی برای اطمینان از مشارکت کارآمد و موثر در زنجیرهی ارزش است (LaLonde and Pohlen، 1996). این امر به استراتژی کاملا نوینی در زنجیرهی تامین در کنار بهینهسازی فرآیندهای خاص میانجامد (Seuring، 2009). مدیران باید قادر باشند به نحو موثر نتایج هزینهای هر زنجیرهی تامین یا فرآیند پیکربندی دوباره را ارزیابی کنند، لذا شرکتها به ابزارهای حسابداری قیمتتمامشده درونشرکتی نیاز دارند (Seuring، 2002a; Cooper and Slagmulder، 2004). این ابزارها باید شرکتها را به ارزیابی هزینهها بر مبنای مجموعهی از پیش معینِ استاندارهای اصلی حسابداری قیمتتمامشده قادر سازند تا عینی و عقلانی بودن تصمیمات تضمین شود (LaLonde and Pohlen، 1996). تنها یک ارزیابی جزئی و دقیق در همهی سطوح زنجیرهی تامین میتواند توزیع هزینهها و منافع را میان اجزای زنجیره، برای پیکربندی بهینهی شبکهی زنجیرهی تامین ممکن سازد.
قیمت: 16,000 تومان
دسته: مدیریت
حجم فایل: 1820 کیلوبایت
تعداد صفحه: 24
کاربرد روششناسی کمکی در تصمیم چندمعیاری برای اجرای اصول توسعهی پایدار در سازمان
میریام مراد، نیکولاس دچی، لیزا سیر، میشل گرابیش، فردیریک مارسل
1. مقدمه
توسعهی پایدار (SD) در سازمان از طریق مسولیت مشترک اجتماعی (CSR) قابل دستیابی است. در فرانسه CSR توسط RSO (Responsabilité Sociétale des Organisations) معرفی شده و هدف آن یافتن نوعی توازن میان مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیطی است. با نظر به این مباحث، مدیریت سازمان در نسبت با افزایش (1) مقررات اجرایی (2) سایر اقدامکنندگانی که از تصمیمات سازمان تاثیر پذیرفته و باید مورد مشورت قرار گیرند و (3) شاخصها و پارامترهایی که باید پیگیری شوند بسیار پیچیدهتر شده است.
چنانچه در نظریات کلاسیک اقتصادی و مدیریتی اشاره شده است، شرکتها نیاز دارند برای ادامهی حیات خود منفعت تولید کنند. با این حال مدیران باید در برابر محیط متغیر موضعی پایدار و با ثبات اتخاذ کنند. این نگاه جدید توسط اصول SD پیگیری میشود که در چارچوب آن نحوهی مواجهه با سود، هزینهها و ریسکها تغییر میکند. در حقیقت منفعت نه تنها کمیت مالی است (یورو) بلکه منافع اجتماعی و محیطی را نیز در بر میگیرد (مانند تنوع بیشتر سازمان و یا آلودگی کمتر). اصول SD به سبب نیاز دائمی به ایجاد توازن میان دغدغههای اقتصادی، محیطی و اجتماعی، به مشوقهای سیاسی جدی نیاز دارند (نگاه کنید به شکل 1) که بدون اجرای الگوی مدیریت مشارکتی قابل دستیابی نیست.
برای حرکت از دیدگاهی اخلاقی به اجرای یک اقدام، اصول SD به روشها و ابزارهایی برای عملیاتی شدن نیاز دارند. روششناسی کمکی برای تصمیم چندمعیاری میتواند به فعالان در مواجهه با استثنائات و ادراکات متفاوت اقدامکنندگان در فرآیند تحقق اهداف گوناگون (اقتصادی، اجتماعی و محیطی) یاری رساند. نوشتار حاضر بر نقش روششناسی کمکی در تصمیمسازی چندمعیاری تمرکز نموده و بر اساس آن مسائل SD را در سازمان و ساختاردهی به تقاضاهای اقدامکنندگان متفاوت درون و بیرون سازمان تحلیل خواهد نمود. همچنین در خصوص ابزارهایی که در زمینههای متفاوت قابل دستیابی هستند بحث خواهد شد. تمامی این مسائل با بحث در خصوص کاربرد روششناسی کمکی تصمیم چندمعیاری برای اجرای اصول SD در یک سازمان عمومی صورت میپذیرد که هدفش کاستن از خطرات محیطی و صنعتی است.
قیمت: 15,000 تومان
دسته: برق
حجم فایل: 810 کیلوبایت
تعداد صفحه: 11
کاربرد خازن سری توزیع برای استارت بهبودیافته موتور و کاهش (اصلاح) فلیکر
Distribution Series Capacitor Application for Improved Motor Start and Flicker Mitigation
چکیده- چنانچه بارهای موتوری بزرگی در محلهای دوردست سیستم قرار داشته باشند، موضوع فلیکر ولتاژ میتواند به یک مساله قابل توجهی برای توزیعکنندگان برق تبدیل شود. نصب یک خازن سری در فیدر شبکه را تحکیم کرده و به این بارها اجازه میدهد تا به خطوط موجود متصل شده و مانع سرمایهگذاری چشمگیر در پستهای جدید یا خطوط توزیع جدید شوند.
این مقاله یکی از کاربردهای خازن سری توزیع در آلبرتای کانادا را توصیف میکند که در آن یک فیدر طویل جبرانسازی میشود تا فلیکر حاصل از استارت موتورهای بزرگ کاهش یابد. برای اطمینان از عملکرد در محدوده پارامترهای کاری فیدر، ابزارهای شبیهسازی شبکه برای طراحی و مهندسی خازن سری به کار میرود. سیستم حفاظت اضافه ولتاژ و روشهای تشخیص و غلبه بر مسائل مربوط به رزونانس زیرسنکرون در طی استارت موتورهای بزرگ نیز در این مقاله توصیف و تشریح میشود.
این مقاله اینگونه نتیجهگیری میکند که استفاده از خازنهای سری توزیع یکی از روشهای موثر و ارزان برای بهرهبرداران شبکه است تا بارهای موتوری بزرگ را انتهای خطوط بلند توزیع متصل کنند.
مقدمه
تعادل توان راکتیو در یک شبکه الکتریکی توسط خود سیستم قدرت تنظیم میشود، خطوط توان و موتورهای الکتریکی مصرفکنندههای اصلی توان راکتیو بوده و خازنها و ماشینهای سنکرون نیز تامین کننده این توان هستند.
تنها توان اکتیو حاصل از جریان اکتیو است که در نقطه مصرف مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. توان راکتیو به عنوان توان مفید تلقی نمیشود اما برای استخراج و استفاده از توان اکتیو، حضور توان راکتیو ضروری است.
توان راکتیو را میتوان با معرفی خازنهای سری بصورت محلی تولید کرد تا با کاهش طول الکتریکی خط، انتقال توان اکتیو بهبود یابد.
قیمت: 14,000 تومان
چکیده:
بسیاری از افراد هوش یا توانایی بالا را کلید موفقیت می دانند. اما سه دهه تحقیق نشان میدهد که تاکید بیش از حد بر روی هوش و استعداد و این تصور که چنین خصایصی ذاتی و تغییر ناپذیرند افراد را در معرض شکست، ترس یا چالشهای عدم تمایل به یادگیری قرارداده است. آموختن به کودکان درباره"داشتن یک ذهن روبه رشد" که تمرکز بر روی تلاش را به جای تکیه بر استعداد و هوش تشویق میکند، موفقیتهای بیشتر و بالتری در مدرسه و زندگی را بدست داده است. خانواده ها و معلمین میتوانند از طریق تشویق تلاش ها یا پافشاری های کودکان (به جای تشویق هوش آنها) این ذهن رو برشد را در کودکان ایجاد کنند. این کار را میتوان با گفتن قصه هایی درباره موفقیت که بر کار سخت و عشق یادگیری تاکید دارد انجام داد. همچنین با یاددادن درباره مغز بعنوان ماشین یادگیری. یک دانش آموز باهوش، جاناتان در دوران مدرسه پیشتاز بود، او براحتی مدارج ترقی را می پیمود. عقب ماندنها و ناتوانی های هم کلاسی هایش برای او تبدیل به یک معما شده بود تا اینکه یکی از دوستانش به گفت که صاحب یک موهبت و استعداد فوق العاده است. در سال هفتم جاناتان ناگهان علاقه اش به مدرسه را ازدست داد، از انجام تکالیف و مطالعه برای امتخانات سرباز زد. در نتیجه نمراتش شروع به افت کردند. خانواده او تلاش میکردند با تشویق هوش و استعداد او به او روحیه ببخشند. اما تلاش آنها برای انگیزه دادن به جاناتان بی ثمر بود. تکلالیف مدرسه برای بچه آنها کسل کننده و بی نتیجه بود.
۱- لاتین ۳ صفحه
۲ ترجمه ۵ صفجه
مقدمه
فناوری اطلاعات و الکترونیک واژه ای است که در سال ۱۹۹۸ در لایحه اصلاحی نمایندگان به بخش ۵۰۸ از قانون نوسازی یکار گرفته شد. بخش ۵۰۸ ملزم میکند که فناوری اطلاعات و الکترونیک که توسعه یافته، بدست آمده، وجود دارد یا بوسیله دولت فدرال مورد استفاده قرار گرفته است بایست قابل دسترسی باشد.
فناوری اطلاعات و الکترونیک شامل سخت افزار و نرم افزار رایانه، سیستمهای عامل، اطلاعات مبتنی بر وب و کاربردهای آن، تلفنها و سایر محصولات ارتباطی، تجهیزات ویدئویی و محصولات مولتی مدیا، کیوسکهای اطلاعاتی، و محصولات اداری همانند ماشینهای فتوکپی و نمابرمی باشد.