دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

جزوه کامل تایپ شده استاد اثنی عشری…

دسته: شبکه های کامپیوتری

حجم فایل: 13775 کیلوبایت

تعداد صفحه: 200

فهرست مطالب

  • شبکه های تلفنی آنالگ
  • شبکه های ارتباط اطلاعات
  • محیط پردازش توزیع شده
  • اینترنت
  • پروتکل ها و استانداردها
  • سیستم ها، سرویس ها و شبکه های باند پهن
  • مدیریت فناوری و اطلاعات
  • سیستم مدیریت شبکه
  • مدیریت وضعیت جاری و آینده شبکه

مدیریت خطا 3

معماری رایج برای مدیریت خطا 3

خصیصه های رایج رویدادها 4

میزان اهمیت های معمول رویداد 5

میزان اهمیت های معمول رویداد (severity of evenets) در استانداردهای ITU-T/X. 733 و IETF syslog. 6

انواع معمول root cause: 7

مشکل تشخیص خطا 7

الگوریتم های تشخیص خطا 8

§متدهای تحلیل توپولوژی 8

§متد مبتنی بر قانون (rule-based) و یا سیستم خبره (expert system) 9

§درخت های تصمیم 10

§گراف وابستگی (dependency graph) 11

§ Code book. 12

§استدلال مبنی بر نمونه (case-based reasoning) 13

روش های گزارش خطا 14

بعد از گزارش دهی. 14

جلوگیری از خطا 15

مدیریت پیکربندی (configuration management) 17

فعالیت های اصلی. 17

تکنیک های تنظیم پیکربندی.. 17

پایگاه داده مدیریت تنظیمات (configuration management DB) 18

مدیریت pathها 19

معماری NMPv3: 1

1- موتور SNMP. 2

2- کاربردها 2

واسط انتزاعی خدمات.. 3

Notification Originator. 6

Notification Receiver. 7

Proxy Forwarder. 7

  • Structure of Management Information (SMI)
  • Management Information Base (MIB)
  • · ساختارMIBونحوهآدرسدهیدرMIB
  • MIB View and Access of an Object
  • Managed Object

فصل پنجم ((Communication and Functional ModelsSNMP v1. 3

فصل ششمSNMP v2. 15

و...

مدیریت خطا

کار اصلی این قسمت کنترل خطاهای درون شبکه و پردازش و گزارش آن­ها می­باشد.

در مدیریت خطاها، به صورت معمول از سه اصطلاح استفاده می­شود:

event (رویداد) : هر دستگاه (device) در شبکه، زمانی که با خطا مواجه می­شود، آن را گزارش می­کند. این گزارش 'رویداد' نامیده می­شود.

نشانه (symptom) : به رویدادهایی که یکسان سازی شده و با فرمت یکسان در دیتابیس قرار می­گیرند، 'نشانه' گفته می­شود.

علت اصلی (root cause) : به علت بروز رویدادها گفته می­شود.

ماژول مدیریت خطا، این نشانه­ها را جمع آوری می­کند (علت این که مستقیما رویدادها را جمع­آوری نمی­کند این است که رویدادها داری فرمت متفاوتی هستند و پس از یکسان­سازی فرمت در قالب نشانه در دیتابیس قرار می­گیرند و ماژول مدیریت خطاها نیز با دیتابیس در ارتباط است) و آنها را آنالیز کرده و علت اصلی را شناسایی می­کند.

نکته­ای که باید به آن توجه شود این است که الزاماً برای هر نشانه یک علت (root cause) منحصر به­فرد وجود ندارد و ممکن است چندین نشانه یک علت وقوع داشته باشند. شکل زیر را در نظر بگیرید:

اگر لینک بین دو قطعه A و B قطع شود، یک رویداد از طریق A و یک رویداد توسط B ایجاد می­شود. در این حالت دو نشانه با یک علت وقوع یکسان داریم.

معماری رایج برای مدیریت خطا

مجموعه­ای از دستگاه­های 1 تا m موجود می­باشد که ممکن است از نظر سخت­افزاری یا نرم­افزاری متفاوت باشند. این دستگاه­های رویدادهایشان را در چایگاه داده­ای ثبت می­کنند. در کنار این رویدادهای داخلی شبکه ممکن است اطلاعات و رویدادهایی از کاربران دریافت شده و از طریق پشتیبان­ها در این پایگاه داده ثبت شود.

شکل 1 – معماری رایج در مدیریت خطا

نشانه­ها از این پایگاه داده استخراج می­شود و در اختیار ماژولی به نام 'ماژول تشخیص' (diagnosis module) یا 'ماژول ارتباط' (correlation module) قرار می­گیرد. وظیفه این ماژول تشخیص علت اصلی خطا (root cause) از نشانه­ها (symptoms) می­باشد.

این علت وقوع خطا (root cause) ی یافت شده ممکن است نیازمند اعتبار سنجی (validation) باشد زیرا الزاماً در این مرحله یک علت واحد برای خطا مشخص نمی­شود پس برای تشخیص علت اصلی نیاز به اعتبارسنجی می­باشد.

در مرحله پایانی علت وقوع خطا به مدیر شبکه گزارش داده می­شود.

خصیصه­ های رایج رویدادها

در استانداردهای مختلف خصیصه­های مختلفی برای رویدادها وجود دارد ولی اکثراً در تعداد زیادی از خصیصه­ها یکسان هستند. در زیر تعدادی از آن­ها آورده شده است:

شناسه (ID) : مقدار منحصر بفردی که هر المان به رویداد اختصاص می­دهد.

برای مثال هشدار قطعی لینک E1 در سوئیچ NEAX برابر است با: 1041001 در حالی که این هشدار در سوئیچ Huawei مقدار 567 و در سوئیچ EWSD مقدار 01809 است (به این معنی که در سوئیچ EWSD اگر رویدادی با شماره 01809 را دریافت شود قطعی لینک E1 نتیجه­گیری می­شود.)

عنوان (Title) : در کنار شناسه برای هر رویداد یک عنوان قرار می­گیرد.

به عنوان مثال: 1041001<->dti_fault یا 567<->E1 link fault

منبع (Source) : دستگاهی که رویداد از آن آمده است.

تاریخ و زمان (Date and Time) : بیانگر زمانی است که رویداد اتفاق افتاده است.

اگر کل المان­های موجود در شبکه از نظر زمانی همگام باشند، زمان وقوع رویداد (که دستگاه مبدا آن را ارسال می­کند) در تمام دستگاه­ها یکسان است ولی اگر المان­ها همگام نباشند زمان وقوع رویداد در المان­های دیگر شبکه معتبر نیست و در این جا بحث fuzziness مطرح می­شود. برای این منظور از پروتکل­های همگام سازی در شبکه مانند NTP (Network Time Protocol) در ماژول تشخیص (diagnosis module) استفاده می­کنیم. البته این پروتکل باید به گونه­ای باشد که تمام المان­های شبکه آن را پشتیبانی کنند.

شدت (Severity) : میزان اهمیت رویدادی که اتفاق افتاده است را نشان می­دهد.

نوع (Type) : نوع رویدادی که اتفاق افتاده است را نشان می­دهد.

درواقع بیان می­کند که در چه حالتی از کار دستگاه این رویداد اتفاق افتاده است. مثلاً در زمان مقداردهی اولیه یا در هنگام ارتباط یا...

علت احتمالی (Probable Cause) : حدسی از ایکه چرا این رویداد اتفاق افتاده است.

این کار را خود دستگاه انجام می­دهد. مثلاً وقتی لینکی خراب شود، علت احتمای وقوع رویداد را شماره کارتی قرار می­دهد که لینک آن قطع شده است.

مثال: یک رویداد در سوئیچ NEAX:

قیمت: 1,000 تومان

خرید و دانلود

جزوه کامل آموزش کامپیوتر…

دسته: جزوات درسی

حجم فایل: 11299 کیلوبایت

تعداد صفحه: 101

هدف از طراحی این آموزش یاد گیری انواع نرم افزار ها و ویندوز و کار با اینترنت وشبکه کردن کامپیوتر ها از طریق اینترنت و راه اندازی یک کافینت و کرک کردن نرم افزارها و به روز کردن ویروس کش ها و پشتیبان گیری از ویندوز و برنامه ها ای کاربردی و امنیت دادن به کار های خود و بازیابی اطلاعات حذف شده از فلش وهارد دیسک و فشرده سازی برنامه ها برگرداندن ویندوز به حالت اولیه خود...

این آموزش برای ارتقاء کیفی سطح سوا د دانشجویان عزیز دانشگاه آزا د اسلامی واحد پارس آباد مغان طراحی شده که امید است با یاد گیری این آموزش خدمتی برای دانشجویان کرده باشیم

فهرست

1-آموزش از راه دور

2-خاموش کردن سریع ویندوز

3-ویروس کشی بدون استفاده از ویروس کش

4-دستورات کاربردی RUN

5- کلید های ترکیبی

6- پشتیبان گرفتن از ویندوز از طریق نرم افزار Ghost

7-اتصال دو کامپیوتربه یکدیگرو ایجاد یک شبکه

8- نصب نرم افزار Ace برای پاک کردن برنامه هایی که بطور عادی از control panel حذف نمی شوند

9- فرمت یک فایل چیست؟

10-مخفی کردن درایوها وپوشه ها وفایل ها به دو روش

11-ایجاد Accounts ویندوزxp

12-ویرس کشی ونصب Nod

13-رمز گذاری

14- فشرده سازی اطلاعات

15- بررسی در Hibernate

16- روشهای افزایش سرعت کامپیوتر

17- تغییرات اولویت در ویندوز و مخفی کردن ران و Defrag

18- کار کردن با System Restore

19-دسترسی به اطلاعات و یا دیدن Desktop کامپیوتر ها در شبکه

20-نصب ویندوز servers2003

قیمت: 5,000 تومان

خرید و دانلود

جزوه کمک آموزشی مهارت حسابداری صنعتی مقدماتی…

دسته: جزوات درسی

حجم فایل: 148 کیلوبایت

تعداد صفحه: 20

شامل:

روش های تسهیم ثانویه: 1- روش یکطرفه

2- روش مستقیم

3- روش دو طرفه (ریاضی)

روشهای هزینه یابی موسسات تولیدی:

هزینه یابی در موسسات تولیدی به دو شکل صورت می پذیرد:

1- هزینه یابی مرحله ای 2- هزینه یابی سفارش کار

معادل آحاد

ضایعات

و...

با مثال در قالب ورد

قیمت: 3,000 تومان

خرید و دانلود

جزوه کلاس تجارت الکترونیک…

دسته: فناوری اطلاعات

حجم فایل: 186 کیلوبایت

تعداد صفحه: 39

. 1تعریف تجارت الکترونیک و مفاهیم مربوطه به آن

. 2محتوا و چارچوب تجارت الکترونیک

. 3مهمترن انواع مبادلات در تجارت الکترونیک

. 4انقلاب دیجیتالی بعنوان محرک تجارت الکترونیک

. 5محیط تجاری بعنوان محرک تجارت الکترونیک

. 6مدلهای کسب و کار در تجارت الکترونیک

. 7مزایای تجارت الکترونیک برای افراد (مشتریان) ، سازمانها و جامعه

. 8موانع و محدودیتهای بر سر راه تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک را می توان از دیدگاههای زیر تعریف نمود:

از دیدگاه ارتباطات (حمل و تحویل کالاها، خدمات و اطلاعات یا پرداخت وجوه مربوطه از طریق شبکه های رایانه ای یا دیگر ابزارهای الکترونیک نظیر تلفن همراه)

از دیدگاه بازرگانی (خرید و فروش کالاها، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های رایانه ای)

از دیدگاه فرآیند کسب و کار (انجام کسب و کار به روش الکترونیکی با استفاده از شبکه های الکترونیکی و جایگزینی اطلاعات به جای فرایند کار فیزیکی) از دیدگاه خدمات (ارائه خدمات سریعتر، بهتر و با هزینه پایینتر توسط شرکتها و دولت به مشتریان)

از دیدگاه آموزش و یادگیری (فراهم کننده امکان آموزش و تحصیل در مدارس، دانشگاهها و دیگر سازمانها به روش برخط یا آنلاین)

قیمت: 2,500 تومان

خرید و دانلود

جزوه کاربرد میز هیدرولیکی…

جزوه حاضر جهت استفاده دانشجویان رشته های مهندسی عمران و مکانیک تهیه شده است در این جزوه ۸ آزمایش مهم که در اکثر دانشگاهها تدریس می شود بیان گردیده است و هر آزمایش در یک فصل جداگانه آمده است در این مجموعه ضمن آشنا ساختن دانشجویان با دستگاه مورد آزمایش و روش انجام آزمایش، بصورت خلاصه در مورد تئوری مربوط به آزمایشات توضیحاتی ارائه شده است هم چنین ضمن بیان اهداف آزمایش، موارد ارائه نتایج که به صورت جداول یا نمودارها است و می بایست توسط دانشجویان تکمیل شود ذکر گردیده استبطور کلی جهت فراگیری و درک عمیق از موضوعات پیچیده علمی، نمی توان فقط از طریق مطالعه و با شنیدن مطالب به این هدف رسید بلکه می بایست با انجام آزمایشات و از روش های تجربی، پدیده های مختلف را مشاهده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد دانشجویان با انجام آزمایشات، ضمن آشنا شدن با وسایل مختلف و روشهای مختلف اندازه گیری با تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های آزمایشگاهی، به شناخت و درک عمیق مطالب خواهند رسید. توصیه می شود دانشجویان قبل از انجام هر آزمایش، ضمن مطالعه مطالب مربوط به آن آزمایش و اندیشیدن به مطالب تئوری آن، در حین آزمایش با قسمتها و جزئیات مختلف دستگاه و همچنین روش انجام آزمایشات آشنا گردند. پس از انجام آزمایشات ضمن درج داده ها و یافته های آزمایشگاهی در جداول، با انجام محاسبات لازم و با ارائه نمودارها و رسم منحنی ها به شرح و بسط مشاهدات پرداخته و با روشهای مختلف محاسباتی به تجزیه و تحلیل نتایج و بدست آوردن روابط اقدام نمود پس از این مرحله با تنظیم گزارش آزمایشگاهی و با رعایت روشهای صحیح و استاندارد نتایج کار را ارائه نمود.

فهرست مطالب:

فصل اول: آشنایی با میز هیدرولیکی ۳

فصل دوم: جریان عبوری از ونتوری متر ۹

فصل سوم: جریان عبوری از اوریفیس ۱۷

فصل چهارم: برخورد جت ۲۴

فصل پنجم: وسایل اندازه گیری شدت جریان ۳۱

فصل ششم: جریان عبوری از سرریزها ۴۵

فصل هفتم: افت انرژی در شبکه ها ۵۳

فصل هشتم: جریان های گردابی (ورتکس) ۶۸

فصل نهم: آزمایش مرکز فشار ۸۲

خرید و دانلود