دسته: شبکه های کامپیوتری
حجم فایل: 13775 کیلوبایت
تعداد صفحه: 200
فهرست مطالب
مدیریت خطا 3
معماری رایج برای مدیریت خطا 3
خصیصه های رایج رویدادها 4
میزان اهمیت های معمول رویداد 5
میزان اهمیت های معمول رویداد (severity of evenets) در استانداردهای ITU-T/X. 733 و IETF syslog. 6
انواع معمول root cause: 7
مشکل تشخیص خطا 7
الگوریتم های تشخیص خطا 8
§متدهای تحلیل توپولوژی 8
§متد مبتنی بر قانون (rule-based) و یا سیستم خبره (expert system) 9
§درخت های تصمیم 10
§گراف وابستگی (dependency graph) 11
§ Code book. 12
§استدلال مبنی بر نمونه (case-based reasoning) 13
روش های گزارش خطا 14
بعد از گزارش دهی. 14
جلوگیری از خطا 15
مدیریت پیکربندی (configuration management) 17
فعالیت های اصلی. 17
تکنیک های تنظیم پیکربندی.. 17
پایگاه داده مدیریت تنظیمات (configuration management DB) 18
مدیریت pathها 19
معماری NMPv3: 1
1- موتور SNMP. 2
2- کاربردها 2
واسط انتزاعی خدمات.. 3
Notification Originator. 6
Notification Receiver. 7
Proxy Forwarder. 7
فصل پنجم ((Communication and Functional ModelsSNMP v1. 3
فصل ششمSNMP v2. 15
و...
مدیریت خطا
کار اصلی این قسمت کنترل خطاهای درون شبکه و پردازش و گزارش آنها میباشد.
در مدیریت خطاها، به صورت معمول از سه اصطلاح استفاده میشود:
event (رویداد) : هر دستگاه (device) در شبکه، زمانی که با خطا مواجه میشود، آن را گزارش میکند. این گزارش 'رویداد' نامیده میشود.
نشانه (symptom) : به رویدادهایی که یکسان سازی شده و با فرمت یکسان در دیتابیس قرار میگیرند، 'نشانه' گفته میشود.
علت اصلی (root cause) : به علت بروز رویدادها گفته میشود.
ماژول مدیریت خطا، این نشانهها را جمع آوری میکند (علت این که مستقیما رویدادها را جمعآوری نمیکند این است که رویدادها داری فرمت متفاوتی هستند و پس از یکسانسازی فرمت در قالب نشانه در دیتابیس قرار میگیرند و ماژول مدیریت خطاها نیز با دیتابیس در ارتباط است) و آنها را آنالیز کرده و علت اصلی را شناسایی میکند.
نکتهای که باید به آن توجه شود این است که الزاماً برای هر نشانه یک علت (root cause) منحصر بهفرد وجود ندارد و ممکن است چندین نشانه یک علت وقوع داشته باشند. شکل زیر را در نظر بگیرید:
اگر لینک بین دو قطعه A و B قطع شود، یک رویداد از طریق A و یک رویداد توسط B ایجاد میشود. در این حالت دو نشانه با یک علت وقوع یکسان داریم.
معماری رایج برای مدیریت خطا
مجموعهای از دستگاههای 1 تا m موجود میباشد که ممکن است از نظر سختافزاری یا نرمافزاری متفاوت باشند. این دستگاههای رویدادهایشان را در چایگاه دادهای ثبت میکنند. در کنار این رویدادهای داخلی شبکه ممکن است اطلاعات و رویدادهایی از کاربران دریافت شده و از طریق پشتیبانها در این پایگاه داده ثبت شود.
شکل 1 – معماری رایج در مدیریت خطا
نشانهها از این پایگاه داده استخراج میشود و در اختیار ماژولی به نام 'ماژول تشخیص' (diagnosis module) یا 'ماژول ارتباط' (correlation module) قرار میگیرد. وظیفه این ماژول تشخیص علت اصلی خطا (root cause) از نشانهها (symptoms) میباشد.
این علت وقوع خطا (root cause) ی یافت شده ممکن است نیازمند اعتبار سنجی (validation) باشد زیرا الزاماً در این مرحله یک علت واحد برای خطا مشخص نمیشود پس برای تشخیص علت اصلی نیاز به اعتبارسنجی میباشد.
در مرحله پایانی علت وقوع خطا به مدیر شبکه گزارش داده میشود.
خصیصه های رایج رویدادها
در استانداردهای مختلف خصیصههای مختلفی برای رویدادها وجود دارد ولی اکثراً در تعداد زیادی از خصیصهها یکسان هستند. در زیر تعدادی از آنها آورده شده است:
شناسه (ID) : مقدار منحصر بفردی که هر المان به رویداد اختصاص میدهد.
برای مثال هشدار قطعی لینک E1 در سوئیچ NEAX برابر است با: 1041001 در حالی که این هشدار در سوئیچ Huawei مقدار 567 و در سوئیچ EWSD مقدار 01809 است (به این معنی که در سوئیچ EWSD اگر رویدادی با شماره 01809 را دریافت شود قطعی لینک E1 نتیجهگیری میشود.)
عنوان (Title) : در کنار شناسه برای هر رویداد یک عنوان قرار میگیرد.
به عنوان مثال: 1041001<->dti_fault یا 567<->E1 link fault
منبع (Source) : دستگاهی که رویداد از آن آمده است.
تاریخ و زمان (Date and Time) : بیانگر زمانی است که رویداد اتفاق افتاده است.
اگر کل المانهای موجود در شبکه از نظر زمانی همگام باشند، زمان وقوع رویداد (که دستگاه مبدا آن را ارسال میکند) در تمام دستگاهها یکسان است ولی اگر المانها همگام نباشند زمان وقوع رویداد در المانهای دیگر شبکه معتبر نیست و در این جا بحث fuzziness مطرح میشود. برای این منظور از پروتکلهای همگام سازی در شبکه مانند NTP (Network Time Protocol) در ماژول تشخیص (diagnosis module) استفاده میکنیم. البته این پروتکل باید به گونهای باشد که تمام المانهای شبکه آن را پشتیبانی کنند.
شدت (Severity) : میزان اهمیت رویدادی که اتفاق افتاده است را نشان میدهد.
نوع (Type) : نوع رویدادی که اتفاق افتاده است را نشان میدهد.
درواقع بیان میکند که در چه حالتی از کار دستگاه این رویداد اتفاق افتاده است. مثلاً در زمان مقداردهی اولیه یا در هنگام ارتباط یا...
علت احتمالی (Probable Cause) : حدسی از ایکه چرا این رویداد اتفاق افتاده است.
این کار را خود دستگاه انجام میدهد. مثلاً وقتی لینکی خراب شود، علت احتمای وقوع رویداد را شماره کارتی قرار میدهد که لینک آن قطع شده است.
مثال: یک رویداد در سوئیچ NEAX:
قیمت: 1,000 تومان
دسته: جزوات درسی
حجم فایل: 11299 کیلوبایت
تعداد صفحه: 101
هدف از طراحی این آموزش یاد گیری انواع نرم افزار ها و ویندوز و کار با اینترنت وشبکه کردن کامپیوتر ها از طریق اینترنت و راه اندازی یک کافینت و کرک کردن نرم افزارها و به روز کردن ویروس کش ها و پشتیبان گیری از ویندوز و برنامه ها ای کاربردی و امنیت دادن به کار های خود و بازیابی اطلاعات حذف شده از فلش وهارد دیسک و فشرده سازی برنامه ها برگرداندن ویندوز به حالت اولیه خود...
این آموزش برای ارتقاء کیفی سطح سوا د دانشجویان عزیز دانشگاه آزا د اسلامی واحد پارس آباد مغان طراحی شده که امید است با یاد گیری این آموزش خدمتی برای دانشجویان کرده باشیم
فهرست
1-آموزش از راه دور
2-خاموش کردن سریع ویندوز
3-ویروس کشی بدون استفاده از ویروس کش
4-دستورات کاربردی RUN
5- کلید های ترکیبی
6- پشتیبان گرفتن از ویندوز از طریق نرم افزار Ghost
7-اتصال دو کامپیوتربه یکدیگرو ایجاد یک شبکه
8- نصب نرم افزار Ace برای پاک کردن برنامه هایی که بطور عادی از control panel حذف نمی شوند
9- فرمت یک فایل چیست؟
10-مخفی کردن درایوها وپوشه ها وفایل ها به دو روش
11-ایجاد Accounts ویندوزxp
12-ویرس کشی ونصب Nod
13-رمز گذاری
14- فشرده سازی اطلاعات
15- بررسی در Hibernate
16- روشهای افزایش سرعت کامپیوتر
17- تغییرات اولویت در ویندوز و مخفی کردن ران و Defrag
18- کار کردن با System Restore
19-دسترسی به اطلاعات و یا دیدن Desktop کامپیوتر ها در شبکه
20-نصب ویندوز servers2003
قیمت: 5,000 تومان
دسته: جزوات درسی
حجم فایل: 148 کیلوبایت
تعداد صفحه: 20
شامل:
روش های تسهیم ثانویه: 1- روش یکطرفه
2- روش مستقیم
3- روش دو طرفه (ریاضی)
روشهای هزینه یابی موسسات تولیدی:
هزینه یابی در موسسات تولیدی به دو شکل صورت می پذیرد:
1- هزینه یابی مرحله ای 2- هزینه یابی سفارش کار
معادل آحاد
ضایعات
و...
با مثال در قالب ورد
قیمت: 3,000 تومان
دسته: فناوری اطلاعات
حجم فایل: 186 کیلوبایت
تعداد صفحه: 39
. 1تعریف تجارت الکترونیک و مفاهیم مربوطه به آن
. 2محتوا و چارچوب تجارت الکترونیک
. 3مهمترن انواع مبادلات در تجارت الکترونیک
. 4انقلاب دیجیتالی بعنوان محرک تجارت الکترونیک
. 5محیط تجاری بعنوان محرک تجارت الکترونیک
. 6مدلهای کسب و کار در تجارت الکترونیک
. 7مزایای تجارت الکترونیک برای افراد (مشتریان) ، سازمانها و جامعه
. 8موانع و محدودیتهای بر سر راه تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک را می توان از دیدگاههای زیر تعریف نمود:
از دیدگاه ارتباطات (حمل و تحویل کالاها، خدمات و اطلاعات یا پرداخت وجوه مربوطه از طریق شبکه های رایانه ای یا دیگر ابزارهای الکترونیک نظیر تلفن همراه)
از دیدگاه بازرگانی (خرید و فروش کالاها، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های رایانه ای)
از دیدگاه فرآیند کسب و کار (انجام کسب و کار به روش الکترونیکی با استفاده از شبکه های الکترونیکی و جایگزینی اطلاعات به جای فرایند کار فیزیکی) از دیدگاه خدمات (ارائه خدمات سریعتر، بهتر و با هزینه پایینتر توسط شرکتها و دولت به مشتریان)
از دیدگاه آموزش و یادگیری (فراهم کننده امکان آموزش و تحصیل در مدارس، دانشگاهها و دیگر سازمانها به روش برخط یا آنلاین)
قیمت: 2,500 تومان
جزوه حاضر جهت استفاده دانشجویان رشته های مهندسی عمران و مکانیک تهیه شده است در این جزوه ۸ آزمایش مهم که در اکثر دانشگاهها تدریس می شود بیان گردیده است و هر آزمایش در یک فصل جداگانه آمده است در این مجموعه ضمن آشنا ساختن دانشجویان با دستگاه مورد آزمایش و روش انجام آزمایش، بصورت خلاصه در مورد تئوری مربوط به آزمایشات توضیحاتی ارائه شده است هم چنین ضمن بیان اهداف آزمایش، موارد ارائه نتایج که به صورت جداول یا نمودارها است و می بایست توسط دانشجویان تکمیل شود ذکر گردیده استبطور کلی جهت فراگیری و درک عمیق از موضوعات پیچیده علمی، نمی توان فقط از طریق مطالعه و با شنیدن مطالب به این هدف رسید بلکه می بایست با انجام آزمایشات و از روش های تجربی، پدیده های مختلف را مشاهده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد دانشجویان با انجام آزمایشات، ضمن آشنا شدن با وسایل مختلف و روشهای مختلف اندازه گیری با تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های آزمایشگاهی، به شناخت و درک عمیق مطالب خواهند رسید. توصیه می شود دانشجویان قبل از انجام هر آزمایش، ضمن مطالعه مطالب مربوط به آن آزمایش و اندیشیدن به مطالب تئوری آن، در حین آزمایش با قسمتها و جزئیات مختلف دستگاه و همچنین روش انجام آزمایشات آشنا گردند. پس از انجام آزمایشات ضمن درج داده ها و یافته های آزمایشگاهی در جداول، با انجام محاسبات لازم و با ارائه نمودارها و رسم منحنی ها به شرح و بسط مشاهدات پرداخته و با روشهای مختلف محاسباتی به تجزیه و تحلیل نتایج و بدست آوردن روابط اقدام نمود پس از این مرحله با تنظیم گزارش آزمایشگاهی و با رعایت روشهای صحیح و استاندارد نتایج کار را ارائه نمود.
فهرست مطالب:
فصل اول: آشنایی با میز هیدرولیکی ۳
فصل دوم: جریان عبوری از ونتوری متر ۹
فصل سوم: جریان عبوری از اوریفیس ۱۷
فصل چهارم: برخورد جت ۲۴
فصل پنجم: وسایل اندازه گیری شدت جریان ۳۱
فصل ششم: جریان عبوری از سرریزها ۴۵
فصل هفتم: افت انرژی در شبکه ها ۵۳
فصل هشتم: جریان های گردابی (ورتکس) ۶۸
فصل نهم: آزمایش مرکز فشار ۸۲