دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

بهبود بازده کارکنان: تأثیرات وابسته هوش عاطفی مدیران و سبک رهبری…

خلاصه

هدف- هدف این مقاله، بررسی تأثیرات متقابل هوش عاطفی مدیران، سبک رهبری و خروجی های کارمند است. به ویژه، این مقاله در جستجوی بررسی اثرات تعدیلی بالقوۀ سبک رهبری تحولی بر روابط بین هوش عاطفی مدیران و نتایج (خروجی های) کارمند به مانند عملکرد کارمند، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و استرس (فشار) شغلی می باشد.

طراحی، روش شناسی، رویکرد- این مطالعه در دو سازمان بزرگ در شانگهای چین و بر جامعۀ آماری متشکل از مدیران و زیردستان به تعداد323 نفر انجام شده. هوش عاطفی از طریق مقیاس هوش عاطفی ونگ و سبک رهبری به واسطۀ پاسخنامه چندعاملی رهبری سنجیده شدند.

نتایج- یافته ها نشان دادند که سبک رهبری تحولی مدیران به شدت رابطۀ بین هوش عاطفی مدیران و رضایت شغلی کارمند را تعدیل می کند. با این وجود، سبک رهبری تحولی مدیران هیچ گونه اثر تعدیلی ای را بر رابطه بین هوش عاطفی مدیران و عملکرد کارمند، تعهد سازمانی و استرس شغلی گزارش نکرده است.

اصالت/ارزش-یافته های این مطالعه به بینش های موجود در رابطه با ارتباطات متقابل هوش عاطفی مدیران، سبک رهبری و خروجی های کارمند کمک می کند و نشان می دهد شدت تاثیر هوش عاطفی مدیران بر رضایت شغلی باید از طریق یک متغیر سوم، رهبری تحولی نشان داده شود.

واژگان کلیدی: هوش عاطفی، رهبری تحولی، عملکرد کارمند

نوع مقاله- پژوهشی

مقدمه

سبک رهبری یکی از خصوصیات بسیار مهم مدیران است. یکی از مؤثرترین سبک های رهبری شناسایی شده، سبک رهبری تحولی است (تا مبادله ای). Borns (1978) یک رهبر تحول بخش را کسی می داند که به دنبال انگیزه های بالقوه در کارمندان، برآوردن نیازهای بالاتر و درگیر ساختن تمام کارمندان است. به عبارت دیگر رهبر تحولی، رهبری است که به دنبال رابطه ای از تقلید متقابل و ارتقاء است که کارمندان را تا سطح رهبری پیش می برد. علاوه بر این، Borns ادعا کرد که سبک رهبری تحولی «زمانی اتفاق می-افتد که یک یا چند نفر با دیگران، به روشی همکاری می کنند که رهبران و کارمندان (پیروان) یکدیگر را تا بالاترین سطح انگیزش و اخلاقیات ارتقاء می دهند. » در سال 1985، Brown Bass مطابق با مطالعه Born (1978) بیان کرد که رهبران تحولی قادر به برانگیختن پیروانشان به انجام وظیفه، بیشتر از آنچه در حالت عادی از آن ها انتظار می رود، هستند.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.29 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

بهار در نسخه های خطی فارسی…

  • عنوان لاتین مقاله: Spring In Persian Manuscripts
  • عنوان فارسی مقاله: بهار در نسخه های خطی فارسی
  • بخش: ادبیات
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
  • لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
  • نسخه فارسی مقاله برای خرید آماده است

خلاصه

نوشته حاضر بر اساس نمونه های منتشر شده از معروفترین نگاره های نسخه های خطی فارسی تهیه گردیده است. در این نمونه ها، نزدیک به 140 تصویر مربوط به بیش از 70 نسخه خطی، یک یا چند ویژگی بهار را می نمایاند و به دهه آخر قرن چهاردهم میلادی تا دهه سوم قرن هفدهم میلادی مربوط می شوند. خاطره جمعی ایرانی ویژگی های ممتاز بهار را به دوران کیکاوس می رساند و فردوسی این ویژگی ها را در سرود دیو رامشگر مازندرانی ثبت کرده است.

برخی از این ویژگیها تصویر شدنی و برخی دیگر احساس شدنی هستند. ویژگی های تصویری بهار مانند گل بوستان، لاله کوهی و سنبل و زمین پرنگار، عینا به نقاشی های نسخه های خطی فارسی منتقل شده و در آن ثابت مانده اند. درست به دلیل وجود گل در بوستان، لاله کوهی و سنبل و نقش و نگار بر زمین، می توان احساس کرد که هوا مطبوع است، یعنی نه گرم و نه سرد و فصل، فصل بهار است.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.02 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

بهار (نسخه خطی فارسی)…

چکیده

نوشته حاضر بر اساس نمونه های منتشر شده از معروفترین نگاره های نسخه های خطی فارسی تهیه گردیده است. در این نمونه ها، نزدیک به 140 تصویر مربوط به بیش از 70 نسخه خطی، یک یا چند ویژگی بهار را می نمایاند و به دهه آخر قرن چهاردهم میلادی تا دهه سوم قرن هفدهم میلادی مربوط می شوند. خاطره جمعی ایرانی ویژگی های ممتاز بهار را به دوران کیکاوس می رساند و فردوسی این ویژگی ها را در سرود دیو رامشگر مازندرانی ثبت کرده است. برخی از این ویژگیها تصویر شدنی و برخی دیگر احساس شدنی هستند. ویژگی های تصویری بهار مانند گل بوستان، لاله کوهی و سنبل و زمین پرنگار، عینا به نقاشی های نسخه های خطی فارسی منتقل شده و در آن ثابت مانده اند. درست به دلیل وجود گل در بوستان، لاله کوهی و سنبل و نقش و نگار بر زمین، می توان احساس کرد که هوا مطبوع است، یعنی نه گرم و نه سرد و فصل، فصل بهار است.

خرید و دانلود

به سوی موفقیت در سیستم های هوشمند کسب و کار (هوش تجاری)…

خلاصه

ادبیات سیستم های اطلاعاتی (IS) مدت زیادی است که بر تاثیر مثبت اطلاعات ارائه شده توسط سیستم های هوشمند کسب و کار (BIS) در تصمیم گیری، تأکید دارد به خصوص هنگامی که سازمان ها در محیطی به شدت رقابتی کار می کنند. ارزیابی اثربخشی BIS در درک ما از ارزش و اثر بخشی عملیات و سرمایه گذاری مدیریت، حیاتی است. با این حال، در حالی که موفقیت سیستم های اطلاعاتی به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است، درک ما از چگونگی ارتباط بین ابعاد BIS با یکدیگر و اینکه چگونه آنها بر استفاده از BIS تاثیر می گذارند، محدود است. در پاسخ، ما مطالعه ای مبتنی بر بررسی کمی به منظور بررسی روابط بین بلوغ، کیفیت اطلاعات، فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی، و استفاده از اطلاعات برای تصمیم گیری به عنوان عناصر مهم موفقیت BIS خواهیم داشت. تجزیه و تحلیل آماری داده های جمع آوری شده از 181 سازمان متوسط و بزرگ با استفاده از آمار توصیفی و مدل سازی معادله ساختاری ترکیب شده است. نتایج تجربی، بلوغ BIS را با دو بخش کیفیت اطلاعات، یعنی محتوا و کیفیت دسترسی ارتباط می دهد. بنابراین ما مدلی پیشنهاد کرده ایم که به درک روابط میان ابعاد مختلف موفقیت BIS به ماکمک می کند. بخصوص، در می یابیم که بلوغ BIS تاثیر قوی بر کیفیت دسترسی به اطلاعات دارد. علاوه بر این، تنها کیفیت محتوای اطلاعات مربوط به استفاده از اطلاعات است، در حالی که تاثیر کیفیت دسترسی به اطلاعات چندان قابل توجه نیست. ما دریافتیم که فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی بدون شک استفاده از اطلاعات را بهبود می بخشد اما ممکن است تاثیر مستقیم کیفیت محتوای اطلاعات را خنثی کند.

واژه های کلیدی: سیستم های هوشمند کسب و کار، کیفیت اطلاعات، استفاده از اطلاعات، فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی، مدل موفقیت، مدل سازی معادلات ساختاری

مقدمه

بدیهی است به طور کلی مهم ترین پرسش پژوهشی در زمینه فن آوری اطلاعات (IT) / سیستم های اطلاعاتی (IS) ، اندازه گیری ارزش کسب و کار آنها [54]، موفقیت آنها و شناسایی عوامل کلیدی موفقیت آنهاست [23]. در زمینه پشتیبانی از تصمیم گیری، سیستم های هوشمند کسب و کار (BIS) راه حلهای تکنولوژیکی هستند که یکپارچه سازی داده ها و قابلیت های تحلیلی رابرای ذینفعان در سطوح مختلف سازمانی ارائه می کنند، و اطلاعات ارزشمندی را برای تصمیم گیری فراهم میآورند [76]. در مقایسه با سیستم های عملیاتی، ارزیابی موفقیت BIS معمولا مشکل تراست زیرا BIS ها، سیستم های سازمانی گسترده ای هستندکه در آنها بیشتر سود، بلند مدت و غیرمستقیم بوده و اندازه گیری آن دشوار است [69].

اصطلاح هوش کسب و کار (BI) می تواند به روش های مختلف کامپیوتری و فرایندهای تبدیل داده به اطلاعات و سپس به دانش اطلاق گردد، که در نهایت به منظور ارتقاء تصمیم گیری درسازمان مورد استفاده قرار می گیرد [82]. ما بین دو مفهومBI و BIS تفاوت قایل می شویم و BIS (یا محیط هوشمند کسب و کار [28]) را به عنوان اطلاعات با کیفیتی که با طراحی خوش ساختاری ذخیره شده اند و با ابزارهای نرم افزاری کسب و کار کاربرپسند همراه هستند و به ارائه دانش با دسترسی به موقع، تجزیه و تحلیل موثر و ارائه بصری اطلاعات صحیح، می پردازند که آنها را قادر به انجام اقدامات یا تصمیمات درست می سازد می شناسیم. همچنین ما BI را به عنوان توانایی یک سازمان یا کسب و کار در منطق، برنامه ریزی، پیش بینی، حل مشکلات، تفکر انتزاعی، درک، نوآوری و یادگیری می شناسیم بطوریکه باعث افزایش دانش سازمانی، اطلاع رسانی در پردازش های تصمیم گیری وتوانمندی در انجام اقدامات موثر می شود، و به توفیق و دستیابی به اهداف کسب و کارکمک می کند [80]. بر این اساس، فرآیند ها، فن آوری ها، ابزارها، برنامه های کاربردی، داده ها، پایگاه داده ها، میزهای کار، کارت های امتیازی و OLAPها همه در ایجاد توانایی هایی که تعریف BI است نقش ایفا می کنند [80] با این حال، آنها تنها وسیله ای برای رسیدن به هوشمندی در کسب و کار (BI) هستند- نه خود هوشمندی.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.45 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

به سوی آینده اینترنت: بررسی از چالش ها و راه حل در تحقیقات و استاندارد…

خلاصه

هدف اساسی برای توسعه اینترنت اتصال ساده و ارزان از گره به ارائه خدمات مانند دانلود فایل ها و یا ایمیل می باشد. با این حال، با توجه به رشد عظیم و محبوبیت آن، پروتکل های کلاسیک - که هنوز هم اساس اینترنت امروز را تشکیل می دهند - محدودیت ها از مقیاس پذیری و قابلیت می باشد. بسیاری از پژوهش ها به منظور غلبه بر این محدودیت انجام می شود. در این ارائه ما، دوست داریم که به بررسی چالش ها در شبکه، حمل و نقل، جلسه و لایه کاربردی، و همچنین به عنوان یک طرح کلی از راه حل های که در سال 2008 و با توجه به پیشرفت های استاندارد از IETF از دیدگاه فعلی تشکیل شده بپردازیم اساس اینترنت در سال 2020 شکل می گیرد.

2.چالش های لایه شبکه

در لایه شبکه، فضای آدرس IPv4 بیش از حد کوچک و همچنین پارتیشن بندی سرب ناکارآمد خود را به جداول مسیریابی بیش از حد طولانی و مسیریابی گران دارد. و طراحی شده است برای غلبه بر این محدودیت ها می باشد یکی از ویژگی های خاص از IPv6 است که هر نقطه دارای آدرس های چندگانه (احتمالا با حوزه های مختلف) می باشد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 1.63 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود