دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به روش ارزشیابی در مدارس راهنمایی…

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است. جهت گردآوری داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یکی ویژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد 20 سئوال تهیه و اجرا شد، که بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاصل به این شرح می باشد: اکثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت کتبی برگزار شود زیرا این روش اضطراب دانش آموز را کاهش داده و نمره گذاری برای معلم را راحت تر می کند. آنها معتقدند که ارزشیابی به شیوه کیفی و توصیفی بهتر است و برگزاری روش عملی و شفاهی ارزشیابی با مشکلاتی مواجه است. اکثر معلّمان از وضع موجود ارزشیابی راضی هستند که دلایل متفاوتی را برای آن می توان بیان کرد. ارزشیابی به صورت عملی و شفاهی در تشخیص مشکلات یادگیری فراگیران و رفع ابهامات جزئی آنها می تواند بسیار مؤثر باشد.

چکیده ... 1

فصل اول: بیان مسئله

بیان مسئله ... 2

اهداف تحقیق ... 3

اهمیت و ضرورت ... 4

سوالات پژوهشی ... 5

فصل دوم: پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق ... 6

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق ... 8

فصل چهارم: یافته های تحقیق

پاسخ به سوالات پژوهشی ... 9

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری و بحث ... 14

پیشنهادات ... 18

یادداشت ها ... 19

منابع مورد استفاده ... 20

پیوست ... 21

فهرست جداول

جدول 1-4 ... 9

جدول 2-4 ... 10

جدول 3-4 ... 11

جدول 4-4 ... 11

جدول 5-4 ... 12

جدول 6-4 ... 12

خرید و دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.