دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

بررسی رابطه میان بازی های رایانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان

عنوان کامل: بررسی رابطه میان بازی های رایانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان

تعداد صفحات: 65

دسته: روش تحقیق، روانشناسی، علوم اجتماعی



مقدمه

دوران کودکی و نوجوانی سنین بسیار حساسی است که باعث شکل گیری شخصیت افراد می شود. آنها در این سنین یاد می گیرند چگونه در جامعه در کنار دیگران زندگی کنند و با آنها رابطه داشته باشند و نیازهای خود را برآورده سازند؛ اما اگر در این دوران مهارت های لازم را فرا نگیرند در آینده نمی توانند افراد موفقی باشند.

یکی از راه های فراگیری این مهارت ها بازی کردن است. کودک در خلال بازی نه تنها روحیه شادابی پیدا می کند، بلکه مهارت های اجتماعی را نیز می آموزد.

مسئله ای که امروزه والدین با آن درگیر هستند و برای آنها نگرانی ایجاد کرده بازی های رایانه ای است.  



ادامه دارد (Full-text)

بررسی و مقایسه ویژگی های خانوادگی و اجتماعی سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان عادی

عنوان کامل: پایان نامه بررسی و مقایسه ویژگی های خانوادگی و اجتماعی سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان عادی

تعداد صفحات: 105

دسته: روش تحقیق، روانشناسی، علوم اجتماعی



مقدمه:

در سلسله مراتب تحول، دوره سالمندی مرحله نهایی قلمداد می شود. به نظر می رسد برخی ویژگی های کمال مانند پختگی و خردمندی در دوره سالمندی به حد اعلای خود می رسند. اما از سوی دیگر می دانیم که با گذر از دوره میانسالی و ورود به دوره بزرگسالی و سالمندی، ضعف هایی نیز در فرد عارض می شوند. با این وصف این که آیا سالمندی همراه با پختگی است و یا آن که سالمندی ضعف عمومی را در پی دارد، می تواند تضادی را ایجاد نماید. آیا به راستی سالمندی همواره از دست دادن و افت توانایی هاست یا آن که همراه با برخی از دست دادن ها و افت ها، اکتساب ها و توانایی هایی نیز بروز می یابد؟ اگر به محیط اطراف خود نگاهی گذرا داشته باشیم، سالمندانی را می بینیم که هم چنان در این دوره، مولد، سالم، خوش فکر، سرزنده و شاداب هستند، اما عده ای دیگر وابسته و غیرفعال یا مانند بیماران مبتلا به آلزایمر دچار فراموشی شده و حتی نزدیک ترین افراد خود را نیز نمی شناسند. این می تواند برای اکثر افراد نوجوان، جوان و میانسال جذاب باشد که چنان چه شانس ادامه حیات داشته باشیم، چه نوع سالمندی در انتظارمان است؟ آیا ما نیز سالمندی مولد، فعال، سالم خواهیم شد؟ یا آن که با ورود به سالمندی، دوره ای از ضعف، بیماری و طرد اجتماعی را تجربه خواهیم کرد؟ آیا رسیدن به هر یک از این دو قطب سالمندی نتیجه محتوم و از پیش تعیین شده ای که باید منفعلانه انتظار آن را کشید یا آن که می توان نتیجه کار را براساس دخالت ها و دستکاری های عوامل و متغیرهایی تغییر داد؟ آیا بیماریی مانند آلزایمر با تبعاتی که دارد، تنها نتیجه یک سری عوامل ژنتیکی می باشد و هیچ راه مبارزه ای با آن وجود ندارد؟ اگر این چنین است پس چرا در طی سالهای اخیر که جوامع به سمت صنعتی شدن پیش رفته و انواع استرس ها و فشارها بر فرد وارد می شود، رقم این بیماری به شدت بالا رفته است، به طوری که در مجله پزشکی لانست عنوان شده در هر 7 ثانیه 1 نفر در دنیا به این بیماری دچار می شوند.  



ادامه دارد (Full-text)

بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی

عنوان کامل: بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شهر شیراز

تعداد صفحات: 60

دسته: روش تحقیق، علوم تربیتی، روانشناسی



چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شهر شیراز می باشد. بدین منظور به صورت نمونه گیری خوشه ای مرحله ای از 311 نفر دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شهرشیراز  (150 پسر و 161 دختر) به عنوان نمونه پژوهش استفاده شد.

ابزار اندازه گیری شامل دو مقیاس می باشد که عبارتند از: الف) مقیاس جهت گیری هدف، شامل (تسلط، عملکرد و پرهیز از شکست) ب) مقیاس خود تنظیمی یادگیری که در این پژوهش جهت تبیین سهم هر یک از متغیر مستقل در پیش بینی متغیرهای وابسته از روش آماری رگرسیون چند متغیره (شیوه اینتر) استفاده گردید. نتایج بیانگر این است که:جهت گیری هدف یادگیری (تسلط) با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی دارای قدرت پیش بینی کنندگی مثبت و معنادار بوده است و تنها برای گروه پسران در پیشرفت تحصیلی قدرت پیش بینی کنندگی معناداری نداشته است. از سویی جهت گیری پرهیز از شکست دارای قدرت پیش بینی کنندگی منفی و معناداری با متغیرهای وابسته بوده است.  



ادامه دارد (Full-text)

بررسی انواع و میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دختر و پسر

عنوان کامل: بررسی انواع و میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دختر و پسر شهرستان ابهر

تعداد صفحات: 100

دسته: روش تحقیق، روانشناسی، علوم تربیتی



چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی انواع و میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دختر و پسر شهرستان ابهر که فرضیه های عنوان شده به دو دسته فرضیه های کلی که شامل رابطه بین اختلالات رفتاری در بین دختران و پسران دارای تفاوت است و فرضیه های جزئی که شامل بررسی تفاوت بین هیجان پذیری – وسواس – گوشه گیری – پارانویا و افسردگی و پرخاشگری بی قراری و رفتار ضد اجتماعی بین دختران و پسران شهرستان ابهر پرداخته که جامعه آماری مورد مطالعه دو تحقیق حاضر عبارتند از دانش آموزان مقطع راهنمایی است که 60 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و آزمون اختلالات رفتاری بر روی آنها اجرا گردیده و جهت آزمون فرضیه ها از روش t متغییر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین دختران و پسران از لحاظ اختلالات رفتاری تفاوت معنی داری وجود دارد و همین طور بین تمام زیر مجموعه های اختلالات رفتاری در بین دختران و پسران تفاوت های معنی داری وجود دارد.

 



ادامه دارد (Full-text)

بررسی و مقایسه نگرش مردان و زنان مجرد معلول نسبت به ازدواج با افراد سالم

عنوان کامل: بررسی و مقایسه نگرش مردان و زنانمجرد معلول نسبت به ازدواج با افراد سالم

تعداد صفحات: 95

دسته: روش تحقیق، روانشناسی، علوم اجتماعی



مقدمه
معلولیت از جمله عوامل و نقایص مختل کننده است که می تواند در تمامی ابعاد زندگی انسان اثر گذاشته و در صورت هدایت نشدن، انسان را به پائین ترین مراحل انسانی اش نازل گرداند.
امروزه واژه معلول به افرادی تعلق پیدا می کند که توانائی پائین تری از حد طبیعی، که ناشی از یک نارسائی کالبد شناختی می باشد را دارا می باشند و در نتیجه مشکلات زیادی در همسان سازی با افراد همسن و سال خود پیدا می کنند. آنچه که باید در تعریف معلولیت در نظر گرفته شود تفاوتی است که بین واژه Handi. capped و کلمه Disability وجود دارد کلمه Disability به معنی نقص، و کلمه Handi. capped بعنوان بی فایدگی اجتماعی معلولیت بیان شده است. در اکثر پژوهشهای مربوط به معلولین کلمه Disability را بیشتر به کار برده اند تا، بار ارزشی Handi. capped را دارا نباشد.
 


ادامه دارد (Full-text)