دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

دانلود انواع مقاله

(پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارش کارآموزی، سوالات استخدامی، طرح توجیهی و...)

بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

عنوان کامل: بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

تعداد صفحات: 113

دسته: روش تحقیق، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی



مقدمه

در عصری زندگی می کنیم که تنظیم روابط اجتماعی بر اساس اصول اخلاقی اهمیتی فوق العاده پیدا کرده است. زندگی، آسایش و حرمت شخصی هر یک از ما، بیش از پیش، در گرو آن قرار دارد که اصول اخلاقی تا چه حد به طور عمومی مورد رعایت قرار می گیرند. در بسیاری از عرصه های نوین کار و زندگی اگر انسان ها نخواهند به احکام اخلاقی وفادار بمانند هیچ نیرویی برای بازداری آنها از تجاوز به حقوق یکدیگر وجود ندارد. همبستگی جماعتی و قومی و قوام زندگی اجتماعی نیز ضعیف تر از آن است که افراد را به یکدیگر مرتبط سازد و انسان ها بیش از پیش به صورت افراد مجزا، مستقل و بی اعتنا نسبت به یکدیگر درآمده اند.

دولتهای ملی، به دنبال جهانی شدن اقتصاد و عروج نهادهای سیاسی بین المللی، قدرت و اعتبار خود را تا حد زیادی از دست داده اند؛ بحرانهای اقتصادی و سیاسی و انقراض باورهای سخت گیرانه سنتی تضعیف دستگاههای امنیتی را به همراه آورده است؛ و نهادهای گوناگون جامعه، محکوم به انشقاق و از هم پاشیدگی، توان نظارت بر اعمال اعضای خود را از دست داده اند. در نتیجه، حوزه هایی از زندگی اجتماعی که بر آنها هرج و مرج و اغتشاش حاکم است به طور مداوم در حال تکثیر و گسترش هستند. در این شرایط تنها اخلاق است که به علت موقعیت استعلایی خود می تواند، انسان ها را به جدی گرفتن مسئولیت خود در قبال یکدیگر فرا خواند.  



ادامه دارد (Full-text)

بررسی رابطه نحوه اوقات فراغت و جمعیت

عنوان کامل: بررسی رابطه نحوه اوقات فراغت و جمعیت

تعداد صفحات: 93

دسته: روش تحقیق، علوم اجتماعی، روانشناسی



مقدمه

«خداوند وقتی انسان را آفرید از روح خود در آن دمید.» (سوره مبارکه الحِجر، آیه 28).

این بدان معناست که هدف، خلقت موجودی خدا گونه بوده است که دارای صفات و خصوصیاتی باشد تا خلیفه خدا روی زمین شود و برای تربیت انسانها از میان خود آنها راهنمایانی برگزید تا راه راست را به انسانها نشان دهند. نقش تربیتی این راهنمایان به گونه ای بوده که انسانها در تمامی ابعاد وجودیشان رشد کنند. با مشاهده زندگی گذشتگان خواهیم دید که معمولاً زندگی افراد جامعه به سه بخش تقسیم می شده است. قسمت اول کار و مشغله روزانه که جهت تأمین معاش خانواده بوده است و قسمت دیگر را خواب و استراحت و تجدید قوای جسمی جهت شروع روزی نو و ادامه کار و تلاش روزانه تشکیل می داده است و بین این دو زمان، زمان سومی نیز مشاهده می شود که در آن افراد نه کاری انجام می دادند و نه در خواب بودند. البته این زمان بسیار کوتاه بود و به مرور زمان مدت آن افزایش یافته است. این مدت زمان از روز را اوقات فراغت (Leisure times) نام نهادند. در زندگی فردی و اجتماعی بسیاری از جوامع و ملتهای امروز جهان، اوقات فراغت بخش مهم و جدانشدنی از برنامه های تربیتی جوانان محسوب می شود و هر اجتماعی با توجه به این نکته تا چه میزان از تحولات صنعتی و اجتماعی عصر حاضر تأثیر پذیرفته است، از ساعات فراغت به فراخور وضع و موقعیت خویش و بر اساس تواناییهای اقتصادی خود و نیز اعتقادات و درک ویژه ای که از اوقات فراغت دارند، بهره می گیرند. واضح است که کم توجهی به این موضوع موجب می شود که افراد نتوانند اوقات بیکاری خود را به نحو مطلوب و دلخواه سپری کنند و از نقش سازنده ای که این ساعات در پرورش شخصیت و تکمیل دانش و معلومات دارند بهره ببرند. یکی از اقشار جامعه، جوانان هستند و آنها سرشار از انرژی جوانی می باشند که این انرژی باید به گونه ای مورد بهره برداری قرار گیرد (سازمان ملی جوانان، 1381).


 



ادامه دارد (Full-text)

بررسی عملکرد خانواده در کنترل خشم نوجوانان


بررسی عملکرد خانواده در کنترل خشم نوجوانان دختر و پسر (15-18)



چکیده:
پژوهش حاضر جهت بررسی عملکرد خانواده در کنترل خشم نوجوانان دختر و پسر (15-18) شهر تهران می باشد.
جامعه آماری این تحقیق کلیه دانش آموزان دبیرستانهای شهر تهران در سال تحصیلی 87-86 می باشند که از این تعداد، 100 نفر روش نمونه گیری خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند.
روش پژوهش به کار رفته در این پژوهش روش همبستگی است و به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه عملکرد خانواده (FAD) و پرسشنامه خشم انپیلبرگر استفاده شد به منظور تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است آمار توصیفی شامل محاسبه فراوانی و درصد و ارائه جداول و نمودار می باشد و روشهای آمار استنباطی شامل همبستگی و آزمون معنادار بودن تفاوت بین دو ضریب همبستگی در نمونه های مستقل می باشد. نتایج حاکی از این است که در عملکرد خانواده بین میانگین نمرات آزمودنی های دختر و پسر تفاوت معنی داری دیده نشد و در کنترل خشم آزمودنی های دختر به طور معنی داری نمرات بالاتری نسبت به آزمودنیهای پسر داشتند. بین عملکرد خانواده و کنترل خشم آزمودنیهای پسر و بین عملکرد خانواده و کنترل خشم در کل آزمودنیها دارای ضرایب منفی و معنادار می باشد.

 



ادامه دارد (Full-text)

پایان نامه بررسی تاثیر روش یادگیری مشارکتی بر روی عزت نفس

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر روش یادگیری مشارکتی بر روی عزت نفس، رشد، مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان


فهرست

فصل اول

مقدمه و بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه ها
فرضیه های ویژه تحقیق
تعریف اصطلاحات تحقیق

 



ادامه دارد (Full-text)

پایان نامه اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن در جمعیت دانش آموزی


اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن در جمعیت دانش آموزی شهر یزد در سال تحصیلی 87-1386

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ مدرک کارشناسی

در رشته روانشناسی عمومی



فهرست:

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه4

بیان مسأله5

اهمیت و ضرورت تحقیق6

اهداف پژوهش7

- هدف کلی7

- اهداف جزئی7

سؤالات پژوهش7

فرضیه های پژوهش8

تعریف متغیر8

- تعریف نظری8

- تعریف عملیاتی8

 


ادامه دارد (Full-text)